fallback

ЕС намали митата за Китай, Tesla печели най-много

В Пекин не са доволни, жалбата до Световната търговска организация остава

Тарифите на ЕС за внос на електрически автомобили от Китай бяха преизчислени и намалени спрямо първоначалните. Мерките, които са в сила временно от юли, бяха потвърдени от Брюксел днес, 20 август.

 

Те вече достигат максимум 36,3% в сравнение с 37,6%, обявени през юни. Процентът се изчислява върху декларираната стойност и варира при различните компании. Най-ниската ставка, повече от наполовина в сравнение с първоначалната, е тази на Tesla. Компанията, въпреки че има централа извън Китай, трябваше да понесе 20,3% мита за всички модели, произведени в Шанхайската гигафабрика.

Мъск обаче поиска преизчисляване в замяна на по-нататъшно сътрудничество в разследванията. Освен това американците извадиха доказателства, че са получи твърде малко от китайското правителство.  След посещението на група еврокомисари Tesla намаза намаление до 9 %.    

Китайците BYD (17,0%) и Geely (19,3%) също получиха по-ниски нива благодарение на по-високата степен на сътрудничество. Конкурентите им, които не бяха толкова отзивчиви, ще получат  допървително мито от 20,3%. От друга страна, SAIC и всички останали отказали помощ ще бъдат таксувани със ставки от 36,3%.

По-ниските мита далеч не бяха приветствани от Китайската търговска камара в ЕС. Организацията, представляваща китайските компании на европейския пазар, потвърди "силното си недоволство и твърдо противопоставяне на протекционисткия подход" и описа плана на Брюксел като "нечестно използване на търговски инструменти". 

Пекин вече обяви намерението са пусне жалба в Световната търговска организация, за да отмени резултата от разследването, започнало на 4 октомври. Според Министерството на търговията на Китай то "компрометира глобалното сътрудничество в борбата с изменението на климата", именно защото е насочено към превозни средства с нулеви емисии. 

Китай е обвиняван, че е субсидирал с държавна помощ веригата за доставки на автомобили, като е създал ситуация на нелоялна конкуренция, която изкуствено е намалила цената на електрическите автомобили, средно с около 20% под тези, произведени на Стария континент. Решение на СТО, дори и да е срещу мерките, в действителност не би могло да има никаква стойност, категорични са европейски юристи.    

fallback
  • #5
    PLAID ( преди 3 месеца )
    Всичко бълва еднодневки и ги сменя на всеки 3 дена, нито има части, нито сервизи за тях. Само и единствено TESLA колите са едни и същи над 10 години и са 4 модела - дори БГ сервизите в Сф и Вн ги познават до последното болтче, а части има да се оринеш - оригинални, заместители от немски марки и втора употреба цял склад във Варна. За всеки джоб и нужда
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    купете си китайско в сладко кисел сос и ви гарантирам че филмите които европейските производители на автомобили ви прожектират ще бъдат късометражни в сравнение с азиатския сериал в който ще се набутате
  • #3
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Проблемът бил, че китайците подпомагали икономиката си. Ами вземете пример и вместо да пречите с бюрокрация и с такси, вземете помогнете на европейската промишленост. Не е нормално само таксите за киловатчас в Германия да са над 20 цента. Каква индустрия очаквате при тези цени?
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ако Европейския съюз не пренасочи всичката тази енергия и ресурси от ДВГ към електромобили, производство на батерии и фотоволтаици, те умишлено подпомагат целта на Китай да стане основен и почти единствен доставчик на тези три стоки в световен мащаб. Митата с нищо няма да помогнат. Само ще задълбочат проблема и ще насъскат китайците да свалят още повече цените. Китай може да си го позволи за разлика от Европа, която не може да се справи дори с настоящите изкуствено високи цени.
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Щях да разбера, ако европейските автомобилни производители се бяха втурнали да произвеждат електромобили и да им трябва време за да настигнат технологично китайците и да си организират собствена верига за доставки, включително производство на батерии и други компоненти в Европа. Сега обаче не мога да разбера каква е целта? Хем реват за зелена сделка, екология, преминаване към чист транспорт, хем махнаха субсидиите, налагат мита на китайците и отмениха евро 7. Целенасочено подпомагат ДВГ.
fallback
Последни