fallback

Какво дразни най-много шофьорите на камиони

Проучване на компания за набиране на персонал показва интересни резултати

В свое проучване холандската компания за набиране на персонал Logistic Force установи, че кола, която навлиза рязко на платното, точно пред камион, е най-голямата неприятност за шофьорите на камиони.

Трябва да се уточни, че в 93% от тези случаи шофьорите на камиони трябва да спират интензивно, за да избегнат сблъсък, което в много случаи размества товара в ремаркето и прави камиона много по-труден за управление. В този случай има и една неприятна статистика, болезнена за превозвача и водача. Проучването показва, че при 42% от шофьорите на големи камиони аварийното спиране е довело до повреда на камиона или товара.

Второто най-неприятно явление е, че шофьорите на автомобили изпреварват камиона и след това значително намаляват скоростта. Това действие убива инерцията на камиона, което е проблем, особено при пътища с изкачване.

Третото място в проучването на тема: "Какво дразни най-много шофьорите на камиони", е за водачите на леки автомобили, които се движат в най-дясна лента (където обикновено се движат TIR-овете) със скорост под 80 км/ч - пълзейки, а не карайки.

На четвърто място се нареждат шофьорите, които не използват мигачи на кръгови движения, което е сериозна предпоставка за ПТП, тъй като камионите са значително по-малко маневрени и спират по-бавно.

ТОП-5 типични нарушения, на които шофьорите на камиони обръщат внимание, се допълва водачите на леки коли, които използват телефона си по време на движение и поради това не се концентрират върху шофирането.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 4 месеца )
    А пък след севлиево нагоре посока В. Търново имаше един участък 50км/ч. И реших да го спазя - точно 50км/ч по GPS (не по километраж!) . Да ама един тир отзаде ме застига и святка и свири. А после като свърши ограничението ме изпревари. То има там надолнище. Обаче не караше с 90 а 80-85. Изпреварих го обаче на едно кръстовище на 60км/ч (карам 60 по GPS) ме застига пак и пак свири. Тоя го караше на "колкот може" а не по правилата.
  • #5
    Лудория ( преди 5 месеца )
    Нямаме трилентови магистрали, ама то и като цяло само една си имаме, пък вече 100-200 км. от нея са за ремонт... На мен също не ми е приятно като се изпреварват със 5-10 км/ч разлика, но това са условията ни. Намалявам, изчаквам и ускорявам след като се изпреварят. Преди това псувах, но и те са хора и се опитват да стигнат крайните си дестинации, та вече си чакам кротко и си слушам музика.
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    3-ти в някои цивилизовани държави имат - забана за изпреварване на 2-лентови магистарли. Това че в БГ няма (дори 3 ленотви магистрали) и правят каквото искат и няма контрол е съвсем отделна тема. Мин. скорст на магистрала е мисля 60. А доста от телгещите каравани карат там някъде 80-100.
  • #3
    Лудория ( преди 5 месеца )
    Законът е с последна дума - минимална скорост на магистрала - 50 км/ч. Може да е предпоставка за катастрофа, но това е положението.
  • #2
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 1 в статията е написано шофиране в дясната лента на леки автомобили с под 80 км/ч Такива охльови трябва да се спират,защото са предпоставка за птп. Автомобила ти позволява ли да караш със скорост по-висока от 80 км/ч трябва да се движиш поне с нея минимум на магистрала,ако ли не в аварийната лента и чакаш репатрака. Камионите нямат забрана да се изпреварват на магистрала и с това трябва да се съобразяваме. Да изнервящо е но такива са нещата.
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Най-дясната лента не е само за камиони! Точно заради такива глупости масово карат в средната (ако е 3 ленотво) дори с 100. Оттам нататък е ясна картинката. В закона си е написано точно и ясно - кара се в "най-дясната свободна лента" Мен пък ме дразни, на 2 лентова магистрала камионите да се изпреварват, независимо че има забрана... единия кара с 80, другия с 85 (макс)
fallback
Последни