fallback

Италиански министър: Новите дизели са по-еко от електричeските коли

Матео Салвини се заяде с финансирането на Stellantis, отговориха му светкавично

Матео Салвини, министър на инфраструктурата и транспорта на Италия, посети автомобилното изложение в Торино и направи няколко скандални изявления. Той беше придружаван от Моле Антонелиана, заместник-председател на Министерския съвет. Салвини се обяви отново за преразглеждане на стратегията за спиране на коли с ДВГ през 2035 година. Освен това се заяде къде отиват публичните средства, отпуснати на гиганта Stellantis.

 

„Моята цел като член на правителството, като секретар на Лигата и като италианец е да защитя работата на автомобилната индустрия - подчерта Салвини,  - Днес съм много щастлив да посетя това прекрасно шоу в този прекрасен град. Лично аз вярвам че идеологията за преминаване към електрически коли е фанатизъм! Лудост е да се забранят бензин и дизел!

Убеден съм, че и Германия мисли така.  Ще повторя, че преминаването към електричество трябва да бъде избор, а не налагане. Днес тези, които притежават кола евро4 или евро5, не я пазят защото е готина, а по икономически причини. Аз съм за свободния пазар, но не и да бъдем китайска колония. И бих искал да напомня на всички екологични и още по-екологични днес: по пътя от мината до шосето електрическият автомобил консумира и замърсява повече от най-новото поколение дизел“.    

В Торино лидерът на Лигата също отново говори за отношенията със Stellantis. „Уверен съм в бъдещето на автомобила. Относно бъдещето на Stellantis трябва да помолите собствениците да разберат къде са отишли милиардите публично финансиране, което са получавали през годините, и как са били използвани“, продължи Салвини“.

Той повтори тезата за задължителни каски и застраховки за тези, които искат да карат скутер. Лидерът на Северната лига подчерта инвестициите, направени от правителството в обществения транспор. „Ако има частни лица, които искат да си сътрудничат и да допринесат за развитието на железопътните услуга, така да бъде. Аз съм много прагматичен,“, отсече министърът.    

От Stellantis отговориха веднага:„Каним министър Салвини да посети нашите италиански фабрики, за да може лично да оцени как с инвестициите на Stellantis се ангажираме да постигнем тази преходна фаза, да гарантираме на Италия бъдеще, характеризиращо се с устойчивост, технологии и иновации".

Групата, ръководена от Карлос Таварес, благодари на „министъра на инфраструктурата и транспорта Матео Салвини, който ни посети тази сутрин на автомобилното изложение в Торино, където изложихме 11 модела, хората имаха възможност да ни видят, да се снимат с нашите автомобили, включително произведени в Италия".  

fallback
  • #31
    До Тинтири ( преди 5 дни )
    Щеш не щеш, ще караш електрическа кола. Ако не ти, децата ти ще карат.
  • #30
    Тинтири_минитири ( преди 5 дни )
    Апропо за тези, които реват против дизела - има вече редица проучвания, че микрочастиците от гума за основния проблем и че ЕЛ замърсява значително повече в градска среда защото "яде" гумите заради високото тегло и моментната тяга... та ползите от ЕЛ са точно 0 - ако те кефи тостера - вземи си! Ама не ми казвай, че и аз трябвало!!
  • #29
    Тинтири_минитири ( преди 5 дни )
    До 27 (от 1) целия жизнен цикъл... в Европа средната продължителност на автомобилния живот е 234 000 км и 12 години :) За тия км ЕЛ в най-добрия случай ще изравни въглеродния си отпечатък с ДВГ! А щом можеш без ТЕЦ - дерзай! Взимам пуканки и сядам да гледам :)
  • #28
    анонимен ( преди 5 дни )
    Пичове, докога ще се връзвате на СО2 лудостта. СО2 ще го изядат растенията. Тежките метали и др. подибни химии ще тровят водата и почвата стотици хиляди години. Тях кой ще започне да ги мери?
  • #27
    От 1 ( преди 5 дни )
    Аз съм цитирал източника на информация и съм дал връзка, а вие се надпреварвате да пишете глупости. Знаете ли какво означава целия жизнен цикъл? Митбъстърът май е прав, като ви казва, че сте функционално неграмотни. До Тинтири - ще дадеш ли източник на данните, които посочваш? Особено за България. Май не сте наясно, че и в момента може да се откажем от тецовете и няма да сме на режим на тока. Говорите за насилствено налагане на ел коли, но нямате нищо против насилственото задържане на тецовете.
  • #26
    Факт ( преди 5 дни )
    Само една забраназа влизане на фвг смрадовете в градовете и немските производители са аут. Те затова и драпат. двг в града няма място.Особено диьела с твърдите прахови частици.
  • #25
    Факт ( преди 5 дни )
    Отдавна НЕ ползвам нощният влак София Варна нито кола а самолет само 35 минути е.
  • #24
    Факт ( преди 5 дни )
    А ми ако енергията за електриката идва от ядрена централа тец на газ или фотоволтаика е много по малко.
  • #23
    Гостенино ( преди 5 дни )
    "Гост ( преди 5 минути )Само да Ви напомня от юли 2025 всички битови потребители излизаме на свободния пазар.В момента на свободния пазар цените в България са рекордно високи.Забравете за евтиното зареждане,електричари." Пак доказваш на всички че си функционално неграмотен и не си разбрал че в полипочва да 16 коментар са дадени при избора на цена на зареждане през различните часове, взети от борсата. От 1,40 за 100 км до максимум 8:40 лв в момента
  • #22
    Тинтири_минитири ( преди 5 дни )
    А за 16ти комет, колко евтино е ЕЛ... абе май забравяте, че 1/3 от цената на горивото в побъркана Европа са данъци и акцизи! И май забравяте, че това са милиардни приходи, които ще ви набият върху тока щом стане масов - вече има държави, които го правят. Да не говорим, че е смешно как си щял да зареждаш в къщи за без пари от солара... ми не!! колата ти ще кибичи на бърза зарядна пред офиса и ще ти режат главата... ако намериш свободна :) Утопиите са вредно нещо! Вярата в партията още повече ;)
fallback
Последни