fallback

Акционери в Stellantis заведоха дело срещу концерна заради спад на печалбите

Изпълнителният директор на концерна Карлос Таварес и финансовият шеф са обвиняеми

Юридическата кантора Levi & Korsinsky е завела дело срещу концерна Stellantis от името на акционера Стивън Лонг заради спад в печалбите, който беше разкрит във финансовите резултати за първото полугодие, съобщени в края на юли.

Загубите бяха обяснени със значителен спад на печалбите, приписвайки го на слабите маржове и повишените нива на запаси в операциите в САЩ. Тогава финансовият директор на концерна Карлос Таварес намекна за евентуална раздяла със слабо представящите се марки, а финансовият директор Натали Найт посочи, че е възможно намаляване на производството и коригиране на цените на автомобилите.

В делото се твърди, че Stellantis изкуствено е завишил цената на акциите си през по-голямата част от 2024 г., като многократно е давал „изключително положителни“ оценки за запасите от автомобили, ценовата мощ, новите продукти и оперативния марж. Когато финансовите резултати бяха публикувани, беше разкрито, че коригираният оперативен доход е намалял с 40% до 8,46 милиарда евро. Цената на акциите на Stellantis падна с над 7% на 25 юли.

Сега акционерите на Stellantis, които са претърпели загуба между 15 февруари 2024 г. и 24 юли 2024 г., могат да подадат иск до 15 октомври 2024 г. и да се присъединят към делото. В него двамата обвиняеми са именно Карлос Таварес и Натали Найт като обвиняеми.

Представител на концерна коментира пред Reuters, че „този иск е неоснователен и компанията възнамерява енергично да се защитава“. В САЩ подобни дела, в които акционери съдят търгувани на борсата компании заради спад на цените на акциите, са често срещани и няма гаранцията, че това срещу Stellantis ще бъде успешно.

Факт е обаче, че в конгломерата, който включва 14 различни марки, има известни проблеми. През последните месеци най-малко петима ръководители напуснаха групата, а в средата на юли Stellantis заведе дело срещу четвърти външен доставчик за скорошни скокове на цените.

fallback
  • #3
    //// ( преди 3 месеца )
    Значи, като печелят супер, но само да се появят някакви загуби и ореваваме света. И после искаме автомобилните компании да правят добри коли на добра цена. Как да стане, като заради такива като тоя се гелда само печалбата и нищо друго!
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Рено с две марки Рено и Дачия има глобален оборот от 53 милиарда, Пежо-Фиат-Крайслер глобален съюз от 14 марки има оборот от 190, 4 пъти повече, а не 7
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Сега след като хората явно разбраха, че под новият дизайн се крият познатите стари биклюци, е време и цените да станат като старите.
fallback
Последни