Ако излезете на улицата през август в България и огледате автомобилите, ще забележите, че значителен процент от шофьорите предпочитат да карат с отворени прозорци. Дали защото имат този навик от времената, когато нямаше климатици, дали защото климатикът на автомобила им не работи пълноценно, или просто защото летният ветрец им доставя удоволствие - все разбираеми причини. Но има няколко много убедителни аргумента защо не бива да се шофира с отворени прозорци.
6 причини да не карате с отворени прозорци (ГАЛЕРИЯ):
Харчи се повече бензин
Всъщност това зависи от пътните условия. В градско движение, с ниски скорости и чести спирания, отворените прозорци не увеличават съществено разхода - може би дори го увеличават по-малко, отколкото включването на климатика. Но на извънградски път и при по-високи скорости отвореният прозорец влошава драматично аеродинамиката на автомобила - а преодоляването на въздушното съпротивление е нещото, което поглъща най-голяма част от енергията на автомобила. В такива случаи смъкнатият прозорец вдига разхода драстично - до 10-11 процента, показват експерименти.
Всъщност това зависи от пътните условия. В градско движение, с ниски скорости и чести спирания, отворените прозорци не увеличават съществено разхода - може би дори го увеличават по-малко, отколкото включването на климатика. Но на извънградски път и при по-високи скорости отвореният прозорец влошава драматично аеродинамиката на автомобила - а преодоляването на въздушното съпротивление е нещото, което поглъща най-голяма част от енергията на автомобила. В такива случаи смъкнатият прозорец вдига разхода драстично - до 10-11 процента, показват експерименти.