fallback

Toyota Prius постави световен рекорд по нисък разход

Хибридът постигна 2,5 л/100 км при пътуване от над 5000 км

Новата Toyota Prius LE постави световен рекорд за най-нисък разход на гориво, пътувайки от Западното до Източното крайбрежие на САЩ със среден разход от 2,5 литра на 100 км, похвалиха се от компанията-производител.

С нарастването на популярността на електрическите превозни средства, хибридите като Prius доказват, че високоефективните автомобили с нисък разход на гориво все още имат своите предимства. В случая автомобилът беше управляван от Уейн Гердес - експерт по пестене на гориво, който пропътува разстоянието от Лос Анджелис до Ню Йорк.

Маршрутът с дължина 5168,7 км премина през планински участъци с височина до 2100 метра, както и през пустинята Мохаве, където температурите достигнат над 40 градуса по Целзий. По време на това пътуване Prius демонстрира впечатляващите си възможности, надхвърляйки обявените от производителя цифри.

От Toyota отбелязват, че този резултат не е типичен за ежедневно шофиране, но дори стандартният разход на Prius от 4,1 литра на 100 км е впечатляващ. Гердес сподели своите тайни за икономично шофиране, сред които са бавно ускорение и внимателно използване на педала за газ.

Това пътуване още веднъж потвърждава, че Toyota Prius остава истински инженерен шедьовър дори 23 години след пускането на първото поколение модел. С капацитет на резервоара от 42,8 литра, Prius може да измине до 1693 км с едно зареждане, което е много повече от официално обявения пробег от 1036 км.

fallback
  • #16
    Marin ( преди 3 дни )
    Тя и една Тесла беше минала над 1000 км с едно зареждане при бавно каране
  • #15
    Някой си ( преди 5 дни )
    И като я купиш разхода двойно
  • #14
    анонимен ( преди 6 дни )
    Наскоро даже смятах на антиелектриците, че изкачване на тяло с тегло 2 тона на 700 м изисква 4 kWh енергия. Съответно при спускане добавя 4kWh, което са абсолютно нищо в реалността и неизмерими при разход на гориво. При 50% КПД това са 0,8 литра За пробег могат да добавят някой друг километър и се използва при рекорди и манипулации при електромобилите.
  • #13
    Винаги е забавно ( преди 6 дни )
    Да следя подобни спорове, а понякога и да ги подклаждам с въпроси, за да излязат по-големи бисери. На хора скарани с физиката е трудно да обясниш, че надморската височина на два морски града е една и съща - морското равнище, което служи за отправна точка за измерване на която и да е височина по земята. Дали ще тръгнеш от един морски град към другия или обратно, все тръгваш от 0 метра надморска височина плюс минус няколко десетки метра, които при 5 000 км маршрут нямат никакво значение.
  • #12
    Дрибльора ( преди 6 дни )
    Експертите по пестене на гориво избират специални маршрути с наклони в тяхна полза, гледат прогнозата за времето, по-точно вятъра в коя посока духа и т.н. странични фактори
  • #11
    Кико ( преди 6 дни )
    До #10Може ли да провериш на картата като Приуса е пресякла река Мисисипи какво е следва на изток до Ню Йорк? Дали е продължил да се спуска още?
  • #10
    До #9 ( преди 6 дни )
    Мухаха, гения си ти бре! Има изкачване до 2100 м надморска височина първите 200 км, след това 5000 км спускане до 0 м надморска височина! Дори не може и да четеш, за разбиране съвсем. Та кво рече за Марианската падина?
  • #9
    Do 8 ( преди 6 дни )
    Ти си гений баце! 5000км спускане! Ню Йорк вече е по-дълбоко от Марианската падина! Цяло постижение е, че в училище са те научили да пишеш! Защото по география, освен родното място на Тодор Живков, друго не си научил!
  • #8
    До #7 ( преди 6 дни )
    Какво да му гледам на маршрута? Изкачване първите 200-300 км, после 5000 км спускане...Дай да го видим наобратно! Разхода пак ли ще е 2,5/100?
  • #7
    До 2 ( преди 6 дни )
    Я виж маршрута първо и тогава говори за "по наклон"! Това да не са китайските "рекорди" с отцепените от армията магистрали, подбрани от планината към морето!
fallback
Последни