В Япония се формира мощен автомобилен алианс, след като Mitsubishi Motors се присъединява към вече обединените компании Honda и Nissan, съобщава изданието Nikkei Asia.
През март тази година Honda и Nissan обявиха партньорство, а Mitsubishi Motors, чиито акции (34,01%) са собственост на Nissan, сега също влиза в това обединение. Неговата цел е да засили конкурентните позиции срещу Tesla и китайските автомобилни производители.
Honda и Nissan са на второ и трето място сред японските автомобилни компании по отношение на глобалните продажби, съответно с 4,1 милиона и 3,44 милиона продадени автомобила. В същото време Mitsubishi Motors е продала 810 000 нови коли през последната финансова година. В резултат на това общите продажби на новия алианс ще достигнат 8,35 милиона автомобила.
На свой ред, най-големият автомобилен производител в Япония - Toyota, вече е създал партньорства с марки като Daihatsu, Suzuki, Subaru, Mazda и Hino Motors, които са комбинирали комбинирани продажби от 16 милиона автомобила.
Плановете на Honda, Nissan и Mitsubishi предвиждат стандартизиране софтуера на своите автомобили. Това включва създаването на софтуерни решения на Honda и Nissan, които ще бъдат достъпни за използване и в автомобили Mitsubishi. Освен това се планира да се увеличат инвестициите в създаването на електрически превозни средства и евентуалното разширяване на гамите модели чрез взаимно допълване на предложенията.