fallback

Най-евтиният хибриден кросоувър излиза на пазара в Европа

Второто поколение на MG ZS получава задвижваща система със 196 коня

Някои фенове на автомобили вероятно ще си спомнят, че някога името MG ZS принадлежеше на мощните версии на пътническия автомобил Rover 45, но това беше много отдавна. От 8 години MG ZS е компактен кросоувър, разработен от китайския концерн SAIC на собствена платформа.

Този модел може спокойно да се нарече глобален - той се продава успешно в Австралия, Мексико, Индия, Близкия изток, Югоизточна Азия и Европа. Само през миналата година по света са продадени повече от 250 000 бройки от него. Затова и не е изненадва, че премиерата на новото второ поколение кросоувър се състоя не в Китай, а в Европа.

Новият MG ZS остава почти непроменен като размери (4,3 метра дължина) и запазва консервативния си дизайн, като единственото изключение от него прави големият процеп на радиаторната решетка. Колелата са с диаметър 17 или 18 цола.

Интериорът също не е кой знае колко впечатляващ - има виртуални инструменти (7-инчов екран и допълнителни цифрови сектори отстрани), широкоекранен дисплей на медийната система (12,3 инча), нефиксиран селектор на трансмисията и аналогови бутони.

Голямото предимство на новия ZS обаче е другаде, тъй като това ще бъде най-достъпният хибриден кросоувър на европейския пазар. Засега е обявена само цената във Великобритания - от 22 000 лири (51 000 лева), като тя е по-ниска от тази за хибридните версии на моделите Nissan Juke, Renault Captur или Hyundai Kona. Освен това MG предлага и много добър базов набор от оборудване - шест въздушни възглавници, климатроник, камера за задно виждане и адаптивен круиз контрол MG Pilot.

По отношение на технологиите MG ZS получава системите на MG3, който дебютира в Европа преди шест месеца. Задвижващият агрегат Hybrid+ е направен с акцент върху електрическата част. Четирицилиндровият атмосферен двигател с обем 1,5 литра, работещ по цикъла на Аткинсън и имащ топлинна ефективност от 41%, произвежда само 102 к.с. и 128 Нм. А тяговият електромотор, който е вграден в тристепенна автоматична скоростна кутия, развива 136 к.с. и 250 Нм.

Пиковата мощност на системата е 196 к.с., но при нормална работа настройките осигуряват ясно разделение - MG ZS ускорява главно на електричество, а двигателят с вътрешно горене се използва за поддържане на скоростта. Тяговата батерия с капацитет само 1,83 kWh е монтирана под задната седалка и не може да се зарежда от контакта. Кросоувърът ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,7 секунди и развива максимална скорост от 167 км/ч.

Новият MG ZS ще се появи на пазарите в Обединеното кралство и ЕС през октомври, като колите ще се доставят от Китай. Впоследствие гамата ще бъде попълнена с електрическа версия, но SAIC ще подготви и изцяло бензинови модификации само за продажба извън Европа, както вече се случи с хечбека MG3.

fallback
  • #3
    Merd ( преди 3 месеца )
    Да, цената е сравнима. Но китайско спрямо европейско производство е несравнимо.
  • #2
    raiders ( преди 3 месеца )
    Няма начин 51к за китаец. С цена може да се бори Нисан Кашкай, Кия спотдж, та даже и рено. Вземете пример от донг фенг. Иначе чакам BYD да направят завода в Европа.
  • #1
    Охотник ( преди 3 месеца )
    Още трябва да свалите цените. Не се правете, че не знаете какво се очаква от вас. От 2026 година ще запо
fallback
Последни