Акциите на компанията с най-голям спад от кризата през 2008, Tesla, GM и Stellantis също вървят надолу
Акциите на Ford Motor се сринаха с 18.4% - най-големият спад за компанията от голямата криза през 2008, когато тя се размина на косъм с фалита. Причините са в разочароващите финансови резултати, проблемите със сервизни акции и цялостния скептицизъм на инвеститорите за бъдещето на компанията. От началото на годината Ford е бил принуден да обяви рекордните 37 сервизни акции, засягащи 3.5 милиона автомобила. Общата стойност на гаранционните ремонти само за последното тримесечие е 2.3 милиарда долара, или средно по 25.5 милиона долара на ден.
Сериозен спад, макар и не чак с такива мащаби, отчитат и другите гиганти на американската автоиндустрия - General Motors и Stellantis. GM затвори търговията в четвъртък със спад от 5% и цена на акция от 44.1 долара. Компанията всъщност надмина очакванията на анализаторите с финансовите си резултати, но инвеститорите явно смятат, че това е пикът и че потенциалът за развитие до края на годината не е толкова висок, коментира CNBC. Stеllantis загуби 7.7% от стойността на листваните си в Ню Йорк акции след "разочароващите", по думите на самия СЕО Карлос Тавареш, резултати. Книжата се търгуват по 18 долара.
Акциите на Tesla поевтиняха с 12% в сряда след оповестяването на приходите за тримесечието, доста по-ниски от очакваното. Общо от началото на годината книжата на компанията на Илон Мъск са загубили 10.7% от стойността си.
Цената на акциите на Ford (в тъмносиньо), съпоставена с тези на GM и Stellantis. Данни на CNBC
Най-сериозен обаче си остава проблемът при Ford, където доходността на акция за последния отчетен период бе с шокиращите 21 цента по-ниска от прогнозираното. Все пак компанията се придържа към очакванията си за годишна печалба преди данъци и такси между 10 и 12 милиарда долара. Някои пазарни консултанти, като Адам Джоунъс от Morgan Stanley, виждат добри перспективи за растеж при Ford въпреки неочакваните предизвикателства напоследък - като "много от тези предизвикателства според нас са въпрос на контрол от страна на мениджмънта", подчерта Джоунъс.
Още по темата:
-
Новият модел няма нищо общо с легендата от 70-те, но много общо с Volkswagen ID.5
-
Компанията се надява, че така ще престане да бъде рекордьор по сервизни акции
-
Докато бизнесът с пикапи на компанията процъфтява, електрическото поделение затъва