fallback

Пожар накара BMW и Mercedes да разкрият доставчиците си на батерии

Баварците използват Samsung SDI и CATL, а големият конкурент - основно Farasis и CATL

Само няколко автомобилни производители разкриват имената на производителите на батерии за техните електромобили. Обикновено питанията от страната на медиите не получават отговор от компаниите. След катастрофален пожар на електрически автомобил в Южна Корея, по настояване на местните власти няколко производители разкриха своите доставчици.

На 1 август множество превозни средства се запалиха в подземния паркинг на жилищна сграда в Инчеон (Южна Корея), като над 100 души бяха евакуирани, а 20-ина бяха настанени в болница. Пожарът започна от Mercedes-Benz EQE, който дори не е бил зареден по това време. Точната причина за инцидента все още се изяснява.

След инцидента южнокорейското правителство призова производителите на автомобили доброволно да разкрият имената на своите доставчици на батерии. Местните Hyundai, Kia и Genesis, а също така германски BMW и Mercedes, както и редица други, се съобразиха.

С какви батерии са електромобилите на BMW:

Повечето модели на BMW се оказват оборудвани с корейски батерии Samsung SDI, но има и няколко - iX1, iX3 и iX (само във версията xDrive40), които са с китайските CATL. Не е ясно дали това се отнася и за електромобилите, предлагани в Европа, но повечето от тях се произвеждат в Германия. И няма особена логика BMW да поставя различни батерии в зависимост от дестинацията.

С какви батерии са електромобилите на Mercedes-Benz:

При Mercedes-Benz доставчиците (съответно производители на батерии) са повече. Компанията от Щутгарт разчита на китайските Farsis и CATL, както и на корейските SK On и LG. Същите марки доставят батерии и на корейските автомобилни марки Hyundai, Kia и Genesis.

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 3 месеца )
    За клиентите не е от значение, защото не вярвам някой да смени избора си заради производителя на батерията.
  • #9
    PLAID ( преди 3 месеца )
    #3 да, LFP клетки сме тествали на пълно късо само се издува и дотам . Няма пушек, няма фойерверки. Тройката и Игрека на Tesla са с такива. Негорими батерии. Докато днешните ДВГ-та са до едно с пластмасови резервоари под задната седалка... Където си возиш децата.. Само плъгин хибридите са с метални, заради вакуума, под който се държи резервоара при неползването на двигателя с месеци и карането само на ток ежедневно градско. Един Across и RAV4 плъгин имат 2 ел. мотора над 200 коня и дърпа над 170
  • #8
    Без изненади ( преди 3 месеца )
    Лалугерите антиелектрици специалисти по ДВГ се изпокриха, когато ги питаш за ДВГ но не млъкват да говорят за електромобили.
  • #7
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Хм, "разкривят" викаш?!
  • #6
    До 5 ( преди 3 месеца )
    Прав си. Повечето батерии които ползва Тесла, включително във фабриката в Германия са китайски желязофосфатни които на практика са незапалими. Засега остана да се палят само японските и корейските, които все още монтират във високопроизводителните модели на Tesla.
  • #5
    До 3 и 5 ( преди 3 месеца )
    Гостенино, турбо, Димов и останалите ти самоличности. Още чакам да отговорите, какво се е случило след като включите 3 киловата консуматор към работещия на празен ход ДВГ на личния автомобил. Промениха ли се оборотите? За ускорение на 1200 кг баничарка, мощност ли е необходимо или енергия? С нетърпение чакам отговора за да ви отговоря как се потегля на първа без подаване на газ. Отговорът е сметнат с цифри и факти които вие сте дали. Работим с материали от клиента. Чакаме само бисерите !
  • #4
    До 4 ( преди 3 месеца )
    Така е. Повечето китайци произвеждат желязофосфатни батерии, които не се палят дори ако ги пробиеш с пирон. Не ги произвеждат защото са по безопасни, а защото са най-евтини за производство. Погледнато от тази гледна точка, скоро повечето електромобили ще са с такива батерии, особено след като заради кривата на опита, вече започнаха да настигат и изпреварват много по-скъпите технологии батерии както при енергийната плътност така и при времето за зареждане, включително на и ОБЕЩАНИТЕ твърдотелни
  • #3
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Те корейците вдигнаха голям скандал за тези "китайски" батерии колко били опасни и буквално след 3 дни се запали и EV6 с техните батерии. Проблема не е производителя, проблема са батериите.
  • #2
    До 1 ( преди 3 месеца )
    Гостенино, турбо, Димов и останалите ти самоличности. Още чакам да отговорите, какво се е случило след като включите 3 киловата консуматор към работещия на празен ход ДВГ на личния автомобил. Промениха ли се оборотите? За ускорение на 1200 кг баничарка, мощност ли е необходимо или енергия? С нетърпение чакам отговора за да ви отговоря как се потегля на първа без подаване на газ. Отговорът е сметнат с цифри и факти които вие сте дали. Работим с материали от клиента. Чакаме само бисерите !
  • #1
    До и ди ота ( преди 3 месеца )
    Палят се как да не се палят, от 146 пожара в подземни паркинги в Корея два пожара са причинени от електромобил. Тоест всяка седмица автомобил с ДВГ причинява три пожара в подземен паркинг, а електромобилите палят по един паркинг на всеки шест месеца. Ако оригиналния висококачествен и високотехнологичен германски премиум с високо качество е оборудван с оригинални китайски батерии, вероятността за пожар е почти нулева. Пожарите се причиняват от различни от китайски батерии.
fallback
Последни