fallback

Куриоз - BMW печели пари от спрени преди време модели

През тази година баварците са продали 24 бройки от i3 и i8

От време на време се появяват автомобили, които определено отказват да умрат, дори производителите им да са ги спрели преди две години. Точно такъм е случаят с BMW i3 и i8, които, въпреки че са спрени от производство от поне две години, но продължават да фигурират в отчетите за продажбите на компанията.

Досега тази година BMW е продала общо 24 бройки от несъществуващата електрическа градска кола и хибридното спортно купе, съобщава BMW Blog, цитирайки финансовия отчет на автомобилния производител за второто тримесечие. 

И да, това са чисто нови коли от известни модели, които след като изчезнат, продължават да присъстват в официалните отчети за продажбите на марките. Двата електрифицирани автомобила са посочени заедно в доклада, така че не е ясно точно колко единици от всеки от тях са намерили нови собственици.

Любопитното е, че глобалните доставки на двата модела са намалели с 95,8% спрямо първата половина на миналата година, когато BMW продаде цели 575 бройки. Тази година вероятно ще бъде последната за тях, тъй като през второто тримесечие са закупени само 6 бройки, докато през първото са продадени 18.

Единственото разумно обяснение, за тази странна ситуация, поне при i3, е, че някои дилъри все още имат коли на склад и в крайна сметка са успели да се отърват от тях, вероятно с намаление на цената. Какъв обаче е случаят с i8, не е ясно.

fallback
  • #5
    Propov ( преди 4 месеца )
    i8 и i3 нямат аналог и конглокенция вече почти 10 год от как БМВ изненада света с тях. Спряха ги, защото им бяха на загуба. Това са твърде авангардни, твърде технологични , твърде напредничави коли, за да станат масови. БМВ просто за пореден път удари всички в земята и си отвори, не път, ами магистрала към бъдещето. От тях са загубили много пари за всяка бройка, но сега ще печелят по малко , но от много бройки и за мнооого време напред.
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    I3 можеше да го бутнат малко и все още да го продават. Защото въпреки обещанията че го спират, за сметка на нова универсална платформа, с цел поевтиняване на производството не забелязвам да са пуснали друг модел на такава или по-ниска цена.
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Какво му е кyриозното? Toyota в кризата с чиповете продаваше по- няколко стотин хиляди бройки повече на три месеца, отколкото е произвела. Продаваха изостанали бройки. Всеки производител има такива. Китайците са напълнили пристанищата и могат да продават милиони бройки, след като официалният внос е спрян. Тези автомобили вече са произведени и са в Европа. Няма да плащат новите високи мита при внос.
  • #2
    Leberknoedl ( преди 4 месеца )
    Как па ги изчисли тия 20+ години живот на клетките?? Нагълтал си се с пропагандни партенки. По темата: разбира се че БМВ печелят основно от резервни части за спрени модели, това що за новина е?
  • #1
    Реално ( преди 4 месеца )
    До ден днешен няма друга кола с неръждаемо купе от карбон и композит, истинско шаси от алуминий, на задно, за джобни пари. С 20+ годишен живот на клетките. BMW потрошиха тогава маса пари да покажат на света какво е възможно ако не се пести грам. Първите в света серийно произвеждани карбонови клетки за сигурност. Иначе се правят само ръчно по 1 за пистови коли. Не е реално какво можеш да си купиш за джобни пари в 21 век
fallback
Последни