fallback

Окачването на скъпите Tesla се оказа дефектно, но не и опасно

След много години едно от разследванията срещу марката приключи

Най-големите компании в света, като Tesla, буквално не излизат от съда - те са съдени от клиенти, от конкуренти, а дейността им се разследва от служители на реда и всевъзможни регулатори. В момента автомобилният производител Tesla е обект на няколко разследвания, включително от NHTSA - Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ. Едно от тях обаче току-що приключи.

Компанията като цяло избягва да изтегля продуктите си след разследване на NHTSA за дефекти. Въпреки това ѝ беше препоръчано да замени части от окачването в някои модели. От компанията не се съгласиха и се стигна до по-задълбочено разследване. Това разследване продължи години и включва твърдения за дефекти на окачването на Model S и Model X.

Ситуацията започна да ескалира през 2020 година, когато Tesla изтегли близо 30 000 автомобила Model S и Model X, които преди това бяха изпратени до Китай поради предполагаем проблем с окачването. Странното беше, че проблемът засегна само два модела и само тези, продавани в Китай, въпреки че тези коли бяха произведени в САЩ и Tesla използва същото окачване като при всички Model S и Model X.

Tesla изрази несъгласие с китайските власти за необходимостта от изтегляне на тези автомобили и заяви, че няма дефект. Компанията каза, че въпросната повреда се е появила в по-малко от 0.05% от превозните средства извън Китай и около 0.1% от превозните средства в Китай. Автомобилният производител приписва по-високия процент на проблеми с окачването на водачите, които били много недобросъвестни в Китай.

От компанията на Мъск твърдят, че потребителите в тази страна изобщо не се грижат за колите си и умишлено ги подлагат на такива ситуации и изпитания, вследствие на които неминуемо ще завършат с повреди поради големи натоварвания - чести сблъсъци с бордюра, силен удар в дупка и други подобни.

През 2020 година NHTSA се намеси по въпроса и започна собствено разследване. След 4 години Службата за разследване на дефекти (ODI) на NHTSA приключи разследването си, без да наложи изтегляне, но препоръча на Tesla да смени предните носачи на определен брой модели Model S и Model X.

NHTSA първоначално започна разследване след 43 оплаквания за неизправности в предното окачване и установи много повече коли с тази проблеми (426), но тези проблеми не водят до по-значителни катастрофи. Установено е, че ако автомобилът се експлоатира с дефектна предна връзка, това може да причини допълнителни повреди на други компоненти на автомобила.

Въпреки това, няма доказателства, че повредата в окачването влияе на управлението на автомобила. NHTSA заявява, че приключването на разследването „не означава, че агенцията е признала липсата на дефект, свързан с безопасността“.

fallback
  • #36
    Видя се кой си ( преди 1 месец )
    С поредния Бисер "Гост ( преди 1 час )Как потегля(не да ускорява) автомобил на празен ход на първа скорост,Теслю митичен с нула въртящ момент?" Как може да потегли един автомобил без да ускори? Ще ми кажеш ли като инженер по ДВГ разликата между ускорение и потегляне? Това беше поредния Бисер чакаме следващия Бисер с обяснението на този Бисер. Пак без изненади! Ще го изтpиеш ли за трети път? Проверка със запис за YouTube
  • #35
    Гост ( преди 1 месец )
    Как потегля(не да ускорява) автомобил на празен ход на първа скорост,Теслю митичен с нула въртящ момент?
  • #34
    Пръц ( преди 1 месец )
    Благодаря за включването. Добър опит, но неуспешен. Ще изчакам господа инженерите по ДВГ да се изкажат с поредните бисери, преди да ти отговоря дали си прав или не. Лошо е като задавам въпросите без ключови думи по които да потърсиш в Уикипедия. Виж че се затрудняват вече няколко дни да отговорят на въпрос в сферата им на компетентност. Толкова са некомпетентни.
  • #33
    Хвалипръц ( преди 1 месец )
    Тротинетка, за да ускориш автомобил ти трябва сила. Енергията и мощността са функции на това как тая сила е приложена. Други елементарни въпроси имаш ли?
  • #32
    Още чакам ( преди 1 месец )
    Гостенино ( преди 1 час )Пробва ли да включиш климатроника на празни обороти на двигателя? Промени ли си оборотите?
  • #31
    анонимен ( преди 1 месец )
    Никъде не прочетох че носачите че чупят, а че има слабости в дадени части които могат да се отразят на други детайли в много нисък процент от случаите
  • #30
    Гостенино ( преди 1 месец )
    При положение че е вярно днес и все още не правите тази разлика, нито пък имате понятие какво е то въртящ момент и има ли то почва у нас, разбира се че и преди четири години като ви го говорих не го разбирахте. Така че не само че има нещо вярно в коментар 31, а е напълно верен. И преди четири години и днес дори в сферата си на компетентност сте абсолютно некомпетентни и всеки аматьор в тази сфера знае повече от вас.
  • #29
    Гост ( преди 1 месец )
    Топло,Теслю Греткин,топло.За албански реотан стоплящ за 4 години е рекорд.Има нещо верно в #31.
  • #28
    анонимен ( преди 1 месец )
    Чудя се как лалугерите се изпокриха по дупките си и не могат дори да отговорят Дали за ускорение на автомобила до 20 км в час е необходима мощност или енергия, при положение че това е тяхната сфера на компетентност. Специалността която сами са си избрали и са изгубили години да учат точно в тази сфера. Това е областта в която имат най-много знания, но нищо не знаят. Щях да ги карам да смятат, но те дори не знаят какво да потърсят в Уикипедия, камо ли да го изчислят. Лалугери сър! Или психопати.
  • #27
    До 30 ( преди 1 месец )
    Отговорил съм ти в коментар 29. За 276 път. Това че не си го разбрал за пореден път, говори единствено и само за неграмотността ти. И си пиши с някой от никовете за да мога да те цитирам. Като отговориш на въпросите които съм ти задал, ще ти отговоря с точни цифри как потегля автомобила без подаване на газ. Но не бързам да се правя на умен след като ти можеш да изглеждаш още по-глупав като им отговориш. Защо да изтървам още бисери? Пък и защо да не докажеш още 100 пъти че си психопат и не отгова
fallback
Последни