fallback

Защо Honda не бърза с електромобилите?

Електрическите коли без зарядни са като суши без соев сос, категорични са шефове в компанията

Изпълнителният директор на американското подразделение на Honda - Казухиро Такизава, и вицепрезидентът на компанията - Шинджи Аояма, заявиха, че всички усилия за насърчаване на прехода към електрически превозни средства са безсмислени без развита инфраструктура.

Според двамата топ-мениджъри, цитирани от изданието The Drive, потребителите не са готови масово да се откажат от автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Шефовете в Honda отбелязаха, че дори със субсидии е трудно да се убедят хората в региони с липса на зарядни станции да преминат към електрически превозни средства. Те сравниха проблема със зарядната инфраструктура със „суши без соев сос“.

Затова и в японската компания вярват, че преходът към електрически превозни средства трябва да става постепенно, докато се създава необходимата екосистема. Тази гледна точка се подкрепя от други в автомобилната индустрия, включително големия дилър на автомобили Рик Хендрик, който също вярва, че пазарът на електрически превозни средства страда от това, че инфраструктурата все още не е готова.

Въпреки забавянето на растежа на пазара, Honda не се отказва от плановете си за постигане на въглеродна неутралност и продължава да разработва нови електрически превозни средства и технологии. Според японците обаче, масовото навлизане на електрически превозни средства ще отнеме време и ще предизвика сложни промени в обществото.

В Honda планират да адаптират екосистемата стъпка по стъпка, за да отговорят на новите реалности, правейки прехода към електрически превозни средства плавен и ефективен, като същевременно поддържат дългосрочна перспектива.

fallback
  • #26
    анонимен ( преди 3 месеца )
    #25 викаш ако беха почнале сериозно с електричките вече да са на печалба :D хахаххах
  • #25
    до 24 ( преди 3 месеца )
    Ако 55 млрд. задължения ти се струват малко, добре...
  • #24
    анонимен ( преди 3 месеца )
    #20 не знам дали са изостанали технологично, но поне не са затънали финансово :) като други технологични титани :)
  • #23
    до 22 ( преди 3 месеца )
    Ама моля ти се, колегата не заслужава чак такива комплименти. Всички знаем, че феноменът си ти.
  • #22
    Хвалипръц ( преди 3 месеца )
    До 21: Кое ще е опростено, бе троти? Батерии все още никой освен азиатците не може да произвежда в големи количества на приемливи цени, и това няма да се промени в близките десетилетия. Така ли си представяш бъдещето: цял свят да разчита на китайски батерии? Ха-ха-ха, ти си истински феномен!
  • #21
    До 5 ( преди 3 месеца )
    Това е правилния подход - пазара да определи и потребителя да гласува с портфейла си. Аз също си харесвам колата с ДВГ, но за мен и теб има една лоша новина. И тя е, че е въпрос на време EV да станат по-евтини от ДВГ. Трендът е съвсем видим, като движеща сила са китайците. В един прекрасен ден покупката на кола с ДВГ ще е икономически неизгодно. EV са много по-опростени от ДВГ и икономията от мащаба ще ги направи по-евтини
  • #20
    до 19 ( преди 3 месеца )
    Много си далеч от истината. Хонда, както и повечето "производители", са прости асемблатори. Разчитат на 99% на поддоставчиците си, а тези поддоставчици все още не могат да им предложат евтини готови компоненти за асемблиране на електромобили в широк диапазон сегменти, защото те са също толкова изостанали технологично. За да създадат конкУррентри електромобили, Хонда и другите трябва да се преструкторират дълбоко, а те не желаят, надявайки се още на чудо.
  • #19
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Защо Honda не бърза с електромобилите?" - защото мислят с главите си, а не следват стадото и да хвърлят всичко по най-модерния тренд (Форд като най-виден пример защо не трябва).
  • #18
    Лудория ( преди 3 месеца )
    Какъв е този програмист с ДВГ?! Това не е истински програмист, а някакъв имитатор. Ако не си с последния iPhone, часовник, гривна, пръстен, за да си броиш крачките, ако не си с електромобил, какъв истински програмист си ти... ;) И след коментарите, които прочетох тук, вече не се чудя за резултатите от ПИЗА. Добре, че не се правят и за възрастни хора, че ще се "заковем" за дъното.
  • #17
    До вместо 1 вечен ро ( преди 3 месеца )
    Само че този 1 ротор в повечето случаи са два с 4-5 помпи за антифриза, всяка струваща от 5 до 15к. Вечният ти ротор се сменя след 150-500к км и не е изобщо евтин. След около 300 цикъла на заряд ще смениш и някоя клетка на батерията, а те пък са за без пари. В крайна сметка ако си зареждал предимно на бързите зарядни, като теглиш чертата си много отгоре, но пък за сметка на това екологичен. Нищо че 10 000 електрички не могат да наваксат на изгорелите газове от презокеански контейнеровоз!
fallback
Последни