fallback

Производителят на G-класата и BMW Z4 може да фалира

Бъдещето на Magna Steyr и нейния завод в Австрия изглежда все по-мрачно

Предпочитаното предприятие за производство на автомобили от Великобритания и Германия е изправено пред несигурно бъдеще, след като планираното и непланирано прекратяване на договорите я оставя само с едно превозно средство за производство.

Заводът Magna Steyr в Австрия, подразделение на канадския автомобилен гигант Magna International, е дългогодишен производител, като до момента от неговите конвейери са слезли над 4 млн превозни средства от 34 различни модела. Предприятието обаче е на път да остане само с един автомобил - Mercedes-Benz G-Class, което сериозна застрашава бъдещето му.

Фабриката, разположена в източния град Грац в подножието на Алпите, „изпитва несигурност“, се казва директно във финансовия отчет на Magna за второто тримесечие, приключващо на 30 юни. А причината за създалата се ситуация е фалитът на Fisker, който сглобяваше моделите си в завода, планираният край на производството на Jaguar E-Pace, Jaguar I-Pace, BMW Z4 и Toyota Supra, както и решението на Ineos да се откаже от електрическия си модел Fusilier“.

Големият удар дойде през юни, когато Fisker обяви фалит. Причината е, че автомобилната компания беше платила голяма част от производството на електрическия си SUV Fisker с акции. Така Magna се обезцени с 261 млн долара и беше принудена да намали прогнозите за бъдещи приходи с 600 млн долара.

Също през юни друг производител - Ineosq отмени своята програма Fusilier, която трябваше да разработи по-малък електрически хибриден SUV с разширен пробег. Той трябваше да се произвежда в Грац. Там сега се сглобяват Jaguar I-Pace и E-Pace, но те ще бъдат спрени през декември като част от решението на британската марка да се откаже от 5 свои модели.

Предстои също така спирането на BMW Z4 и технически свързаната с него Toyota Supra, като все още няма крайна дата за това, но според запознати то ще се случи до края на 2025 г.

Magna все още има договор за производството на Mercedes G-Class, модел, който заводът произвежда непрекъснато от пускането му през 1979 г., първоначално като военен автомобил. Глобалните продажби на G-Class миналата година обаче бяха 42 700, което е много под капацитета на Грац. Миналата година заводът е произвел общо 105 100 автомобила, което е доста по-малко от скорошния връх през 2019 г., когато от конвейерите му са слезли 168 822 автомобила.

Проблемът, пред който е изправена Magna, е, че самият бизнес модел на договорно производство е застрашен, както отбелязва компанията в отчета си за второто тримесечие. „Ние зависим от аутсорсинг от OEM производители (производители на оригинално оборудване, направено по поръчка от автомобилни компании). В момента обаче OEM производителите в Европа и Китай имат излишък от капацитет за сглобяване на превозни средства“, обясняват от Magna.

По-голямата част от клиентите на завода през последните години са премиум марки като Mercedes-Benz, JLR, BMW, Audi и Aston Martin. Всички те обаче се стремят да намалят обема и да увеличат цените, което прави излишни заводи като този в Грац. Производителите също въвеждат вътрешно производство на части на фона на преминаването към електрически автомобили. А това доведе до закриването на няколко завода за автомобили и автомобилни оборудване.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Както е казал народа "Сам тайм 'уйн, сам тайм люн", да бяха взели акции на Рено,че от 15 удариха 45 евро.
  • #1
    Факт ( преди 4 месеца )
    Да фалират като правят безсмислени коли. Дже класето символ натъпотата
fallback
Последни