fallback

Huawei пусна конкурент на Mercedes-Benz EQS

Луксозният седан Stelato S9 е съвместна разработка с BAIC Motors и струва 56 000 долара

Китайският технологичен гигант Huawei и автомобилният производител BAIC Motor пуснаха първото си съвместно разработено електрическо превозно средство (EV). Цените за луксозния седан Stelato S9 започват от 399 800 юана (около 55 925 долара).

Stelato е резултат от съвместен проект между Huawei и BAIC, където Huawei предоставя софтуера и някои компоненти, а BAIC отговаря за платформата и производството. Този формат на сътрудничество не е нов за Huawei, която работи и с други автомобилни производители - Chery, JAC и Seres, по подобен начин.

Първият модел под марката Stelato е луксозният седан S9, на който компаниите възлагат големи надежди. Неговото масово производство ще започне през декември 2024 г. с планиран обем от 120 000 единици годишно.

Седанът получава стилен и модерен дизайн, вдъхновен от космически мотиви. Неговите размери са размери дължина от 5160 мм, широчина - 1987 мм, височина - 1486 мм и междуосие 3050 мм. Това означава, че той е малко по-къс, по-широк и по-нисък от Mercedes-Benz EQS.

Предната част на автомобила е оборудвана със С-образни фарове и LED лента, което му придава висока технологичност. Коефициентът на съпротивление е 0,193, което е по-ниско от повечето традиционни луксозни автомобили. Stelato S9 е изграден върху модулната архитектура BAIC BE22 Седанът е оборудван с „умни“ огледала за обратно виждане, които могат динамично да регулират ъгъла на видимост при движение на заден ход, завиване и висока скорост, намалявайки слепите зони с 60%.

Кабината се отличава с изобилие от хоризонтални линии, волан с три спици, 12,3-инчов цифров инструментален панел и 15,6-инчов централен сензорен екран. Вътре има и безжично зареждане за смартфони и интерфейс MagLink за свързване на таблети. S9 е оборудван с HarmonyOS 4 и ADS 3.0 система за интелигентно шофиране, която подобрява функциите за интелигентно шофиране, паркиране и активна безопасност.

Автомобилът ще се предлага във версии с един и два електрически мотора. Мощността на едномоторната версия е 304 к.с., а на двумоторната - 516 к.с. Максималният въртящ момент е 673 Нм. Ускорението до 100 км/ч отнема 6,05 секунди при версията с един двигател и 3,9 секунди при версията с двойно задвижване. Автомобилът е оборудван с батерия с капацитет 100 kW/h, която осигурява пробег до 816 км.

Също така се съобщава, че новият продукт е оборудван с окачване с адаптивен контрол на амортисьорите, което осигурява гладко возене. Има режим против прилошаване при движение, който оптимизира ускорението и окачването, за да сведе до минимум дискомфорта на пътниците.

fallback
  • #4
    НУРС ( преди 4 месеца )
    Не разбрах с кво ще конглокира Мерцедес с тея екстри които мерцедесите ги имат от поне 10г а външно са доста по грозни.
  • #3
    До 2 ( преди 4 месеца )
    Миришат ти краката за такъв автомобил.
  • #2
    Клоши КЛошев ( преди 4 месеца )
    Ни *** щъ!
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    То пък щото И-Кю-Ес-а се продава като топъл хляб.
fallback
Последни