fallback

BMW иска специални ленти за електрически автомобили

Шеф в концерна посочи и нови други мерки за улесняване на прехода

Има и други начини за осигуряване на необходимия тласък за прехода към електрически превозни средства освен стимулите за покупка от страна на властите. Това заяви в интервю за Munchner Merkur Милан Неделкович, член на борда на BMW, отговарящ за производството, като предложи създаването на специални ленти за електрически превозни средства по магистралите и безплатни места за паркиране за моделите, захранвани с батерии.

Докато второто предложение вече е реалност в няколко града, създаването на запазени ленти по главните пътища би имало положително въздействие върху имиджа на тези модели. Според Неделкович, „ако хората постоянно са изпреварвани от електрически автомобили в трафика, те биха могли сериозно да обмислят смяна на превозни средства“.

„Подобно решение би било по-осъществимо от държавните субсидии, които не са устойчиви в дългосрочен план, но са необходими в този период на преход", посочи Неделкович, като допълни, че целта на ЕС да забрани ДВГ през 2035 г. е нереалистична. Той смята, че идеята да има възможно най-много електрически автомобили по пътищата е добра, но графикът е твърде кратък.

Неделкович също изрази загриженост относно плановете на ЕС да изчисли CO2 отпечатъка от производството на батерии въз основа на енергийния микс на цялата страна.

„Този подход би наказал компании като BMW, които инвестират в зелена енергия. Нашият CO2 отпечатък ще бъде изчислен на базата на германския енергиен микс, който включва енергия, произведена от въглища, което значително ще влоши формално нашия баланс. Това вече няма да стимулира компаниите да произвеждат по възможно най-устойчивия на климата начин“, обясни един от шефовете в баварския концерн.

Неделкович разкри и подробности за промените, свързани с производството на компанията. През последните пет години групата е инвестирала 5 милиарда евро в заводите си в Германия, потвърждавайки тяхната рентабилност. Според баварците обаче конкуренцията на местно ниво става все по-трудна поради фактори като бюрокрация, разходи за енергия и високи оперативни разходи.

fallback
  • #8
    До 6 ( преди 1 месец )
    Колко цигари изпуши докато я пишеше тази глупост?
  • #7
    анонимен ( преди 1 месец )
    за бенве само лява лента
  • #6
    Реално ( преди 1 месец )
    Можеш да караш каквото си искаш, стига да не пречиш на другите. Т.е. ако е с гърне, да е плътно заустено в купето с тръба ф50 . Длъжен не е никой да ти диша изгорелите газове и сажди, нито си платил на някой химиотерапията
  • #5
    РУК ( преди 1 месец )
    А не е ли по-добре ловните дружинки, 4 месеца в година да стрелят по всички с коли с ДВГ?! А може би щеше да е най-добре, да си стегнетегъзовете и да докарате технологията до ниво на което да е адекватна на нуждите на масовия потребител като цена,качество,пробег, а? Без да мрънкате за субсидии, забрани, префернции! Като се върна назад във времето,как ни биеха с камшици да минем на смартфони и плоски телевизори,спомнята ли си?
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    Що за наглост! :-( Добре тогава, и аз искам отделни ленти за електрокарите - директно към "Надин". Видяха, че технологията им е на ниво 1898 г. и когато и балъците, които се набълбукаха, най-сетне го разбраха, хайде да използваме репресивни мерки. От Урсула до наш МитьоБъстър-а само пр.0.сти хора, еййй! :-(
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    А доживотен абонамент при труженичките по магистралите няма ли да си поискате? Насила хубост не става, ама вие опитвайте до припадък.
  • #2
    Тоя пък.. ( преди 1 месец )
    Е точно на магистрала електрокарите са най-зле и по-скоро тях ги изпреварват даже и малолитражните защото се влачат със 100 км/ч. че да пестят заряд и да стигнат без преспиване!
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Айде пак, поредните глупости... честно, къде ги намирате такива интервюта, от някакви си шефове, които неясно дали изразяват позиция на компаниата или споделят собствените си идеи?!
fallback
Последни