fallback

Rimac разработва едноместна хиперкола за писта

Автомобилът ще получи затворен кокпит, но няма да е базиран на Nevera

Главният изпълнителен директор Мате Римак потвърди, че компанията му има намерение си да построи пистова хиперкола с една централно разположена седалка.

„Решихме да не се ограничаваме до разширяване на границите на пътните автомобили, но също така да се състезаваме на пистата. За целта създаваме пистова кола - едноместна, която ще бъде по-бърза от всяка състезателна кола за повечето писти. По-бърза от болидите във Формула 1, по-бърза и от тези в Льо Ман“, обясни Римац.

Пускането на подобен автомобил представлява голяма промяна за хърватската марка, която преди това произвеждаше само двуместни електрически коли, които може да се използват по стандартните пътища.

„Кколата ще има затворен кокпит в стил покрив и няма да бъде базирана на Nevera, а на собствена и отделна платформа. Вероятно ще я покажем тази година и ще участваме в първите състезания на писта следващата година“, каза Римак пред Motor1.

На въпрос дали планира да пусне конкретна серия с колата, Мате отговори, че компанията възнамерява първо да постави някои нови рекорди. Главният изпълнителен директор потвърди, че едноместният автомобил ще бъде изключително пистово превозно средство, без намерения за движение по пътищата. Но също така няма да отговаря на съществуващите разпоредби.

„Сигурността е налице, но какво да кажем за всичко останало? Няма правила. Това, което готвим, ще надхвърли правилата на Формула 1 или LMP“, каза шефът на хърватската компания.

Новината за нов модел на Rimac идва само часове след като марката представи най-новото си творение - Nevera R. Подобрена версия на изцяло електрическата хиперкола, Nevera R развива 2107 к.с. (стандартният модел има 1914 к.с.), със заявено време 0-100 за 1,74 секунди, време на четвърт миля от 8,23 секунди и максимална скорост от 412 км/ч.

fallback
  • #5
    Друг Гост ( преди 4 седмици )
    Само да не фалира преди това
  • #4
    Мдаа ( преди 4 седмици )
    Интересно чудо ще е, след като шосейната им прави 300 за 8.6 секунди (по-бързо от повечето F1), какво ли ще е пистовата. За сравнение едно 911 Turbo S му трябват 26 секунди
  • #3
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Разпродажба! Преносимият мини климатик охлажда, овлажнява и освежава. Безшумен и преносим, можете да го вземете на работа или на плажа, перфектно и бързо охлажда стаята. Много хубава цена:---- https://use.my/arctik
  • #2
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Освен това ще разкарат всички датчици, камери, и какви ли не изисквания за да ти узаконят автомобила за движение по обществени пътища, които оскъпяват и утежняват автомобила. В случая цената не е никакъв проблем, но всеки грам е от значение и ще премахнат абсолютно всичко излишно.
  • #1
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Това им дава доста свобода. За този автомобил никой няма да пита колко е пробегът с едно зареждане. Няма да е необходимо да поставят огромна батерия, която да изминава стотици километри. Достатъчно е да сложат батерия която да стигне за обиколка на пистата на която ще подобряват рекорда. Даже допускам че батерията ще е модулна и ще се инсталират такъв брой модули, които да стигнат за обиколката но нито един повече, за да намалят теглото.
fallback
Последни