IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Тази система прави пълен скенер на колата ви за... 20 секунди

Създадена отначало за израелските служби за сигурност, UVeye открива всички потенциални капани при покупка на автомобил

Да направите пълна външна диагностика на автомобил е изключително полезно. Ако се каните да купувате кола, това ще ви покаже дали е претърпявала злополуки, има ли незабележими още наченки на ръжда, има ли течове и компоненти за смяна. Ако става дума за личния ви автомобил, диагностиката ще ви покаже откъде могат да се появят проблеми и какви компоненти да замените, преди да е станало късно.
  
    
UVeye, диагностика, скенер
Снимки: UVeye, C&D 
         
  
Но да се направи такава диагностика не е толкова лесно: трябват ви време, пари и да попаднете на читави експерти. Сега обаче една технология, замислена първоначално за съвсем други цели, е на път да превърне автомобилната диагностика в детска игра. Тя може да направи пълен скенер и оценка за състоянието на автомобила за... 20 до 35 секунди.
  
      
UVeye, диагностика, скенер
  
        
Подобно на Viagra и Propecia - лекарства, първоначално разработени за лечение на проблеми със сърцето и простатата, а не за сексуалната потентност и косопада, автоматизираната система UVeye е замислена за съвсем други цели. По първоначален замисъл израелската компания, която я създаде, смяташе да използва своите технологии в областта на сигурността и охраната. Под името Helios, тази система бе разработена да сканира за експлозиви, закрепени към долната част на превозните средства.

„Започнахме да откриваме повече течове, отколкото оръжия или бомби“, разказа Ярон Сагив, главен маркетинг директор на Uveye, пред C&D. Вследствие на това компанията промени своя бизнес модел, пренасочвайки ресурсите си към автомобилната индустрия. През 2018 Skoda инсталира UVeye скенер в своя технологичен инкубатор в Израел. Други също се включиха, последваха партньорства с производители като General Motors и Hyundai. Сега, когато технологията на UVeye сканира повече от 50 000 превозни средства всеки месец, алгоритмите на компанията продължават да разширяват базата си от знания.
  
      
UVeye, диагностика, скенер
  
        
Оригиналният Helios си остава гръбнакът на технологията на UVeye. Неговите три камери бързо изследват долната част на автомобила, като правят хиляди изображения, които монтират едно върху друго, за да образуват пълна картина. Използвайки изкуствен интелект за извличане на информация от този "портрет" и deep learning алгоритми за търсене на аномалии, Helios може да посочи течове и повредени или липсващи компоненти. В случай на ръжда, той дори разграничава колко сериозни са уврежданията по повърхностите, показвайки ги като инфрачервена топлинна карта.
  
     
UVeye, диагностика, скенер
  
        
Друг специален инструмент, наречен Artemis, открива външни неравности по джантите и гумите. Тази система с четири камери (по две от всяка страна) анализира всяка гума за достатъчна дълбочина на протектора.  Освен това търси следи от неравномерно износване в резултат на лош реглаж, проследява датата на производство на гумите, засича дори дребни увреждания по страниците на гумата, които потенциално могат да доведат до спукване. Парадоксално, системата работи отлично във всички тези области, освен засичането на DOT-а, както показа експериментът на C&D със стара Honda Pilot.

Още една система, Atlas, разглежда панелите на каросерията и други външни части. Предлагат се два варианта: голям модел за големи търговски превозни средства като тези, които Amazon използва, и по-малък за леки автомобили. Последната настройка включва 16 камери, които работят с контрастиращи ленти от ярка светлина и черни ивици, за да открият вдлъбнатини, драскотини, проблеми с боята (примерно незабавно установяват дали автомобилът е пребоядисван след злополука), ръжда, несъвършенства в стъклата.
  
     
UVeye, диагностика, скенер
  
       
След като събере данните, UVeye качва информацията в своята база данни и изпраща резултатите обратно на оператора. С технологията, която прехвърля данните със скорост от около 100 мегабайта в секунда, целият този процес - от момента, в който превозното средство напусне скенера до изтегления отчет - отнема само 20 до 35 секунди.
  
      

 

0 от 500