fallback

В САЩ полудяха по чуждестранни коли над 25 години

В този бизнес има повече пари от продажбата на нови автомобили, твърдят търговци

В Съединените щати не е лесно и евтино да се внесе кола, която не е произведена в страната. Така че импортът на чуждестранни класики е сложна задача. Но нещата се променят, когато колата навърши 25 години.

 

Един от моделите, които сега навършиха четвърт век, е Nissan Skyline GT-R R34, така че продажбите му скочиха рязко в САЩ. Но това не е единствената кола, която предизвиква сензация отвъд океана. Всъщност, вносът на чуждестранна класика е все по-доходоносен бизнес на този огромен пазар.

През 70-те и 80-те години на миналия век европейските луксозни автомобили станаха модерни в Съединените щати. Закупуването на Mercedes-Benz или Porsche от официален дилър в страната беше много скъпо, но някой се светна, че има по-евтин начин. Пазарувай в Европа, внеси ги в Съединените щати и адаптирай към американските правила за безопасност, обикновено чрез смяна на броните, фаровете и някои деболии.

 

Германските производители бързо осъзнаха, че губят пари, така че притиснаха правителството на САЩ да предприеме действия. Това роди разпоредбите, които забраняват вноса на автомобили в Съединените щати, ако са на възраст под 25 години. За справка - година преди влизането на закона в сила - през 1988-а. в САЩ са внесени около 60 000 коли.

В този регламент се казва, че „Законът за чист въздух забранява вноса в Съединените щати на всяко моторно превозно средство на възраст под 25 години, което не отговаря на стандартите и изискванията за емисии на EPA на САЩ.“ Това означава, че автомобили на възраст под 25 години, които не са били продавани на американския пазар, не могат да бъдат регистрирани там.

Изключение правят всички превозни средства, които са на повече от четвърт век (важи датата на производство на всяка единица, а не годината на пускане на модела). И много хора направиха луди пари от това изключение. Особено сега. Има просто обяснение: в САЩ има много фенове на японски автомобили, които се продават изключително на техния местен пазар, наречен JDM (японски вътрешен пазар). Особено тези, които са произведени в края на 90-те и началото на 2000-те.

Досега тези коли не можеха да се внасят в Съединените щати, но сега са изминали 25 години, откакто много от тях са произведени. Така че най-накрая могат да влязат законно в страната. Един от тях е Nissan Skyline GT-R R34 – сред най-търсените JDM коли. Той е от първите филми на сагата „Бързи и яростни“, а и е вдъхновил модели във видеоиграта „Need for Speed”. Тази година първите произведени бройки навършиха 25 години и в САЩ са луди да купуват, така че цената на тази кола се покачи рязко на пазара втора употреба.

И Nissan Skyline GT-R R34 не е единственият. „90-те години бяха страхотно десетилетие за японските спортни автомобили и японското инженерство. Има много фантастични модели, които през последните пет години станаха на 25 години и отговарят на изискванията за внос. Затова този пазар расте“, казва Брайън Раболд, един от хората, отговарящи за Hagerty, застрахователна компания за класически автомобили в Мичиган, САЩ.

Делът на JDM е един от най-бързо развиващите се на пазара на употребявани автомобили. Има все повече дилъри в Калифорния, Ню Йорк и други американски градове, които са специализирани във вноса и продажбата им. В бизнеса са и частни купувачи.

Според Hagerty през 2010 г. само 281 автомобила на 25 или повече години са били внесени в Съединените щати. Застрахователната компания изчислява, че през 2024 г. ще има повече от 17 350 единици. Autonotive News потвърждава, че сметките съвпадат с тези на Yamagin Corp, един от основните износители на употребявани автомобили в Япония.

Но треската не засяга само JDM. Американците също обичат класическите европейски автомобили . Най-популярни сред купувучите са Land Rover, Mini, BMW и Porsche. Има все повече специализирани компании, които ги изнасят за САЩ. Това е процъфтяващ бизнес, а мнозина го смятат за по-доходоносен от продажбата на нови коли. Такъв е случаят с Гари Дънкан, който търгува с нови автомобили от 52 години! Сега той продава само вносни - от японски спортни коли до малки пикапи, които са супер популярни сред американските фермери.    

Една от колите, които клиентите му търсят най-много, е Nissan Figaro - малък ретро кабриолет, който излезе в продажба през 1991 г. и може да бъде притежаван в Съединените щати от 2016 г. Дънкан уверява Automotive News, че не е спрял да ги внася, в моментаима 100 бройки на склад поради огромното търсене. Дънкан докарва около 60 автомобила на месец от Япония и възнамерява да увеличи темпото: "Това е по-доходоносно от продажбата на нови коли, не заради обема, а заради маржовете", не крие той. Трябва също така да се има предвид, че в момента доларът е много по-силен от йената, така че закупуването на автомобили втора употреба в Япония и продажбата им в САЩ има много плюсове.

В страната расте броят на специализираните фирми, които докарват чужди автомобили и се грижат за целия процес. Просто трябва да ги помолите за Nissan Skyline GT-R R34, Honda Beat или Range Rover. Те го търсят, уреждат транспорта, документацията.    

Поради тази причина е все по-лесно да се видят чужди класически автомобили в Съединените щати, от kei коли до Renault Twingo. Проблемът както за европейците, така и за японците е, че тази треска в САЩ надува цените и на техните пазари втора ръка. Опитайте да потърсите Land Rover Defender във всеки портал, който продава употребявани автомобили. Цените са високи и отчасти това е свързано с факта, че мнозина пресичат океана.    

fallback
  • #8
    Байхой ( преди 3 месеца )
    Най ми хареса,че германците като се осеферили ,че губят пари като им купуват колите !! притиснали американците !! и ония тутакси забранили вноса !! До тук с четенето на пасквила. :)
  • #7
    Antonio ( преди 3 месеца )
    300 000 лева сега е 400 / 500 000 Евро , сайта изтри емотиконата в долния коментар. И да това е стара новина с 25 годишното правило в Америка.
  • #6
    Antonio ( преди 3 месеца )
    Точно так търсят се класически коли като Nissan Skyline GTR R34 какъвто имам аз а не като на *** голфа. Скайлайна беше по 300 000 лв преди 3г вече в Европа надминават 400 000 / 500 000 дори има и за много повече.
  • #5
    анонимен ( преди 3 месеца )
    След първото изречвние се отказах - ама че бисер е натворил автора
  • #4
    епа хуу ( преди 3 месеца )
    По-натам бих продал таралясника си на някой краваропитек
  • #3
    Chukan Kirilov ( преди 3 месеца )
    Тия ако дойдат в България - половиния автопарк ще бъде изкупен. Ще има криза за коли!
  • #2
    Роко ( преди 3 месеца )
    Какви са тези глупости .Защо ли изобщо ви четем нещастници .
  • #1
    Газко Уазков ( преди 3 месеца )
    Два декара никому ненужна статия...
fallback
Последни