fallback

Софтуерни проблеми объркват плановете на Volkswagen

Германският производител ще отложи пускането на ново поколение електромобили

Volkswagen изпитва затруднения със софтуера на бъдещата SSP (Scalable System Platform) архитектура. Съобщава се, че забавянето на разработката е принудило компанията да отложи пускането на няколко нови модела – включително наследника на ID.4 SUV.

Платформата SSP се очаква да наследи широко използваната MEB, като в крайна сметка ще бъде в основата на повечето производствени модели на VW. Първоначалната цел беше тя да бъде пусната на пазара през 2025 г., но това вече не е така. Изпълнителният директор на Volkswagen Томас Шафер намекна, че първият базиран на SSP модел може да бъде електрическият наследник на Golf, който трябва да се появи през 2028 г.

Софтуерът за архитектурата за EV се разработва от Cariad - подразделение на VW Group. Компанията иска новата платформа да поддържа ултрабързи времена за зареждане (около 12 минути) и да е съвместима с ниво 4 на автономното шофиране. Софтуерните предизвикателства обаче означават, че системата няма да бъде готов навреме, което неизбежно засяга графика за разработка на продукта.

Според информация на Manager Magazin, която беше потвърдена от вътрешни източници на Handelsblatt, пускането на наследника на VW ID.4 е отложено с 15 месеца и сега се очаква да стане най-рано през 2029 г. VW ID.4 беше представен през 2020 г., което означава, че ще навърши девет години, когато дойде времето за замяната му. Друг напълно електрически SUV от VW, с кодово име T-Sport, също ще пристигне по-късно от очакваното - чак през 2031 г.

Засега няма информация за други марки в рамките на VW Group, но производните на SSP също се очаква да бъдат използвани в бъдещи модели от Audi, Porsche, Skoda и VW Commercial превозни средства, което означава, че и други електромобили ще бъдат отложени.

Друга причина за отлагането на дебютите на базираните на SSP модели е да се позволи инвестицията за MEB архитектурата да се изплати. Платформата, която в момента е в основата на цялото семейство ID, е настроена да получи актуализация (MEB+) през 2026 г., така че ще остане за по-дълго. Бъдещите модели, базирани на MEB, включват дългоочаквания хечбек ID.2, който ще се появи през 2026 г., и базовия EV ID.1.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Да си бяха останали автомобилна фирма, а не софтуерна. Като се водиш "по писъка на модата" освен да се изпедепчиш като клоун на стари години друго няма да постигнеш.
  • #5
    до 3 ( преди 4 месеца )
    В статията пише пълни глупости, а ти им се хващаш. Няма как една платформа да се изплати, ако няма достатъчно продажби. Ако нещо в бизнеса не върви, най-изходният ход е да се спре възможно най-скоро, защото в противен случай трупа загуби. Цялата статия е зле-съшити слухове, анализирани от човек без каквито и да е икономически и технически знания.
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Мани тоя софтуер. Сложи му 2.0 TDI и 2.0 бензин с фабрична газова и ще се продава. Иначе продажби йок и печалба йок.
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Във втората част на статията е истинската причина. За да се изплати настоящата, трябва да се сглобят определен брой автомобили - няма как да стане преди това.
  • #2
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Оставете софтуера и колите на азиатците, не се мъчете не става а и нямате търсене, та предлагате нещо което не разбирате и то на доста солени цени за неразбирачи. то не че Тесла е слънца ама вашето си е да, мирише!
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тогава по-добре Kia EV3 Long Range
fallback
Последни