fallback

Nissan представи два всъдехода в един ден

Близнаците Patrol и Armada смениха поколенията

Японският производител Nissan представи новите Patrol и Armada, като премиерите на двата всъдехода се състояха в един и същи ден, но на различни места. В САЩ пред медиите беше показано третото поколение на гигантския SUV Armada,, а в Абу Даби - седмата генерация на Patrol.

Не е тайна, че това всъщност е един и същ автомобил, предназначена само за пазарите на различни страни. Външният му вид е променен радикално, а вместо атмосферен V8 се появява V6 с турбо, но по същество дизайнът остава същият - това е огромен, удобен SUV на рама с независимо окачване на всички колела.

Първоначално всъдеходът Nissan Armada от 2003 г. беше чисто американски модел, направен върху шасито на пълноразмерния пикап Nissan Titan - и дори се произвеждаше в завод в Мисисипи. В текущата гама на японската марка Armada и Patrol вече са една кола, като се произвеждат на една и съща поточна линия във Фукуока и се различават само в незначителни детайли. Имат и „брат“ от марката Infiniti - SUV QX80.

Новата Armada в най-високото ниво на оборудване - Premium Reserve.

Новото поколение на Infiniti QX80 дебютира на автомобилното изложение в Ню Йорк през пролетта, а сета идва ред на братята му. Външно той няма нищо общо между тях, освен монументалните размери и общите пропорции - всички предни панели на тялото и дори линията на остъкляване е напълно различна, а вместо прибиращи се дръжки се използват обикновени.

В сравнение с предишното поколение двата SUV на Nissan са пораснали доста . дължината е 5324 милиметра (+18 мм), но са се увеличили значително по ширина (2116 мм, +86 мм). Издръжливостта на усукване се е увеличила с 25%, а издръжливостта на огъване се е увеличила с 57%. Въпреки това, съдейки по непромененото междуосие (3075 милиметра), шасито остава същото. Схемата на окачването също е запазена - двойни носачи отпред и отзад.

Новият Patrol беше представен Близкия Изток, където е моделът много популярен.

Кормилният механизъм получава електрически усилвател вместо хидравлика. Спирачките вече са с жица и налягането в хидравличната система се създава от електронен модулатор. Това е необходимо, за да се оборудва SUV с комплекс от електронни асистенти - адаптивен круиз контрол ProPilot Assist, а в по-скъпите нива на оборудване - система за поддържане на лентата и дори усъвършенстван автопилот ProPilot Assist 2.1, който позволява на шофьора да махне ръцете си от волана на магистралата.

Както при Infiniti QX80, двигател VK56DE - 5,6-литров атмосферен V8, е заменен с V6 3.5 с турбо VR35DDTT с директно впръскване. Това доведе до леко увеличение на мощността (425 к.с. срещу 406 к.с. преди) и значително увеличение на въртящия момент - 700 Нм срещу 560 Нм. А в Близкия изток ще се предлага и скромен двигател с естествено пълнене - V6 3.8 с мощност 316 к.с. и въртящ момент 386 Нм

И двата двигателя са съчетани с деветстепенна автоматична скоростна кутия, чийто диапазон на мощността е разширен с 40% в сравнение с предишната седемстепенна трансмисия. Традиционният селектор е премахнат, като на централната конзола е поставен бутон за управление.

За първи път на американския пазар Armada получава офроуд пакета PRO-4X. Основните разлики са пневматичното окачване, блокировката на задния диференциал, малко по-„зъбести“ 20-цолови гуми, защита на дъното, небоядисани пластмасови предпазители и „прибрани" брони. Те позволяват значително да се подобри геометричната проходимост - ъгълът на подход почти се удвои - до 33 градуса, а ъгълът на отклонение - до 24,5 градуса.

Интериорът на Armada в топ-версията на новото поколение.

Вътре всичко е почти като в Infiniti, но по-опростено. На централната конзола, вместо сензорен екран, има панел за климатичен контрол с бутон и шайба за превключване на офроуд режими. Диагоналът на централния екран на мултимедийната система също е по-малък - 12,3 инча в базовата конфигурация. Големият 14,3-инчов екран, подобно на Infiniti, се предлага само в горните три нива на оборудване. Аудиосистемата Klipsch има по-малко високоговорители (12 вместо 14), а head-up дисплей се предлага срещу допълнително заплащане.

Триредовото оформление на салона е запазено - интериорът е предназначен за седем или осем пътника, в зависимост от дизайна на втория ред - чифт кресла или седалка с места (сгъва се в съотношение 40: 20:40). От Nissan обещават, че в новото поколение пространството за краката се е увеличило значително - с 10,5 сантиметра на първия ред и с цели 14,5 на третия. Освен това обемът на багажника също е нараснал - с 1/4 при сгънати седалки и на трите реда.

Салонът на новия Patrol изглежда особено ефектно.

В САЩ новият Nissan Armada се счита за модел от 2025 г. и ще пристигне при дилърите преди края на тази година. Има пет нива на оборудване за американския пазар, като всички с изключение на офроуд PRO-4X се предлагат както със задвижване на всички колела, така и със задвижване на задните колела.

В Близкия изток вече се приемат поръчки за новия Nissan Armada, но все още не са обявени конкретни дати за старта на продажбите. Но цената е известна, като тя стартира от 65 000 долара.

Още снимки на двата всъдехода - вижте в галерията:

fallback
  • #5
    Miusuka Madoto ( преди 1 седмица )
    Много хубав екстериор, предполагам и интериор.....но е Nissan, а под капака на Nissan един Господ само знае каква *** сбирток е!
  • #4
    БайБоцимир ( преди 2 седмици )
    А европейците гледат тъжно и преглъщат на сухо. За тях може най-много някакво 2-литрово моторче с добавена батерийка за да си мислят, че имат 400 коня.
  • #3
    Споко ве! ( преди 2 седмици )
    Скоро ще арестуват и Аналната Гъзбрък, Грета Кукунбърг вече я прибраха.
  • #2
    анонимен ( преди 2 седмици )
    А през това време Европа спасява климата със "зони с ниски емисии", налагане на еко стандарт "Евро 947,5" и "декарбонизация на индустрията". Щеше да е много смешно, ако не беше тъжно.
  • #1
    анонимен ( преди 2 седмици )
    65K$ си е съвсем нормална цена за този хипопотам.
fallback
Последни