IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-продаваният ван в България се променя изцяло (ТЕСТ)

Дизел, електричество и даже водород: новото Renault Master е подготвено за всички нови приумици на политиците

Днес ще ви покажeм най-футуристичната, най-подготвената за бъдещето кола в Европа. Само че външният й вид може малко да ви изненада.
  
    
Вижте ВИДЕО от теста ни на новото Renault Master:

   
        
Да, това не е някоя високотехнологична хиперкола, не е и авангардно постижение на автомобилния дизайн. Най-подготвената за бъдещето кола в Европа е най-обикновен на вид ван.
  
    
Renault Master 2024, тест драйв
  
      
Това е новото, четвърто поколение на Renault Master: най-продаваният голям ван в Европа, с малък аванс пред Mercedes Sprinter и Ford Transit. И също най-продаваният ван в България, вече с не толкова малък аванс.
  
    
Renault Master 2024, тест драйв
  
         
Трите досегашни поколения на Master, които останаха на пазара цели 44 години, продадоха общо 3 милиона екземпляра. Четвъртата генерация се надява да продължи също толкова успешно. Какво й е толкова футуристичното ли? Просто новият Master разполага с всички варианти на задвижване, които Европа и европейските политици може да поискат в близките години. Включително и версия на водород - но не тестов прототип и не малка опитна серия, а съвсем пълноценен водороден автомобил, който ще можете да поръчате само след броени месеци. Дотогава водородните станции в България може вече да са и повече от една.
  
     
Renault Master 2024, тест драйв
  
      
Не си мислете обаче, че от гамата е изчезнало най-популярното задвижване за такъв автомобил: дизелът. Все още на въоръжение остава двулитровият dCi, с четири степени на мощност: 105, 130, 150 и даже 170 коня. Може да се комбинира с 6-степенна ръчна трансмисия, или с новия 9-степенен автоматик на ZF, който обаче ще е достъпен малко по-късно тази година.
  
     
Renault Master 2024, тест драйв
   
      
Защо му е на един работен ван същата трансмисия, която използват най-луксозните модели на Range Rover и Alfa Romeo? Тук логиката на 9-степенния автоматик не е в удобството, а в икономията. С него Master би трябвало да стане още по-икономичен. Макар че дори и с ръчни скорости, новото поколение впечатлява в това отношение.
  
    
Renault Master 2024, тест драйв
   
       
Най-удивителното постижение на създателите на тази кола обаче е нейната аеродинамика. Гледайки тази предница, вероятно няма да го повярвате, но всъщност новият Master има коефициент на въздушно съпротивление 0.44, което е по-добре от някои кросоувъри от миналото десетилетие, и по-добър резултат даже от оригиналния Volkswagen Beetle.
   
     
Renault Master 2024, тест драйв
  
       
В резултат на това, когато тествахме късата дизелова версия със 150 конски сили, с 400 килограма товар отзад, с трима пътници и с отчаяно усилен до максимум климатик, постигнахме разход от 8 на сто - отлично постижение за такава грамада.
   
    
Renault Master 2024, тест драйв
  
        
Но автомобилът, който виждате, не е дизел. Това е чисто електрическата версия на Master, която идва в два варианта. По-слабият, със 130 коня мощност и 40 киловатчаса батерия - точно колкото в Megane E-Tech, просто защото е същата батерия - може да измине 200 км с едно зареждане и е решението на Renault за градска среда, в която използването на двигател с вътрешно горене вече се наказва.

Това, естествено, не е случаят на България, където по-голям интерес ще предизвика колата с по-голяма батерия: 87 киловатчаса реален капацитет, 140 коня мощност, 460 км обхват с едно зареждане по WLTP.
   
    
Renault Master 2024, тест драйв
   
      
Това е абсолютен рекорд в този сегмент, и по-добро постижение даже от някои електрически SUV с по-големи батерии. Тази версия приема заряд до 130 киловата, което ви дава близо 250 километра пробег за половин час. Освен това електрическият Master може да отдава обратно енергия към електропреносната мрежа - позволявайки ви да печелите от разликите в цената на енергията там, където пазарът е напълно либерализиран. Освен това може да захранва външни електроуреди - всъщност може да осигури ток на цяла къща.
   
     
Renault Master 2024, тест драйв
  
       
Master идва в три дължини - L2, L3 и L4 - и две различни височини. Най-късата версия е само с предно предаване, междинната може да бъде както с предно, така и със задно. Най-голямата, L4, е само със задно. В бъдеще най-вероятно ще се появи и 4х4 вариант, въпреки че засега той се пази в толкова дълбока тайна, че даже на три чаши бордо инженерите не издадоха нищо за него вечерта преди теста.
   
     
Renault Master 2024, тест драйв
   
       
Междуосието при новото поколение е скъсено, което приятно намалява и радиуса на завой. Всъщност Master се управлява като лек автомобил - нищо общо със грубия характер на някогашните ванове.

Renault предлага 40 различни силуета и варианта за каросерията - от камиончета за строителни нужди до линейки и мобилни сервизи (вижте галерията под статията). Предлага и 350 цвята - малко неочаквано за работен автомобил, докато не се сетите, че много бизнес клиенти си имат свои специфични фирмени цветове.
  
    
Renault Master 2024, тест драйв
  
      
Товароносимостта се е подобрила значително. Даже най-късата версия получава 10 сантиметра допълнително товарно пространство отзад, а най-дългата вече е в състояние да побере четири европалета. Доста впечатляващо.

Късата база с дизелов двигател може да носи до 1971 килограма товар - с почти половин тон повече от аналогичния Ford Transit. При по-мощната електрическа версия капацитетът е 1625 килограма.
   
    
Renault Master 2024, тест драйв
   
       
Плъзгащата се врата се отваря с 4 сантиметра по-широко, отколкото при старото поколение - общо до 131 сантиметра. Дължината на товарния отсек е 3.22 метра за късата база, и 3.85 за междинната. Товарният обем варира от 11 кубични метра до цели 22 кубични метра при версията L4.

Кабината е станала доста по-ергономична и доста по-комфортна, с 135 литра места за багаж, много удобни седалки, които са почти същите като в новите Scenic и Austral, и мултимедия, базирана изцяло на Google, която ползва навигация от Google Maps и още 50 приложения от интернет гиганта. По желание.

10-инчовият екран на мултимедията е с много добра резолюция. Самото табло вече има S-образна форма и е ориентирано към шофьора.
  
      
Renault Master 2024, тест драйв
   
       
Средната седалка може да се сгъва и да се превърне в удобно бюро с поставка за лаптоп. Когато е разгъната, осигурява много прилични удобства на третия пътник. Единственият минус е липсата на поставка за чаша за него.

От списъка с допълнителни екстри бихме препоръчали дигиталното огледало за обратно виждане, което има добра резолюция, никакво забавяне и на практика ликвидира сляпата точка.
   
   
Renault Master 2024, тест драйв
   
      
Естествено, всички споменати подобрения и технически новости си имат и цена. Досегашната генерация на Master започваше от 69,000 лева в България. Още нямаме българските цени за новото поколение, но във Франция то стартира от около 40 000 евро за дизеловата версия и 50 000 за електрическата. Което си е съществена надценка. Но пък, от друга страна, кога прогресът е струвал евтино?
  
   
Още снимки на новото Renault Master вижте в ГАЛЕРИЯТА:


  
     

 

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ама оправиха ли ламарината? Че нашите все огънати. Единият път, шофьорът осави тежка чанта, слезе, затвори вратата, вдигна чантаат и за балнас се подпря с едната ръка във вратичката и ... ламаринта хлътна, все едно се беше засилил с висчка сила и я беше ритнал...
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 6 - Доста по-добре се представя от някои конглокенти, да ти кажа аз. Бус като бус, ама като ти трябват 2-3 такива, едно е след 2 години да е за скрап, друго е, да знаеш,ч е ще те изкара поне 7-8.
  • #6
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Бус като бус, какво толкова впечатляващо може да има! Елате го вижте след първата зима на какво ще прилича.
  • #5
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Най-продавано е като ново. На кого му дреме какво си купува плебса четвърта ръка за хиляда лева?
  • #4
    1 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Няма кат точно това да е най продавано. По обявите в карс бг и мобиле бг най много се Мерцедес Спринтер, Форд Транзит и Ивеко Дейли. Френските Рено Мастър и Пежо Боксер са доста по назад.
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Карам ивеко към 6м дълго и малко над 3 високо тип камион и смесено му докарам 11л/100.
  • #2
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    10000 евро разлика в цената и два пъти по малък пробег за електрокара.Били се изравнили цените, тротинетка.
  • #1
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Водородът е добър вариант за тоя тип автомобили, ако политиканчетата си свършат първо работата