fallback

Напълно превъзпитан: тестваме новия Hyundai Tucson

Корейците са премахнали основните слабости на един от най-търсените SUV напоследък

Само по-възрастните поколения си спомнят времето, когато Hyundai и Kia бяха бедните роднини на утвърдените автомобилни марки, и разчитаха на агресивни цени, за да прикрият естестическите и техническите си недостатъци. Още преди петнайсетина години корейците вече се бяха изравнили с европейци и японци като качества. А в последните години дори сякаш започват да излизат едни гърди напред - впечатление, което новият Hyundai Tucson определено потвърждава.                     "Новият" всъщност означава фейслифт на четвъртото поколение на модела, което е на пазара от 2020 (тук е мястото да уточним, че името се произнася "Тусон", а не Туксон или Тъксън, или нещо подобно. Моделът е наречен на едноименния град в Аризона. Самата марка би трябвало да се произнася "Хьонде", а не "Хюндай", но това е вече загубена битка).                   Трябва да сте фанатичен фен на Hyundai, за да забележите разликата между оригинала и фейслифта на улицата. Дизайнът не е променен съществено, и нищо чудно - тъкмо той допринесе тази кола изведнъж да се окаже един от бестселърите на европейския пазар. В България тази година Tucson е в шестицата на най-продаваните SUV модели, а в своя сегмент на компактните кросоувъри отстъпва съществено само на братовчеда Kia Sportage. Но за сметка на това изпреварва убедително модели като Toyota RAV4 и VW Tiguan, да не говорим за Skoda Karoq, Peugeot 3008, Ford Kuga.                     При това положение е ясно защо корейците са внимавали да не човъркат прекалено много в оригиналния дизайн на Ким Джън-Хо. Пропорциите, линиите и ефектните светлини, скрити в диамантената шарка на предната решетка, си остават. Самата шарка е леко променена - станала е малко по-симетрична, от което общият вид на автомобила само печели. Запазват се и смелите диагонални линии отстрани, и изпъкналите калници в стила на суперколите от 80-те години. Чували сме всякакви отзиви за този дизайн: от "фантастичен" до "поразително грозен". Но никой никога не е отрекъл, че се отличава от тълпата.                      Няма съществени промени и в механиката. Tucson е на модулната платформа N3 на корейския гигант, която се ползва и от досегашния Santa Fe, от Sonata, от Kia Sportage и Sorento, и даже от вана Hyundai Staria. При задвижването обаче изборът от електрифицирани агрегати се увеличава.     

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Hybrid

215 к.с. максимална мощност

265 Нм максимален въртящ момент

8.5 секунди 0-100 км/ч

186 км/ч максимална скорост

В основата на всички варианти е 1.6-литровият турбобензинов GDI. Базовото ниво разчита единствено на него и получава 160 коня мощност, ръчни скорости и само с предно предаване. После идва същият двигател, но с 48-волтова мека хибридна системата, която понижава разхода и позволява също 7-степенен автоматик с двоен съединител и задвижване на четирите колела. Тук вече автоматикът не е с двоен съединител, а класически 6-степенен хидротрансформатор. После идва вариантът със самозареждащ се хибрид, където мощността е вече 215 коня. На върха в гамата е новият плъг-ин хибрид, с 253 коня, 6-степенен автоматик и близо 60 километра пробег само на ток (батерията е с капацитет 13.8 кВтч).       8.7 литра на сто разход не е нещо впечатляващо за един пълен хибрид - но не е и зле за конкретните условия и експлоатация. Официално обещаваните 6.3 на сто в смесен тестов цикъл вероятно са постижими - с повечко търпение          Ние тествахме пълния хибрид, с батерия с капацитет 1.49 киловатчаса и със задвижване на четирите колела. Честно казано, не сме убедени, че бихме препоръчали тази версия пред обикновения мек хибрид. Първо, разликата между двата в цената е съществена. Второ, по-голямата мощност на хибрида е съпроводена и с почти 200 килограма увеличение на теглото. Хората, които свързват думата "хибрид" със среден разход под 4 литра на сто, може да останат разочаровани от Tucson, който в нашите нетодам икономични ръце и десен крак даде среден разход от порядъка на 8.7 на сто. От друга страна, това не е зле за 4.5-метров SUV с AWD, натоварен догоре и с включени климатик и вентилация на седалките.         Досадното превключване на предавките с бутони е отпаднало за сметка на този доста удобен лост - същият като в Ioniq 5 и 6          Главният аргумент в полза на хибрида е в скоростната кутия. Тук тя не е 7-степенен робот с двоен съединител като при мекия хибрид, а пълноценен 6-степенен хидротрансформаторен автоматик, който работи доста по-плавно и е доста по-издръжлив на тормоз.                  Като пътно поведение Tucson вече няма общо с пословично инертните си първи поколения. Воланът е стегнат (като за азиатска кола) и достатъчно прецизен. Окачването - с макферсони отпред и многораменна схема отзад - си върши съвестно работата и не позволява осезаемо накланяне в завоите. Но това подчертано не е спортна кола. Целта на създателите й не е била да ви вдигат пулса, а да го смъкват. Има дори един специален режим Baby Mode, който приглушава реакциите на педала на газта, за да не събудите детето.                   Колкото до задвижването на четирите колела, то е предвидено да ви дава спокойствие при лошо време, а не да ви закара в сърцето на някое ловно стопанство. Системата HTRAC има възможност за електронно блокиране на диференциала и селектори за различни режими - сняг, кал и пр. - но с минимален просвет от 17 см е ясно, че това не е офроудър.                  Онова, в което новият Tucson никак не прилича на досегашния, е интериорът. Старата схема е изхвърлена на бунището на историята и вместо това тук се шири новата концепция от Ioniq моделите - с два извити 12.3-инчови дисплея, свързани в общ блок и осигуряващи съответно достъп до приборите и до мултимедията. Качеството на графиките е отлично. Системата предлага някои откровени глезотии, като режимите с естествени природни звуци. Но също има и полезни идеи, например камерата в огледалото, която автоматично ви показва какво се случва зад вас, щом подадете мигач за престрояване. Единственият минус идва от новият набор от задължителни асистенти за безопасност, изискван от ЕС. Звуковите предупреждения за напускане на лентата и за превишена скорост могат да станат наистина досадни, особено на места като България и Гърция, където често се налага да пресечете маркировката, просто за да избегнете някоя дупка. Щеше да е добре да има един достъпен бутон, който да ги изключва едновременно.       За щастие физическите бутони за управление на климатика и аудиосистемата се завръщат       Tucson има четири нива на оборудване - от Comfort до Luxury, плюс специалното N-Line. Както вече сме свикнали, Hyundai дава богато оборудване дори в базовата кола - система за подпомагане при теглене, круиз контрол с управление от волана, камера за заден ход, 17-цолови алуминиеви джанти, LED светлини, тонирани стъкла, кожен волан, отопление на предните седалки, електрически огледала, навигация с безжичен Apple CarPlay и Android Auto, аудио с 6 колонки, четири USC-C извода (по два отпред и отзад), климатик.       Багажникът е с обем доста над средното за сегмента

         Върнати са някои от бутоните за управление на климатика и аудиосистемата. За всеобща радост корейците са се отказали и от влудяващите бутончета за смяна на предавките, и тук това се извършва от завъртащо се лостче вдясно от волана - не само удобно и интуитивно, но и освобождаващо много място за вещи на централната конзола.       Тази камера, която се включва автоматично при подаване на мигач, спестява проблема със сляпата точка за огледалата             Материалите са чувствително по-качествени, поне във видимите зони. Седалките са удобни. Багажникът побира 616 литра, което означава, че спокойно смести не само багажа, но и надуваемия ни триместен каяк. При смъкване на задните облегалки товарният обем стига почти 1800 литра.                  Накратко, новият Hyundai Tucson изглежда като идеалния семеен автомобил: практичен, удобен, много добре оборудван. Дори малкото му недостатъци са ликвидирани с този фейслифт. Има само един съществен минус: както и навсякъде другаде, и тук цените не спират да вървят нагоре. За базовия бензин с ръчни скорости и предно предаване ще ви поискат над 58,000 лева. Мек хибрид с автомат и 4х4 започва от почти 70,000. Нашият пълен хибрид ще ви струва минимум 82,000 лева, а при плъг-ин хибрида стартовата летва е на почти 90,000. Всичко това са цени за стартовото ниво на оборудване. Преди три-четири години такива числа за един масов SUV щяха да ни шокират. В днешната ситуация по-скоро клонят към изгодното.      Още снимки на новия Hyundai Tucson вижте в ГАЛЕРИЯТА:

      

 

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Към #12: И на голяма част от другите снимки се вижда, че колата е настроена за САЩ - мили, Фаренхайт...А и разход от 8.7 литра за 100 км е характерен за друг (по-голям) двигател...
  • #13
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Досегашният модел е вече модерна класика.
  • #12
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Към Константин Томов, посочен за автор: Защо настройките на климатика са по Фаренхайт? Всички снимки са "съмнителни". Няма и видео. Любезно Ви питам дали не сте превели чужда статия? :)
  • #11
    до 10 ( преди 3 месеца )
    Абе, интеуект, нощно време се зарежда плъг-ин хибрида, PHEV. Това е самозареждащ се хибрид, HEV. Няма къде да завреш кабела :D
  • #10
    Разбирам ги ( преди 3 месеца )
    Да светна автора, че тази кола се зарежда нощно време и се кара в града на ток.Така средният разход е около 4л/100км за по-дълъг период. Това е при мен за 16000 км, половината минати на магистрала със 130-150.За подобен РНЕV от друга марка.
  • #9
    до 8 ( преди 3 месеца )
    На предпоследната снимка съвсем ясно се вижда, че си е хибридът. Просто някои хора карат така, че всичко би им дало 6 на сто...
  • #8
    Стефан ( преди 3 месеца )
    Ако позволите леки корекции кэм статията:1. Ако снимката с таблото с разход 8.7л/100км сте я правили вие - това което сте тествали не е пълния хибрид. При него няма изведен индикатор за температура на двигателя, а индикатор за заряд на батерията. Принципно пълния хибрид би дал разход 6.5 - 72. Повярваъте ми, дори и с 200 кг отгоре, динамиката и значително по добра при хибрида. Стартовата помощ на ел. двигателя прави голяма разлика.3. Baby mode режима го няма за европейския пазар.
  • #7
    анонимен ( преди 3 месеца )
    #4 и #5 Хейтърството е болест - лекувай се.
  • #6
    анонимен ( преди 3 месеца )
    безумно е също да си изтропкаш коментарчето, без да знаеш за какво говориш. Кое не е 4х4?
  • #5
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Дерящите се лакови покрития оправиха ли ги?Лесно дерящите се пластмаси? Покритията оставащи отпечатъци навсякъде? Има ли навигацията вече български? От вносителя се правят на ударени...
fallback
Последни