fallback

Германската икономика и автомобилна индустрия потъват заедно

Страната е прекалено зависима от износа, китайският отговор на митата ще е за 1,1 милиарда евро

Мнозина днес я смятат за неизбежна, но никой не смее да предвиди какъв ще е изходът. Германската автомобилна криза е едновременно причина и следствие от момента на изключителна слабост, пред който е изправен Берлин при поддържането на разумни икономически цели.    

Според Федералната статистическа служба германският брутен вътрешен продукт е имал нулев процентен ръст през второто тримесечие на 2024 година. През предходните три месеца са отбелязани -0,2% спас. През цялата 2023 г. той е -0,3%, като Германия е единствената страна от групата на G7, която влиза в отрицателна линия.

Застой, в който колата е двоен герой. От една страна няма силен тласък за закупуване на нови автомобили. От друга отрицателното представяне на такива големи производствени компании като автомобилните не може да не се отрази на общите сметки на държавата. Знаем, Германия е много зависима от износа. Порочен кръг, който си струва да се обобщи възможно най-ясно.    

Според официалните данни съотношението на търговията към брутния вътрешен продукт на Германия надхвърля 80%. Средното за основните индустриализирани страни не достига 60%, а при САЩ и Китай дори 30%. Такъв висок дял обяснява уязвимостта на германския автомобилен сектор на фона на затягането на отношенията на Европейския съюз с Пекин, но също и на променящите се вкусове на пазара в азиатската страна. 

Според това, което съобщават митниците на Китай, германският износ там е намалял с 11% през първите седем месеца на 2024 г. Анализаторите в индустрията отбелязват, че от 2020 г. до днес пазарният дял на германските производители на автомобили под Великата стена е спаднал от 19 до 16%. Допълнителните щети, които се виждат, са тези от митата, които Пекин планира да наложи на западните автомобили с  двигатели на 2,5 литра. Разбира се, това удря яко премиум марките на Германия. Според авторитетния вестник Automotive News Europe, това ще удари гама от автомобили, които миналата година са донесли 1,1 милиарда евро на Германия само от Китай.    

Според доклад, изготвен от експерти на Marklines и лансиран от немската информационна агенция Dpa, през 2023 г. заводите на Volkswagen, BMW, Mercedes и други автомобилни производители вече работят с малко над две трети от производствения си капацитет. Фабриките можеха да направят до 6,2 милиона коли през 12-те месеца, но 4,1 милиона единици всъщност слязоха от поточните линии.Кризата вече изглежда очевидна. 

През последните 24 месеца намаляващото производство съответства на намаление на броя на служителите, равно на само 8%. Общият брой на заетите в немската автомобилна индустрия възлиза на 770 000 служители. Според агенция ДПА,  Volkswagen регистрира 14% по-малко печалба през първата половина на годината, BMW  поевтиня с почти 15%, а Mercedes  с почти 16%. Всички компании са преразгледали окончателните си финансови цели за 2024 г. надолу.

Според последните данни, обработени от асоциацията на производителите ACEA, през първите седем месеца на 2024 г. в Европейския съюз са продадени 815 399 нови електрически автомобила  което представлява 12,5% от общия брой. През юли процентният спад допълнително се консолидира до 12,1%. Поглеждайки директно към Германия , данните за месец август 2024 г. са още по-обезсърчаващи. Колите там, задвижвани с батерии, намаляват с 68,8% в сравнение с регистрациите през същия месец на 2023 г. 

Стимулите, идващи от Европейския съюз, оказват още по-голям натиск върху Берлин със спиране на продажбата на бензинови автомобили през 2035 г. Тиери Бретон, еврокомисар за вътрешния пазар в оставка, подчерта пред германския икономически всекидневник Handelsblatt  как "успехът на прехода към електрическа мобилност в Съюза зависи от разширяването на инфраструктурата за зареждане". Потвърждавайки, че  автомобилната криза в Германия е непредсказуема.  

 

 

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Слугите на САЩисаните имат много нерадостно бъдеще,. За съжаление и нашата съдба е същата...
  • #7
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Бегом към блатото, там е истински рай!
  • #6
    анонимен ( преди 2 месеца )
    лилпуткин нали ви го каза че всичко върви по план и че още не са започнали и нали това е идеята от лисабон до владивосток да царува руzzкий мир като ви е толкова мозъка да гласувате за *** като берлускони меркел саркози орбан и всичкото зеленчуци които не могат да си намерят работа на свободния трудав пазар и освен да рекетират малък среден и голям бизнес нищо не могат да правят то последствията в края на четвъртата световна ще са катастрофални и плана за възстановяване е ще е игри на глада
  • #5
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    Аааа а защо коментара ми с цитат на Марио Драги за това какво ще стане с Европа го няма? Не може да се цитира, че "европееца ще загине в агония"... ми добре! Заравяйте глави в пясъка!.. ама не забравяйте какво стърчи тогава!
  • #4
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    А колегата "стига германия" от 1 коментар ви го е казал и за България - погледнете статистиката 19 месеца българската икономика е в свободно падане и ще продължава! Износа ни е свит с 30% производство почти няма вече, тече процес на съкращения и фалити. Още има някаква инерция заради заемите (преди има нямам месец нови 10 милиарда заем изпраскахме) - тая инерция ще спре, и заемите ще спрат и тогава ще дойде изтрезняването!
  • #3
    До 2 ( преди 2 месеца )
    Внимавай какво си пожелаваш, защото е на път да се случи и ще ни завлекат като стой та гледай!
  • #2
    Копайте до припадък ( преди 2 месеца )
    Фалит слуги американски, фалит на цялата ви "демократично" окупирана държава, която е вече афро-азиатски бантустан!Завличате цяла Европа с оня френски баболюб на дъното със сбърканата си либерално-зелена политика и ЛБГТ "ценности"!!!
  • #1
    Стига Германия ( преди 2 месеца )
    Няма ли да напишете, че кризата не само *** а вече влезе и през вратата на България? Над 1000 човека ще си изгубят работата до края на годината само заради една компания за производство на кабели за автомобилната промишленост, а още няколко ги чака същата съдба.
fallback
Последни