fallback

Porsche не се отказва от спасяването на ДВГ

Германците залагат на използване на синтетични горива и след 2035 година

Porsche активно насърчава използването на синтетични горива, което може да бъде важен инструмент за запазване на превозните средства с двигатели с вътрешно горене (ДВГ) след 2035 г.

Германският автомобилен производител вече стартира производствена база в Чили, където електронните горива се създават с помощта на възобновяема енергия. Те се използват в състезателната серия Porsche Supercup и са подходящ за по-стари модели автомобили.

Заводът първоначално е построен, за да удължи живота на по-старите двигатели с вътрешно горене, но сега, когато правителствата осъзнават, че електрическите превозни средства не могат да бъдат единственото решение, обещанието за електронни горива (e-fuels) придобиват по-ясни очертания.

Според ръководителя на Porsche Research and Development - Майкъл Щайнер, важно е не само да се заменят старите автомобили с електрически превозни средства, но и да се търсят алтернативи на изкопаемите горива. Затова и Porsche предлага да се започне с постепенно въвеждане на електронни горива, смесването им с традиционни горива - подобно на това, което беше направено с биогоривата.

В компанията смятат, че до края на десетилетието значителна част от горивата на пазара могат да бъдат заменени със синтетични. Подкрепата за тази инициатива нараства и първите резултати вече са видими - Европейската комисия смекчи позицията си за забрана на продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене след 2035 г., позволявайки продажбата на автомобили, задвижвани с „е-fuels“.

В същото време от Porsche посочиха, че при новата Panamera ще приложат същата стратегия, която ще се използва и при Cayenne, а именно - електрическата версия на модела да се предлага едновременно с тази с ДВГ. Това ще позволи на двата модела да се запазят бензиновите си двигатели поне до края на десетилетието, а най-вероятно и след.

Третото поколение на Panamera се появи в началото на годината, като предстои излизане на изцяло електрически вариант. Същото важи и за Cayennе, който ще получи версия само на ток. Производителят вече предложи този подход и с по-малкия SUV - Macan, но неговата версия с ДВГ от гамата в Европа, защото не отговаря на стратегия за киберсигурност.

fallback
  • #20
    До РУК. ( преди 2 месеца )
    И не ми обяснявай, че нещо ще се подобри след 5-10 или 500 години. Физичните закони не могат да бъдат променени. В най-добрия случай няма да трябва 40 пъти повече енергия, а само 20-30 пъти повече за изминаване на 100 км със синтетично гориво в сравнение с електромобил. Виждаме, че очакваното падане на цените за производство на водород Не само че не се случи а вече е 200-300 % по-скъпо отколкото преди 2-3 години. Синтетично гориво се произвежда от водород. Много по-логично е да се ползва директн
  • #19
    До РУК ( преди 2 месеца )
    Колко пъти ще го водим този безсмислен разговор и ще даваме примери защо не могат да си платят дори таксата пренос и да са на печалба дори при нулеви цени на тока? Хайде с днешни цени - 22 ст на борсата което означава около 40 стотинки крайна цена. Електромобил за 100 км - 8 лв. Зареден от контакт купен за 20 лв. Само цената на енергията за захранване на съоръженията за синтетични горива струващи десетки милиарди - 320 лв за 100 км. Довечера цената е около 2 лв за kWh. Какво правим тогава?
  • #18
    До 17 ( преди 2 месеца )
    Кой е този умник който казва че синтетичните горива които се произвеждат от години в Чили не могат да съществуват? Те вече са факт и ще се произвеждат и в бъдеще. Този който си е купил porsche за 500 000 лв, въобще не го бърка Колко струва литър синтетично гориво и само ще вика "сипи до горе".
  • #17
    РУК ( преди 2 месеца )
    Добре, че преди 30 години, не надделя гласа на тези които обясняваха как кола на ток няма как да има, че днес нямаше да има EV и хибриди! Дано днес не надделее гласа на всички тези неуки "умници" които обясняват, как синтетични горива не може и не трябва да има, защото това ще е огромна загуба и за човечеството и за природата.(естествено и за EV лобитата) Много пъти съм го казвал - прогреса се случва от хора които осъществяват това, което други казват, че не може и не трябва!
  • #16
    До 14 ( преди 2 месеца )
    Именно нищо не си разбрал!При изгарянето на е-горива се отделят и много по-малко замърсители на въздуха в сравнение с фусилните горива. Просто синтетичните са много по-чисти! Съоражения и транспорт ги има!Викат им цистерни,бензиностанции,горивопроводи.Няма ги самите производствени мощности!А с"колкото взема,толкова връща" показа много мозък!А количествата в тези бензиностанции и цистерни?За да съществува цялата верига,ежедневно съотношението издърпан - изхвърлен въглерод ще е 5/1?Няма разлика,а?
  • #15
    евалаа ( преди 2 месеца )
    браво Порше
  • #14
    Именно де ( преди 2 месеца )
    "анонимен ( преди 8 часа )*** айде спрете се въглерода е в основата на живота също както и кислорода" проблемът е, че синтетичните горива се опитват да решат проблемът с въглерода, което по никакъв начин не променя всички останали замърсявания на въздуха. ОПИТВАТ е ключовата дума, защото СО2 не намалява от използването на синтетично гориво. Колкото вземат толкова връщат обратно в атмосферата и ефектът е нулев. Но за производството на съоръженията и транспорта се отделят още СО2
  • #13
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    Господин антиматематик. Колко пъти да ти обяснявам, да внимаваш какво си пожелаваш защото може да ти се случи. Ето че прокобата ти е на път да се сбъдне :"Затова и Porsche ПРЕДЛАГА да се ЗАПОЧНЕ с постепенно въвеждане на електронни горива, СМЕСВАНЕТО ИМ С ТРАДИЦИОННИ ГОРИВА - подобно на това, което беше направено с биогоривата." ТОЛКОВА ЛИ МНОГО ГО ЖЕЛАЕШ И ПОДКРЕПЯШ? Не осъзнаваш ли че е вместо по 30 лв на седмица ще започнеш да зареждаш по 50, без никаква полза за чистотата на въздуха?
  • #12
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "Анонимен ( преди 12 часа )До 4.Ти батерии ли яде за вечеря? Похапвай по често щом са безвредни." Не съм ял батерии за вечеря, но за сметка на това дишах въздух за закуска обяд и вечеря, както дишам откакто съм си родил. Ти кога за последно яде батерии? Имам избор дали да ям батерии но нямам избор дали да дишам въздух, а д в г няма избор и го замърсява, така че нямаш избор дали да замърсяваш или не с автомобил с ДВГ, с електромобила е въпрос на избор, дали ще му изядеш батерията
  • #11
    q ( преди 2 месеца )
    Яко. ***-ко дето все кяри, ще е с "премиум "изпърдак за 10 000 лв. и гориво за 1000 лв в резервоара. Шото тези с Порше ни ги бърка гориво от 8-12 лв.литъра. *** ***-чо ще е много изненадан, нещастен и изведнъж ще открие електромобилите.
fallback
Последни