fallback

VW Group готви нови съкращения заради електромобилите

Продажбите на основни модели не вървят, а това може да потопи цялата компания, прогнозират експерти

Volkswagen Group не върви добре с електрическите автомобили . След като обяви, че ще съкрати 1200 работни места в завода в Цвикау , който произвежда Volkswagen ID.3 до ID.5, както и Audi Q4 e-tron, компанията ще уволнява служители и във фабриката на Audi в Брюксел , която прави Audi Q8 e-tron.

 

В Цвикау производството работи само с две трети от капацитета си поради срива в търсенето на електрически автомобили. Докато търсенето на Q8 e-tron е толкова ниско, че фирмата директно обмисля затварянето на фабриката в Белгия. Audi започна "процес на информация и консултации" относно завода, за да намери решение за обекта, който има около 3000 служители . „Това също може да доведе до спиране на операциите, ако не бъде намерена алтернатива“, се казва в изявление на марката.

Затварянето на фабриката на Audi в Белгия може да означава допълнителни разходи от 2,6 милиарда евро към тригодишния план за спестявания от над 10 милиарда евро, обявен в началото на 2023 г. Ситуацията започва да става много проблематична за германската група, а някои наблюдатели вече се чудят дали в дългосрочен план електрическият автомобил ще погребе Volkswagen.

Говорейки пред Berliner Zeitung, експертът Фердинанд Дуденхьофер, основател на частния изследователски институт Centre Automotive Research (CAR), изразява загрижеността си относно развитието. Той е твърд песимист за бъдещето на електричките в Германия. 

„Ако не успеем да противодействаме, ще понесем дългосрочни щети. Тези щети може да не се видят утре сутринта, а след две или три години. Въпреки това най-късно до 2030-а всички ще осъзнаят, че вече не можем да си позволим трафик с толкова много CO₂ емисии“, убеден е Дуденхьофер.

 

Междувременно китайската индустрия ще продължи да произвежда електрически автомобили, въпреки че само две от стоте местни марки са на плюс. „Те ще продължат да разширяват пазара, докато ние ще загубим“, опасява се Дуденхьофер. „И тогава фабрики като Брюксел или Цвикау ще бъдат още по-застрашени“, казва той.

Очевидно самите марки носят основната отговорност за това, че даден продукт не се продава. Производителността, дизайнът, качеството на първите  модели в гамата ID и високата му цена не са убедили публиката на електрическия автомобил, че трябва да вземат VW,  а не Tesla и останалите марки. Несигурността относно бъдещето на електрическите автомобили (спирането на бензинови от 2035 г. ще бъде преразгледано през 2026 г.), както и оттеглянето на бонуса за закупуване в Германия в края на миналата година доведоха до свиване продажбите на електрически автомобили на първия европейски пазар. Той е и двигателят на европейската икономика.

За мнозина спецове решението на проблемите на Volkswagen Group и германската автомобилна индустрия при електрическите автомобили е да си сътрудничат повече с Китай. Дуденхьофер е убеден, че покачените мита няма да проработят. „Вместо това трябва да се свържем с Китай и да се опитаме да се възползваме от неговия опит. Колкото по-близо сме до Китай, толкова по-стабилни ще бъдем с електрическите коли“, казва той. „А това, което правят политиците и това, което прави Брюксел, е точно обратното".

Доминацията на китайската индустрия над електрическите автомобили е несъмнена, тя контролира почти цялата верига - от мината до производството. Предложението на Дуденхьофер обаче се равнява на капитулация на германската и европейската индустрия пред китайската. Трудностите далеч не са само пред Volkswagen.   [sc: relatedarticles ids:57782,57745,57684 /

fallback
  • #42
    Учителя ( преди 4 месеца )
    Потърсете в alibaba.com електричните на BYD с какви цени са за вътрешния Китайски пазар. Дачия Спринг произвеждана в DongFeng държавна компания струва 22000 EUR в Европа
  • #41
    До 40 ( преди 4 месеца )
    Аз ме съм функционално неграмотен като тебе и те разбрах от първия път. Тойота тази година ще има ръст на продажбите на хибриди и спад на общите продажби. Ще си канибализира продажбите.
  • #40
    Хвалипръц ( преди 4 месеца )
    Ало, "функцинално грамотната" тротинетка, 20% ръст при хибридите, не при всички автомобили. Което значи ръст от 3.4 на 4.1 милиона хибрида. Ех, куха кратунка, залози му дай да прави..
  • #39
    До лудория ( преди 4 месеца )
    Объркал си човека. Аз не твърдя че електромобилите са чисти като Момина сълза, а само че замърсяват по-малко от автомобил с ДВГ, които също имат гуми и отделят финни прахови частици от тях, но освен това ползват много повече спирачки и имат ауспух, от който излизат продукти от изгаряне, А няма безвредно изгаряне. Винаги съм давал пример за разликата да се изходиш в ресторанта между масите или 10 метра в страни в тоалетната. Замърсяването е абсолютно едно и също, но ефектът различен.
  • #38
    До пръдливия ( преди 4 месеца )
    "Тойота за 2024 има 20% ръст при хибридите, Тесла е със спад. Добре осмисли този факт преди да продължиш да бълваш безумия." Голямо изпърдяване си направил, яко мирише. Искаш ли да се обзаложим че е накрая на годината Toyota няма да продаде 2 милиона повече което са 20%, а вероятно ще продаде по-малко автомобили отколкото през 2023 година, а Тесла ще продаде повече отколкото през 2023 година? Готов ли си да се обзаложим виртуално дори без физически облог? Защото само приказвате без конкретика
  • #37
    Лудория ( преди 4 месеца )
    Искаш да няма замърсяване докато се движиш - ползвай краката си или велосипед. Да не си припарил до градския транспорт, защото и там емисии... А ако живееш на село - пак същото. Без крави, пръцкат и отделят много вредни вещества. Стига с тази романтична представа за електромобилите. Я ми кажи за фините прахови частици, тежките електромобили и белите дробове. Пък, както казах, никой не те кара да живееш тук - в предни постове съм предлагал прекрасни и чисти места, ама никой не иска да се мести.
  • #36
    Хвалипръц ( преди 4 месеца )
    Тротинетка, автоголовете ги вкарваш ти. Японците никога не са имали за цел да продават електромобили, а намаляване на въглеродните емисии, което постигат далеч по-успешно с хибридите, при които са абсолютни лидери. Тойота за 2024 има 20% ръст при хибридите, Тесла е със спад. Добре осмисли този факт преди да продължиш да бълваш безумия.
  • #35
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Старите дизели произведени 80-те и 90-те години все още могат да се карат. Безотказни са и частите им са без пари. За някой от масовите модели има части в насипно които прашасват по складовете. Повечето търговци гледат да се отърват и ги продават евтино. Та за какво ми е нова скъпа кола? Вземам си каручки за по 5 бона правя им пълен основен ремонт за още толкова и за 10 бона имам кола която ще изкара още 500 000 километра.
  • #34
    До 30 ( преди 4 месеца )
    Хайде този сложи всички под общ знаменател. Кои са всичките тези които правят съкращения? В края на годината както китайците така и Тесла ще имат повече служители отколкото са имали в началото на годината след всичките "съкращения". Те са всяка година съкращава 10% от персонала а след това наема нови 20-30%. Както винаги сектантите виждате само първите 10%, но пропускате назначенията и разширяването на заводите, заради "спада на продажбите" и "минаването на модата на EV".
  • #33
    До пръцльо ( преди 4 месеца )
    Това не трябваше да го казваш. Сам си вкарваш автогол и ме молиш да ти задам въпроса къде са японците на пазара на електромобили, след като са толкова напред с технологиите? Да не се окаже, че изостаналите германци продават повече електромобили от японците в световен мащаб? Да не мислиш че Акио Тойода случайно ви промива мозъците с " никога електромобилите няма да заемат 30% пазарен дял в никога никога никога никога никога" да те питам, през коя година ще е никога според тебе? Според мен 2027
fallback
Последни