fallback

Сривът на електромобилите в Германия продължава

Спадът на продажбите за първата половина на година е с цели 47%

Продажбите за електрически автомобили на частни клиенти през първата половина на годината са намалели почти наполовина (-47%) в сравнение със същия период на миналата година. Това показва проучване на Германската централна асоциация на автомобилната индустрия, направено между 348 дилърства.

Спадът в продажбите на plug-in хибриди (PHEV) е 37%, докато продажбите на дизелови и бензинови автомобили са се увеличили с почти една четвърт (+24%). Тенденцията е подобна сред фирмените автопаркове, където се отчитат с 41% по-малко поръчани електрически превозни средства и с 33% по-малко plug-in хибриди. В същото време продажбите на коли с дизелови и бензинови двигатели се е увеличило с 21%.

91% от анкетираните търговци на автомобили описват текущата ситуация с частните поръчки на електрически превозни средства като „много лоша“ (63%) или „лоша“ (28%). За plug-in хибридите резултатът не е много по-добър: само 79% отрицателни очаквания (44% „много лоши“ и 35% „лоши“ прогнози).

Има подобна тенденция в очакванията за фирмените клиенти, като 84% от търговците очакват „много лоша“ (50%) или „лоша“ (34%) перспектива за електрически превозни средства. За plug-in хибридите отрицателните стойности (43% „много лоши“ и 30% „лоши“) се комбинират за общо 73%.

За разлика от това, 39% от анкетираните дилъри на автомобили очакват поръчките да се развият от „добри“ до „много добри“ за бъдещи продажби на превозни средства с двигатели с вътрешно горене. За фирмените автопаркове тези стойности са 5% „много добри“, 31% „добри“ и 36% „неутрални“.

fallback
  • #26
    UltraSpeci ( преди 3 месеца )
    *** завиждат и са некадърни, продават си *** за жълти стотинки и най-много искат да те прецакат. Неуки са, но с голямо самочувствие.Така й ще почакате, мастурбирайки над простотията си, запада да рухне. *** ще ги изпревари поне с 200 години.*** - русороб е най-жалката картинка.
  • #25
    До 22 ( преди 3 месеца )
    От началото на тази година цената на тока, газ, вода, данъци и всички текущи разходи в Германия се увеличиха до ниво в което разхода за тях е двоен, докато почасовата ставка се повиши с няколко цента. Цените на стоките първа необходимост също са високи. С една дума месечният доход не е достатъчен и всеки цент е от значение.
  • #24
    Нормално ( преди 3 месеца )
    Кой ще тръгне да работи и ще спира през 200 км. за да зарежда 1-2 часа? Ами той половината ден отива в зареждане.
  • #23
    РУК ( преди 3 месеца )
    Днес пак съм с онова 5N дето миналата седмица много разбирачи по картинки не ми харесаха негативното мнение за колата.Среде разход от Франкфурт до Карлсруе - 28kwh-100km,в Карлсруе боцнах щепсела на фаст чарджинг за 0.76 евро на kwh.Хайде да смятаме 21.28 Евро за 100км и спираш на всеки 250км ако видиш свободна станция наоколо,да си сигурен,че няма да губиш време и да си караш спокойно. QVто ми при разход 13/100 бензин,който е отвъд нормалното,при цена 1.73 Евро/л = 22.49евро/100.Нула смисъл!
  • #22
    Тъй ли ( преди 3 месеца )
    И колко е по-скъп като сапоставиш средния реалне доход в Германия и средния реален доход в България? Ако в България средната заплата в като в Германия ще се напълнили с електрички? Преди година тока в Германия дане би да е бил по-евтин, че са продадени 50% повече електрички? Хич не разбираш за какво иде реч, нали? Ама мнение да напишеш, безплатно е и няма значение дали е вярно, нали?
  • #21
    анонимен ( преди 3 месеца )
    В Германия тока е много скъп, нека да е като тук 20 стотинки и ще видите как всичко живо там ще мине на ток за за нула време.Там ток за бита реално е по-скъп (или поне толкова скъп) от промишления, което е обратното при нас, така че няма голяма икономия човек да си зарежда колата в къщи, освен ако няма солари на покрива.
  • #20
    Спукан балон ( преди 3 месеца )
    Ами нито са евтини, нито пробега им е голям, батериите им се разреждат бързо и зареждат бавно и не на последно място няма вече безплатни зарядни станции. Гледам ги как се влачат по магистралите в Германия с цел икономия и проклинат деня в който бяха излъгани.
  • #19
    До 17 ( преди 3 месеца )
    тоя пък отиде на поточно захранване!Айде да стигнат до евтини,компактни и с висока плътност батерии с бързо зареждане и пробег около 700км в коли под 30 000 евро и нещата ще се променят. но до тогава има поне 10 години. Поточно зареждане и безопасен ядрен реактор с размерите на кенче за бира са горе долу в едно ниво на случване ..... ама не и в тоя живот!
  • #18
    До 10 ( преди 3 месеца )
    Истински екологични цели и китайци в едно изречение не може да съществуват!Мнението ти показва тежка неукост,некомпететност,слаба информираност и плиткоумие.Ако живеехме на различни планети с китайците,нека им внасяме електричките.Само,че китайското производство на коли и батерии е адски замърсяващо и това е основната причина да се правят там,а не в ЕС.Даже евтиния труд не е фактор вече!Със същия успех може да се издрискаш в ъгъла на басейна и да пуснеш децата си в средата на чиста вода!
  • #17
    Enzo ( преди 3 месеца )
    Бъдещето е на електромобила! Отделен е въпросът, на колко далечното бъдеще!? Важното е производителите да не спират да работят за това. И един ден ще се получи - електродвигател, захранван от електроенергия поточно, а не съхранявана на борда на превозното средство. Когато го измислят, автомобилите с ДВГ ще изчезнат от самосебе си. Засега имат още много работа, т.к. са още много далеч от тази цел. Но това е процес и той преминава през различни етапи. А дотогава ще живее и ДВГ и ще има превес.
fallback
Последни