fallback

VW Group готви нови съкращения заради електромобилите

Продажбите на основни модели не вървят, а това може да потопи цялата компания, прогнозират експерти

Volkswagen Group не върви добре с електрическите автомобили . След като обяви, че ще съкрати 1200 работни места в завода в Цвикау , който произвежда Volkswagen ID.3 до ID.5, както и Audi Q4 e-tron, компанията ще уволнява служители и във фабриката на Audi в Брюксел , която прави Audi Q8 e-tron.

 

В Цвикау производството работи само с две трети от капацитета си поради срива в търсенето на електрически автомобили. Докато търсенето на Q8 e-tron е толкова ниско, че фирмата директно обмисля затварянето на фабриката в Белгия. Audi започна "процес на информация и консултации" относно завода, за да намери решение за обекта, който има около 3000 служители . „Това също може да доведе до спиране на операциите, ако не бъде намерена алтернатива“, се казва в изявление на марката.

Затварянето на фабриката на Audi в Белгия може да означава допълнителни разходи от 2,6 милиарда евро към тригодишния план за спестявания от над 10 милиарда евро, обявен в началото на 2023 г. Ситуацията започва да става много проблематична за германската група, а някои наблюдатели вече се чудят дали в дългосрочен план електрическият автомобил ще погребе Volkswagen.

Говорейки пред Berliner Zeitung, експертът Фердинанд Дуденхьофер, основател на частния изследователски институт Centre Automotive Research (CAR), изразява загрижеността си относно развитието. Той е твърд песимист за бъдещето на електричките в Германия. 

„Ако не успеем да противодействаме, ще понесем дългосрочни щети. Тези щети може да не се видят утре сутринта, а след две или три години. Въпреки това най-късно до 2030-а всички ще осъзнаят, че вече не можем да си позволим трафик с толкова много CO₂ емисии“, убеден е Дуденхьофер.

 

Междувременно китайската индустрия ще продължи да произвежда електрически автомобили, въпреки че само две от стоте местни марки са на плюс. „Те ще продължат да разширяват пазара, докато ние ще загубим“, опасява се Дуденхьофер. „И тогава фабрики като Брюксел или Цвикау ще бъдат още по-застрашени“, казва той.

Очевидно самите марки носят основната отговорност за това, че даден продукт не се продава. Производителността, дизайнът, качеството на първите  модели в гамата ID и високата му цена не са убедили публиката на електрическия автомобил, че трябва да вземат VW,  а не Tesla и останалите марки. Несигурността относно бъдещето на електрическите автомобили (спирането на бензинови от 2035 г. ще бъде преразгледано през 2026 г.), както и оттеглянето на бонуса за закупуване в Германия в края на миналата година доведоха до свиване продажбите на електрически автомобили на първия европейски пазар. Той е и двигателят на европейската икономика.

За мнозина спецове решението на проблемите на Volkswagen Group и германската автомобилна индустрия при електрическите автомобили е да си сътрудничат повече с Китай. Дуденхьофер е убеден, че покачените мита няма да проработят. „Вместо това трябва да се свържем с Китай и да се опитаме да се възползваме от неговия опит. Колкото по-близо сме до Китай, толкова по-стабилни ще бъдем с електрическите коли“, казва той. „А това, което правят политиците и това, което прави Брюксел, е точно обратното".

Доминацията на китайската индустрия над електрическите автомобили е несъмнена, тя контролира почти цялата верига - от мината до производството. Предложението на Дуденхьофер обаче се равнява на капитулация на германската и европейската индустрия пред китайската. Трудностите далеч не са само пред Volkswagen.   [sc: relatedarticles ids:57782,57745,57684 /

fallback
  • #12
    Гостенино ( преди 1 месец )
    И понеже втора седмица намилаш за тези умрели работници, дай източник на информация да проверим? Заради функционалната ти неграмотност обикновено не разбираш написаното в статиите, а заради психопатията дори да се разбрал лъжеш и манипулираш. Репутацията ти подсказва, че има 99,9% шанс да лъжеш отново.
  • #11
    До 9 ( преди 1 месец )
    Какви работници умират в заводи за рециклиране като батерии не се рециклираха до преди три дни? Нали така твърдеше? Хайде сега се разбери с другото си аз дали има заводи за рециклиране в които да умират работници или няма и следователно няма как да умре никой? И въпреки че в прав текст ти казват, че има исторически рекорд по продажби на електромобили, продължаваш да доказваш че си психопат и можеш да отречеш всеки един факт за да излъжеш, че никой не купува електромобили.
  • #10
    Гост ( преди 1 месец )
    Теслю с претенции, надхвърлящи възможностите.Никой не ще да купува електрокари,без значение от марката.
  • #9
    Гост ( преди 1 месец )
    Те затова в заводите за производство и рециклиране на батерии взеха да умират хора.Респираторни и кожни заболявания,замърсен от производството въздух.В България сме късметлии че няма такива заводи.
  • #8
    анонимен ( преди 1 месец )
    Решението е просто. Продават фабриките на китайците и запазват работните места. Твърде вероятно е и да се увеличат. Но кой ли мисли за хората.
  • #7
    Царя е гол ( преди 1 месец )
    "Доминацията на китайската индустрия над електрическите автомобили е несъмнена, тя контролира почти цялата верига - от мината до производството. Предложението на Дуденхьофер обаче се равнява на капитулация на германската и европейската индустрия пред китайската." Ето още нещо, което повтарям от години, но никой не казваше в статиите. Можеш да излъжеш всички за кратко, можеш да лъжеш антиелектриците завинаги, но не можеш да лъжеш всички завинаги. Истината излиза наяве.
  • #6
    До лудория ( преди 1 месец )
    Е колко да покриваш емисиите, като на пропан бутан се отделят само 20% по-малко въглеродни емисии? С изключение на водорода, всички изкопаеми горива са въглеродни и при изгарянето им се отделя въглероден диоксид. Няма горене без вредни вещества. Дори когато гориш водород, заради високата температура азотът от въздуха се свързва с кислорода и се отделят азотни окиси. При производство на ток от възобновяеми източници нищо не се отделя. При задвижването на електромобила също.
  • #5
    Гостенино ( преди 1 месец )
    Изключи си функционалната неграмотност и се опитай да преведеш на разбираем език този абзац: "Производителността, дизайнът, качеството на първите модели в гамата ID и високата му цена не са убедили публиката на електрическия автомобил, че трябва да вземат VW, а не Tesla и останалите марки." Правиш ли разлика между "бизнеса с електрически автомобили на volkswagen не върви" И "бизнесът с електрически автомобили не върви" ? Дори когато в прав текст ти казват че царя е гол?
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    Те сами си спряха електрическия ЪП, и нищо пуснаха на негово място. Нормално да им намаляват продажбите.
  • #3
    Лудория ( преди 1 месец )
    Аз карам автомобил на бензин/LPG - няма проблеми! И продължават да се продават много такива автмобили - екологично и чисто. На LPG покривам последните изисквания... И какво от това, когато политиците са неузрели интелектуално.
fallback
Последни