fallback

След 38 години, Ford най-после направи нов Capri

Новият модел няма нищо общо с легендата от 70-те, но много общо с Volkswagen ID.5

Capri, едно от най-легендарните имена в историята на европейското поделение на Ford, бе официално възродено след 38-годишно прекъсване. Връзката между новия модел и стария обаче е само в името - иначе става дума за голям електрически кросоувър, построен върху платформата и използвайки задвижването на Volkswagen ID.5. На практика Capri е уголемена версия на показания вече електрически Ford Explorer, и също като него ще се произвежда във фабриката на компанията в Кьолн.                  Директорът по дизайна на Ford Europe Амко Леенартс разкри, че екипът му е работил по колата от 2019 година насам, и настоя, че тя носи много от чертите на оригиналния Capri.

Първият модел с това име се появи през 1968 като фастбек купе на технологичната основа на Cortina, и остана в производство чак до 1986. За това време Capri продаде 1.9 милиона бройки и си спечели славата на "европейския Mustang".         Оригиналният Capri - екземпляр от 1972 година

Новият Capri е с почти половин метър по-дълъг от оригиналния (общо 4.63 метра), с 35 см по-висок и с над 1 тон по-тежък. Теглото, в зависимост от спецификациите, варира между 2023 и 2115 килограма без пътници.

Вариантите за задвижването са ни познати от ID.5 - с един електромотор на задната ос, задно предаване и 286 конски сили, или с два електромотора и 340 коня мощност. Във втория вариант ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5.3 секунди, в първия - 6.4 секунди.                 Единичният мотор върви с батерия със 77 кВтч използваем капацитет, достатъчна за 625 км пробег с едно зареждане. Вариантът с два мотора получава 79 кВтч капацитет, и 590 км пробег. Скоростта на зареждане е съответно до 135 и до 185 кВт. И двата показателя за пробега са по-добри от тези на Explorer - доказателство за по-аеродинамичните форми на Capri.                  Интериорът също е познат от Explorer - с 14.6-инчов централен сензорен екран, който се плъзга назад и открива "тайник" за вещи. Между предните седалки има внушителна ниша за вещи, побираща 17 литра. Багажникът вмества до 527 литра.

Другото, което отличава Capri от Explorer, са спортните седалки и воланът с леко четвъртита форма. Още няма никаква информация за цените, но британските медии цитират суми от порядъка на 47 000 лири за базовия модел - което по актуалния курс е почти 110 000 лева.           Още снимки на новия Ford Capri вижте в ГАЛЕРИЯТА:

       

 

fallback
  • #8
    Веселин Бенев ( преди 5 месеца )
    Ситуацията е същата като с Ford Mustang и Dodge Charger. Същите черти, но с четири врати. Явно купетата са станали масово неудобни. А това, че е CUV не е проблем, просто класиките са си били с по-висок клиренс, но тогава това е било нещо в нормата. Има Bang&Olufsen озвучителна система!
  • #7
    анонимен ( преди 5 месеца )
    #4, то от вагена по-зле няма. Не знам тия хора толкова ли няма от къде да намерят един интериорен дизайнер или е от скърнзотия
  • #6
    Ганчовец ( преди 5 месеца )
    Капри направили. ***. Не остана марка неопошлена
  • #5
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Стисках палци да има поне хибридна версия, но уви...електро проказата ги е хванала. Някакви електрички дали ще се казват Капри, Сиера или Гранада все е гавра с историята на известните модели на Форд - поредната в нищо отличаваща се батерия на колела.
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Вътре ми се струва по-добре от вагена но и ако не бяха те отдавна Форд да са напуснали европа.
  • #3
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Иначе почти бяха пипнали и нагласили фокуса и сега каприз
  • #2
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Поредния бързовар, който ще разчита на чужда слава
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Електрическа псевдо джипка. Пълна гавра с името. Нещо като "eclipse" cross, даже по- зле
fallback
Последни