Днес терминът иновативен при автомобилите се свързва с електрификацията и автономност. Но през годините това е означавало турбинно задвижване или палене без манивела.
Част от тези революционни решения идват от Америка. Авторите са се постарали да подчерат най-значимите от тях.
Колите, които промениха Америка (ГАЛЕРИЯ):
Cadillac V8-6-4 engine (1980)
Двигателят V8-6-4 на Cadillac не се помни като една от най-добрите автомобилни иновации в Америка, но въпреки това е интелигентно решение на общ проблем. След като преодолява две петролни кризи, компанията знае, че трябва да произвежда по-икономични автомобили, за да отблъсне германските конкуренти. Разработва сравнително сложна, задвижвана от микропроцесор система за дезактивиране на цилиндъра, която превръща 6.0-литровия V8 в 4.5-литров V6 или 3.0-литров V4 чрез затваряне на съответните клапани, когато не е необходима пълната мощност. Този двигател е стандартен във всеки Cadillac от 1981 г. Изключение прави Seville, който идва с дизелов V8, произведен от Oldsmobile.
Двигателят V8-6-4 на Cadillac не се помни като една от най-добрите автомобилни иновации в Америка, но въпреки това е интелигентно решение на общ проблем. След като преодолява две петролни кризи, компанията знае, че трябва да произвежда по-икономични автомобили, за да отблъсне германските конкуренти. Разработва сравнително сложна, задвижвана от микропроцесор система за дезактивиране на цилиндъра, която превръща 6.0-литровия V8 в 4.5-литров V6 или 3.0-литров V4 чрез затваряне на съответните клапани, когато не е необходима пълната мощност. Този двигател е стандартен във всеки Cadillac от 1981 г. Изключение прави Seville, който идва с дизелов V8, произведен от Oldsmobile.
Не отнема много време на шофьорите да се оплачат- някои казват, че на двигателя е отнело твърде много време, за да събуди спящите цилиндри. Cadillac избира да изостави технологията, вместо да я прецизира. Деактивирането на цилиндрите се завръща едва през 2000-та година.