fallback

Защо турбо двигателят не трябва да работи дълго на празни обороти

Експерти обясниха какви са последствията за турбината в подобни ситуации

Уврежда ли се турбината на двигател с вътрешно горене, докато той работи на празен ход? Този въпрос си задават много шофьори, които се притесняват от евентуално увреждане на агрегата. Отговор дават автомобилни механици, цитирани от Autonews.

Наистина работното колело на турбината се завърта веднага след стартирането на двигателя, тъй като през него преминават изгорелите газова, които задвижват вала. В този момент обаче турбокомпресорът се развърта минимално и не стига до работния си режим. Следователно не може да се говори за износване.

Ефективният режим на работа на турбината, в зависимост от типа на двигателя и настройката, е приблизително 2000–2500 оборота на двигателя. Турбината показва пикови стойности на усилване в диапазона 3000–4000 об./мин. Когато двигателят с вътрешно горене работи на празен ход, той всъщност просто работи без натоварване.

Защо обаче продължителната работа на турбо двигател на празен ход е нежелателна, след като турбината не страда? Бензиновите и дизеловите двигатели, оборудвани с турбина, имат повишена консумация на масло при работа на празен ход за дълго време. Например при продължително загряване на автомобила в студено време или при охлаждане на купето през лятото с помощта на климатик.

Факт е, че когато двигателят работи дълго време без натоварване, консумацията на масло през уплътнението на вала на турбината се увеличава. На празен ход турбината генерира ниско налягане и маслените пари могат да проникнат през различни връзки в катализатора, който се намира след турбокомпресора.

Когато натиснете педала на газта или започнете да шофирате, ще забележите, че от изпускателната тръба ще започне да излиза син дим. Точно това е ефектът от изгаряне на масло, изтекло през турбокомпресора. В този момент турбината не страда по никакъв начин, но истинските щети са по главата на цилиндъра, клапаните и всмукателния колектор на двигателя.

За да се предотврати това, автомобилните производители препоръчват да не оставяте кола с турбо двигател на празен ход повече от 20-30 минути. В същото време обаче трябва да бъдете наясно, че на много места в Европа паркирането в жилищна зона с включен двигател е разрешено за не повече от 5 минути. В противен случай водачът може да бъде глобен.

fallback
  • #9
    До Хаха верно ли ( преди 3 месеца )
    Мухаха, турбото работи постоянно. На теб кво ти се струва няма значение.
  • #8
    Пропов ( преди 3 месеца )
    Най добре вместо турбо да имаш още 2 или 4 цилиндъра. Не е по евтино, ама е по готино, а и мотора ще има 50% повече ресурс , все пак успокоение за пресметливците. А кое колко гори - то си е до крачето на шофера, пилота, пенсионера и там каквито видове водачи още се сетите. Само да напомня - 2 литра е мярка за безалкохолно, не е за двигател
  • #7
    Ахаха яяя ( преди 3 месеца )
    Работното колело,всъщност е компресорното такова,през което не минават изгорелите газове,а въздуха който следва да бъде засмукан и вкаран под налягане в горивната камера ;)
  • #6
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Че катализаторът се намира след турбото е вярно, ама не така както го намеквате.
  • #5
    Хаха верно ли ( преди 3 месеца )
    Само моето ли турбо развърта след 3400 оборота. И при 5000 може да се каже ,че вече работи на пълна мощност. Само глупости тук пишете. А турбочарджара също има съединител и той го включва ако на се лъжа на около 2к оборота
  • #4
    бачо Кольо ( преди 3 месеца )
    До Турбото-прочети първо малко преди да се из***кваш по темата!А и хората в статията са ти го написали ,че турбото се завърта веднага след заработване на двигателя.Говорим за турбокомпресор,а не за турбочарджър.
  • #3
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Моето турбо работи постоянно щото постоянно давам газ. Гледам да не падам под 3000 оборота да не се тормози излишно колата. Като бях по млад не падах под 5000 оборота и постоянно бях в червената зона. Но вече с годините карам по внимателно и свалям оборотите.
  • #2
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Турбо-компресорите с променлива геометрия заедно с разтоварващите клапани, ги внедриха преди 30 години. На празен ход турбината почти не се върти. Да не говорим че по задръстванията колата се гаси и статира.
  • #1
    Турбо ( преди 3 месеца )
    На ниски обороти турбината не работи.
fallback
Последни