fallback

Хората предпочитат Android Auto пред вградените мултимедии

Шофьорите смятат информационно-развлекателните системи в колите за бавни и трудни за управление

Някои автомобилни производители, сред които са General Motors, Tesla и Rivian, обявиха края на Android Auto и CarPlay е близо. Те залага на собствени информационно-развлекателни системи, като Tesla блокира Android Auto и CarPlay, а GM заложи всичко на Android Automotive. Ново изследване обаче показва, че потребителите предпочитат да свързват своите смартфони към колите си.

Проучването за автомобилни характеристики, изпълнение и оформление (APEAL) на JD Power е за пазара в САЩ и показва, че повечето шофьори обичат Android Auto и CarPlay. В същото време те мразят софтуера за информация и развлечения на производителите на автомобили, като го намират за тромав, бавен и истински кошмар за взаимодействие .

Една от причините Android Auto и CarPlay да станат толкова популярни са недостатъчните усилия на производителите на автомобили в разработването на софтуер. Повечето автомобилни компании предоставиха контрола върху информационно-развлекателните системи на Apple и Google преди десетилетие, вярвайки, че инвестирането в разработка на софтуер би било загуба на време, пари и ресурси. Тогата те решиха да позволят на Apple и Google да захранват информационно-развлекателното изживяване и бързото нарастване на популярността на смартфоните задвижи тенденция, която все още е неудържима днес.

Цифрите говорят сами за себе си. Удовлетворението на клиентите е много по-висока при потребителите на Android Auto и CarPlay (съответно 832 и 840 точки), отколкото при информационно-развлекателните системи (среден резултат от 805 точки). Изводът от проучването е, че шофьорите все още обичат да използват телефоните си за захранване на информационно-развлекателната система и не се интересуват от това „какво предлагат производителите“.

В същото време производителите на автомобили се опитват да си върнат контрола върху информационно-развлекателната система, главно след като откриха, че тя може да се превърне в машина за правене на пари. General Motors е най-добрият пример, тъй като американският автомобилен гигант реши да приеме Android Automotive и да блокира Android Auto и CarPlay в новите си EV модели. Android Automotive разполага с технически средства, за да позволи Android Auto и CarPlay, но компанията блокира двете системи, ограничавайки използването на своята информационно-развлекателна система до Android Automotive.

Проучването разкрива, че информационно-развлекателните системи стават ненужно сложни и шофьорите го мразят. Това е една от причините да се придържат към Android Auto и CarPlay, като и двете предлагат познато изживяване, което могат да имат по всяко време и навсякъде. Захранвани от техните мобилни устройства, Android Auto и CarPlay предлагат простота, изживяване без реклами (нещо, срещу което производителите на автомобили може да се противопоставят с тази бързина за вътрешни информационно-развлекателни системи) и лесен достъп до задължителни функции като навигация и телефонни обаждания.

Слушането на музика в колата също стана по-трудно. Проучването показва, че превключването между аудио източници в колата е голям проблем и предизвиква хаос, като 25% от шофьорите смятат, че това води само до лошо аудио изживяване. Причината е проста. 23% от потребителите твърдят, че „трудната структура на менюто" е грешка, тъй като водачите трябва да преглеждат сложни менюта, преди да стигнат до функцията, която ги интересува.

Това е още една причина, поради която предпочитат Android Auto и CarPlay. Приложението, което използват за слушане на музика или подкасти, е на разстояние с едно докосване и те вече са запознати с изживяването от своите смартфони.

Шофьорите смятат, че производителите на автомобили „създават ненужна сложност“, като добавят все повече и повече функции към информационно-развлекателните системи на своите автомобили. Те само създават претрупано изживяване, с което е по-трудно да се взаимодейства, а най-простите задачи, свързани с аудио, са се превърнали в голяма болка във врата. Проучването повдига един голям въпрос: дали производителите на автомобили „в унисон с желанията и нуждите на своите клиенти?"

Неприятното изживяване при слушане на аудио е в дневния ред на Google за бъдещето на Android Auto. Гигантът за търсене иска да интегрира радиостанции директно в приложението, така че потребителите повече да не трябва да напускат Android Auto. Сегашният опит не позволява на шофьорите да се свързват с радиото на автомобила от Android Auto, така че потребителите трябва да напуснат приложението и да взаимодействат с оригиналния софтуер на автомобила.

fallback
  • #2
    Цец ( преди 4 месеца )
    CarPlay и Android *** са силно ограничени. До предишния коментатор - в моята кола съм сложил Android навигация, с 6 GB рам 128 GB памет, всички приложения от телефона мога да ги инсталирам на нея. Даже игри си играя. Има СИМ карта, има wifi. И ако го поръчаш от правилното място е по-евтино от фабричните, на които им слагате AndroidAuto и CarPlay.Не се занимавам с кабели, блутути, wifi и други глупости за да си пусна waze и музика от youtube. Даже като си изтегля Youtube Revanced,нямам реклам ...
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ами във вградената ми навигация трафика е само за 3г. Ако искам още - нов договор. Е за какво, ако през мапс или уейз ми е "без пари", да не говорим ако си взема Гармин или Томтом. Съответно и мобилните приложения си имат недостатъците. Примерно мапс яде данни като ламя, Уейз на места лаг-ва ужасно. Андроид Ауто също не е съвсем цвете за мирисане, с ограничения избор на апове, които "поддържа". С Карплей нямам опит..
fallback
Последни