fallback

BMW M5 Touring се завърна като най-мощното серийно комби

Баварската машина получава V8 plug-in хибрид със 727 коня и развива 305 км/ч

След 14 години BMW M5 Touring се завръща. Най-спортното баварско комби беше разкрито на конкурса за автомобилен дизайн в Пебъл Бийч. То получава кодово име G99, като е третото в 40-годишната история на 5-Series след E34 през 1992 г. и E60 през 2007 г. Това е и най-мощното комби в света, като е оборудвана с хибриден агрегат, развиващ 727 к.с. и 1000 Нм въртящ момент.

Новото BMW M5 Touring продължава стила на стандартната 5-Series, като е леко удължено и най-вече разширено по отношение на следите - със 75 мм отпред и 48 мм отзад. И двете брони са заменени с по-аеродинамични и масивни елементи, оборудвани с големи сплитери и спойлери, комбинирани с неизбежните странични прагове, като всичко това допринася за агресивна цялостна визия.

По-надолу са добавени двойните изпускателни тръби, стандартни в хромирано черно, и алуминиеви джанти с големи размери със специфичен дизайн, покрити с гуми 285/40 ZR20 отпред и 295/35 ZR21 отзад. Резултатът от всичко това е едно от най-свирепите комбита на всички времена, което със сигурност ще бъде разпознато веднага на пътя.

Подобно на екстериора, интериорът на новото BMW M5 Touring също е създаден на базата на стандартната версия, но има много елементи, подчертаващи спортния му дух. Кожата не липсва - както на седалките, така и на таблото и може да бъде избрана в различни цветове (включително двуцветна) и с лек блестящ ефект, представена за първи път на BMW и в горната част на седалки и врати.

Воланът се характеризира с особено дебела и сплескана корона в долната част (за първи път при BMW) и е пълен с персонализирани бутони, които могат да се използват за много настройки на режимите на шофиране.

Според спецификациите на компанията, стандартното оборудване на новото BMW M5 Touring включва аксесоари като 4-зонов автоматичен климатроник, аудиосистема Bowers & Wilkins с 18 високоговорителя, информационно-развлекателната система с 12,3-инчов извит дисплей за приборите и 14,9-инчов за информационно-развлекателната система, оборудван със специфична графика, и head-up дисплей.

Капацитетът на багажника намалява в сравнение с този на обикновеното 5-Series Touring - от минимум 500 литра до максимум 1630 литра. До 100 кг могат да бъдат натоварени на покрива и, както при седана M5, колата може да тегли ремарке с тегло до 2000 кг.

Очаквано, под капака е поставен познатият 4.4 V8 Biturbo двигател с 585 к.с. и 750 Нм въртящ момент, комбиниран с електрическия мотор, интегриран в 8-степенната автоматична скоростна кутия със 197 к.с. и 280 Нм въртящ момент, което позволява на новия BMW M5 Touring както за осъществяване на Launch Control, така и за допълнителна функция за усилване при скорости между 30 и 150 км/ч.

Захранването на електрическия агрегат е поверено на литиево-йонна батерия с капацитет 18,6 kWh, разположена в дъното. Максимален пробег в електрически режим според BMW в WLTP цикъл е 67 км, а зареждането става с 11 kW в AC.

Всичките тези 727 к.с. и 1000 Нм въртящ момент сае предават със задвижване на четирите колела xDrive, което също така разполага с функция 4WD Sport, ориентирана предимно към задно предаване и режим на чисто задвижване само на задните колела. Цифрите говорят сами за себе си - спринт от 0 до 100 км/ч за 3,6 секунди, от 0 до 200 км/ч за 11,1 секунди и максимална скорост от 305 км/ч.

Окачването също е променено, като в сравнение със стандартните модели на Серия 5 Touring кинематиката на моста е значително подобрена. То има модифицирани контролни рамена, с по-твърди лагери, двустранна предна ос и задна ос с пет звена, с адаптивни М-специфични пружинни амортисьори.

В долната част на каросерията германските инженери са монтирали и голям пакет от структурни стоманени усилващи елементи, както отпред, така и отзад, и са свързали волана с рамката, включително задната с ъгъл от 1,5 градуса. Така наречените M комбинирани спирачки с 6-бутални апарати отпред и 1-бутални плаващи апарати отзад също са стандартни. Като опция се предлагат и карбоново-керамични продукти, които намаляват теглото на автомобила с около 25 кг.

Новото BMW M5 Touring ще пристигне в дилърствата на марката през ноември 2024 г., почти по същото време като седана M5. Цената на германския пазар ще стартира от 146 000 евро.

Още снимки на новото суперкомби на BMW - вижте в галерията:

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До 13 - Защо? Първата ми кола беше M5-ца, на около 16 години. Сравнително запазена, ударихме едно ремапче, малко си поиграхме със скоростите и .. МАЛИИИИИИИ!
  • #15
    анонимен ( преди 4 месеца )
    аутомедиа както винаги проспа представято на LAMBORGHINI TEMERARIO
  • #14
    RS6 ( преди 4 месеца )
    E 100 пъти по истинска кола. Тия само могат да копират лошо.
  • #13
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Гарантирам на номер 10, че дори и той няма да я погледне след 15 г., когато цената и падне до неговите възможности.
  • #12
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Колата наистина е инженерна смешка. 2,6 тона бавен кюютюк, който дори на леко мокро ще е в мантинелата - само за движение направо става. За сметка на това интериорът е шит, а уж-уомбито от сегмент Е побира по-малко от Модел 3 седан от сегмент C. Тази кола няма никакъв смисъл - поне да беше красива. Но инженерите на БМВ не са виновни - докато има идЕоти, които незнайно защо са готови да се примирят с това извращение, БМВ ще ги прави.
  • #11
    До 10 ( преди 4 месеца )
    Такива коментари си ги заври отзад то тогава трябва никого да не коментира и да не сравнява нищо
  • #10
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Хайде моля, от 1ви до 7ми, честно, ама наистина честно кажете какъв автомобил притежавата, да видим в сравнение с това БМВ, колко зле да дизайнерите и инженерите на БМВ.
  • #9
    анонимен ( преди 4 месеца )
    гроздето не е кисело скъпо е
  • #8
    Chicho_Ficho ( преди 4 месеца )
    Номер 7, седмицата до 2002, оригиналната осмица от 90'те, Z8, и оригиналното и последната версия, от по скорошните петица G серия и цялата F серия, дори Е90 с М пакет може и да не красиво, но е интересно и в никакъв случай грозно и още много изключително красиви модели, какви ги говориш?
  • #7
    анонимен ( преди 4 месеца )
    BMW никога не са правили красиви и елегантни коли. При тях винаги са брутални. В цялата си история имат само един единствен модел който минава за елегантен с класически линии и това е BMW 507.
fallback
Последни