Надпреварата при високопроизводителни автомобили никога не спира и с навлизането на електрическите автомобили може да достигне висоти, немислими допреди няколко години. Това се отнася не само за мощността на задвижващата система, но и за цената на модела.
Един от производителите, които са наясно с това е AMG. Спортното подразделение на Mercedes подготвя свой супер SUV, с който ще предизвика Lotus Eletre, BMW XM, бъдещето Porsche K1 (името на серийния модел вероятно ще бъде различно), както и производствената версия на Lamborghini Lanzador.
Това ще бъде изцяло електрически SUV, базиран на специалната платформа на AMG.която ще бъде в основата и на нов седан на ток на германската компания. А колегите ни от изданието Motor1 представиха своето виждане за това как ще изглежда бъдещият модел.
Очакванията са, че спортният SUV ще има опростени форми, които ще подчертават неговата мощност, но и ще предлагат възможно най-ефективна аеродинамика, която е особено важна, когато става въпрос за електрически автомобили.
Затова и бъдещият AMG SUV ще предлага купеобразна форма, вдъхновена от AMG Vision Concept - прототип на електрически спортен автомобил, представен през 2022 г. Това означава клиновиден нос, специално проектиран да прорязва въздуха по най-добрия възможен начин, както и безпрецедентет светлинен подпис. Отстрани ще има светлинни сегменти, които да оформят дизайна на звезда (логото на Mercedes), съединени от тънка светлинна лента, която ще минава по цялата предна част.
Като цяло се очаква спортен, но и елегантен стил, без остри ръбове, но с криволичещи и плавни форми. Дължината трябва да бъде малко над 5 метра, с междуосие от около 3 метра. В основата на модела ще бъде платформата на AMG. EV, която ще дебютира през 2025 г. с модела GT. Тя е проектирана специално за електрически автомобили, с фокус върху производителността, постигната и благодарение на намаляване на теглото.
Говорейки за задвижване, то ще се състои от електрически двигатели с аксиален поток, захранвани от нова 800-волтова батерия, характеризираща се с по-високи нива на електрическо напрежение, химия и енергийна плътност от сегашните. Мощността трябва да достигне 1000 к.с., като топ-версиите ще бъдат още по-мощни.
Снимки: Motor1