fallback

10 страхотни модела, които навършват 40 години

Много от тях се превърнаха в класика, други са тотално забравени за масовия автомобилен фен

Мнозина може би си спомнят с нещо 1984 година, а други са забравили знаменателни събития в света. Проведе се Олимпиадата в Лос Анджелис, която соцлагерът (без Румъния и Югославия) бойкотира, а Мишел Платини изведе Франция до европейска титла по футбол. В киносалоните се завъртяха „Индиана Джоунс и Храмът на обречените“, „Имало едно време в Америка“ и „Ловци на Духове“. Мадона изпя „Like a Virgin“, Принс издаде гениалния “Purple rain”, а “Metallica“ – “Ride the Lightning“. У нас Тошко Колев, лека му пръст, направи феноменалната си роля в „Опасен чар“.                Не беше лоша и годината за премиерите в автомобилостроенето, като се започне от Ferrari Testarossa.  Достигането на 40  години на пазара гарантира ли, че автомобилът печели статут на „класически“?  Вие ще решите със следващите 10 примера, дадени от "Daily Mail".

40 е възрастта, на която едно превозно средство автоматично започва да отговаря на условията за „освобождаване на исторически превозни средства“ във Великобритания. Това означава, че собствениците вече не трябва да плащат пътен данък. Когато колите навършат 40 години пак на Острова, те също вече не трябва да преминават годишен технически преглед и  автоматично са освободени от някои от таксите за чист въздух в страната, включително ULEZ в Лондон от £12,50 на ден.

10 модела, които навършват 40 години (ГАЛЕРИЯ)

 

fallback
  • #15
    Реално ( преди 2 месеца )
    Кадета няма магаретa - носачите са завити с рапидки директно за станиола на изгнилия под на колата и с лек напън с фазомер се откъсват от купето. Не би трябвало да го пускат в продажба дори.
  • #14
    Лудория ( преди 2 месеца )
    Не разбрах това за ГТП за автомобили над 40 годишна възраст?! Как така няма ГТП?
  • #13
    анонимен ( преди 2 месеца )
    един познат има124-ка купе ,автоматик с разните му екстри и си е тромав спор няма , иначе като го набримчи на 160-180 си ги държии без проблем
  • #12
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Опел Кадет просто не трябва да е в тази класация и реното и пежото, а 124-ката е доста тромав автомобил.
  • #11
    анонимен ( преди 2 месеца )
    По отношение на боята - няколко производиъеля доставят бои за марките автомобили, колкото е издръжлива боята на 124-ката точно толкова и на Опел Кадет,ако са поръчвали от същия производител.
  • #10
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Какво значи минава прегледа от първия път, трябва да го мине от 3-тия ли според теб? Всяка изправна кола минава прегледа от 1-вия път,ако ще да е ЗАЗ от СССР. Имам познати със 124-ка, дори те казват,е колата е малко прехвалена, нито окачването е толкова здраво, нито колата като цяло, да ,много здрава е, но е митологизирана, сравнена вече с по-новите мерцедеси,които доста често се повреждат,124-ката е по-здрава от тях, но никога не е била отличник в ТЮВ техническите прегледи.
  • #9
    Алекс ( преди 2 месеца )
    И сега карам 124-ка. Купих колата преди 6-7 години от първи собственик, 400000км, оригинална боя. Никакви проблеми, минава прегледа от първи път. Във Валенсия съм, няма сняг, няма лед, няма минусови температури.
  • #8
    анонимен ( преди 2 месеца )
    124-ката остаря красиво. Винаги съм предпочитал версията преди фейслифта.
  • #7
    анонимен ( преди 2 месеца )
    3ти... каквито и да са били колите, но с тях оправяхме все още истински мадами, а не модерни лигли, предимнп с претенции че са мадами, а те са най обикновенни...
  • #6
    До #2 ( преди 2 месеца )
    Странно е, че ги помниш... Реших, че изказването ти идва от пубер.
fallback
Последни