fallback

Как MG ще изпревари технологично Volkswagen

Компанията подготвя първия си електрически автомобил със твърдотелна батерия

MG ускорява разработването на по-евтини и по-енергоемки батерии, като първите от новите продукти трябва да се появят в сериен електрически автомобил още през следващата година.

Очаква се MG да започне да оборудва електрически превозни средства с твърдотелни батерии през следващите 12 месеца. Новината беше потвърдена от официален представител на компанията-майка Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC). Говорейки на автомобилното изложение в Ченду в Китай изпълнителен вицепрезидент на SAIC - Ю Джин Минг, каза, че новата технология за твърдотелни батерии вече е разработена от компанията и нейният масово произвеждан вариант ще дебютира на един от моделите на MG в съвсем близко бъдеще.

Разбираемо е, че топ-мениджърът не назова модела на MG, който ще бъде първият, който ще получи твърдотелната батерия, но отбеляза, че представянето му е планирано за второто тримесечие на 2025 година. По този начин MG изпреварва своите основни пазарни конкуренти, включително Volkswagen, в планираното прилагане на технологията за твърдотелни батерии в серийни модели модели.

За съжаление, все още не са разкрити подробности за първата твърдотелна батерия на MG, но има индикации, че тя ще има същата пропорция от 5% течна маса като батерията, използвана от IM Motor, и ще работи на 800V електрическа архитектура.

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тротка, да не смяташ да разнасяш фотоволтаичните панели с Теслата и да зареждаш покрай пътя,докато пикаеш ядеш сандвичи и пушиш цигари?
  • #17
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До Гост.Пропуснал си разходите за проект на фотоволтаичната централа, монтаж, узаконяване.Да не мислиш,че някой ще ти узакони фотоволтаични панели на покрива,без проект и монтаж от сертифицирана фирма.Сложи и такса за присъединяване към мрежата.Безплатното слънце стана платено.
  • #16
    Гост ( преди 3 месеца )
    Да не ти споменавам Теслю Тунберг че от юли битовите потребители излизаме на свободния пазар.Свърши се с мантрата за евтин ток.В момента бизнеса в България плаща 3 пъти по скъп ток от бизнеса в Европа.
  • #15
    Гост ( преди 3 месеца )
    "Безплатния" ток е сиренцето в капана за тлъсти тесларски плъХоци.Ще ти наложат данък слънце,ДДС,акциз,бедна ти е фантазията.Държавата няма да си загуби приходите, защото Теслю искал безплатен ток.Разходите за фотоволтаици,електромобил,смяна на батерии пак си ги спести в сметките.А бензина е 11,8 квтч/кг енергийна плътност, батерията с 0,1-0,26 квтч/кг.
  • #14
    За антиматематика ( преди 3 месеца )
    Колко ще ти струва бензина за 3500 км? Това са ти 23 зареждания по 30 лв за 700 лв. Около 280 литра, които тежат колкото 10 фотоволтаични панела.
  • #13
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Вече споменах, че 500 вата фотоволтаичен панел заема 65 литра пространство, тежи колкото 20 литра туба с бензин 24 кг, струва 170 лв. На година произвежда 650kWh енергия в България плюс минус 30% в Африка и съответно в Германия. За България осигурява 3500 км годишно. 100 000 км по време на 30-годишната гаранция. Сам можеш да сметнеш Колко е енергийната плътност и дали е по-разумно да помогнеш бензин или фотоволтаици ако отидеш някъде където 1-2 години не можеш да зареждаш.
  • #12
    Гостенино ( преди 3 месеца )
    Колко пъти да ти се казва, да не споменаваш определени думички защото винаги се излагаш. Всеки път като кажеш процент, енергия, мощност, КПД както и някои от свойствата на материалите, все отричаш някой физичен закон. Пак сравняваш батерия с бензин.. бензинът е енергия, електричеството е енергия, а резервоара и батерията са средството за съхранение на тази енергия, а не самата енергия. Също така забравяш че 40 тона камион има разхода на твоята Toyota corolla празна, докато ходиш на работа.
  • #11
    Факт ( преди 3 месеца )
    А ми то течнотелни батерии няма.Тоест с какво ще ги изпреварят като са на едно и също ниво.
  • #10
    Хвалипръц ( преди 3 месеца )
    До 8: "Какво значи 5% течна маса?" Значи че електролита е течен, т.е. едно от основните предимства на твърдия електролит - температурната стабилност отсъства. Следователно пак ще трябват тежки охлаждащи системи.
  • #9
    Гост ( преди 3 месеца )
    До Хвалипръц.Толкова си може тротинетката.Батериите имат 30 пъти по малка енергийна плътност от бензина.Докато не се измисли нова батерия с енергийна плътност равна на бензина, електрокарите нямат шанс.
fallback
Последни