fallback

Mercedes-Maybach S-Class получи версия в чест на състезателна яхта

Специалният седан е посветен на легендарния ветроход Sphinx 12mRН

Луксозното подразделение Mercedes-Maybach представи специална версия на S-Class в стила на състезателна яхта. Тя е посветена на 150-годишнината на компанията Robbe & Berking - известен производител на сребърни прибори и яхти.

В началото на 2000-те Оливър Беркинг възстанови състезателната платноходка Sphinx 12mRH, което е сред най-забележителните творения на корабостроителницата Robbe & Berking Classics. Сега Mercedes-Maybach реши да направи подарък на Robbe & Berking, като създаде специален седан Mercedes-Maybach S 680.

Луксозният автомобил е стилизиран следва стила на Sphinx 12mRNH - първият класически дървен кораб, реставриран от корабостроителницата Robbe & Berking. Подобно на Сфинкса, седанът на Maybach получава двуцветно тяло, като горната част е боядисана в тъмносин „металик“ Nautical Blue, а долната част е боядисана в Patagonia Red Bright. Между тях има тънка ивица Opalite White, напомняща ватерлиния.

Седалките на Maybach са облицовани с бяла напа с диамантени шевове, а кожата е използвана и върху тавана, вратите, арматурното табло и в отделението под централния дисплей. Декоративните вложки са изработени от лешников фурнир и алуминий, което им придава прилика с палубата на яхта.

Седанът е оборудван с устройства за затваряне на задните врати, прагове Manufaktur, аудио-система Burmester, система за забавление за пътниците отзад и хладилник със сребърни чаши за вино Robbe & Berking. Те се предлагат като опция от 2002 г. и според Mercedes-Maybach стават все по-популярни сред клиентите.

Под предния капак на автомобила се крие 6,0-литровият V12 с двойно турбо, произвеждащ 612 к.с. и 900 Нм въртящ момент. Maybach не разкрива цената на направения по поръчка S680, нито името на собственика.

Самата яхта Sphinx е построен през 1939 г. от компанията Abeking & Rasmussen за Северногерманската регатна асоциация. Корабът е носил различни имена, а от 1958 до 2004 г. е бил използван за обучение на офицери от германския флот. Платноходката стана най-бързата яхта в регатата във Фленсбург девет пъти. През 2005 г. Оливър Бъркинг я купува и заедно с приятели го възстановява до оригиналната му спецификация. По-късно е основана корабостроителницата Robbe & Berking Classics, която започва да реставрира класически лодки.

Още снимки на специалния седан - вижте в галерията:

fallback
  • #2
    Ха ха до #1 ( преди 5 месеца )
    И това го твърди кой? Покажи някой проект или детайл по който си работил който да е вграден в яхта или автомобил от подобен клас. Тогава давай оценки кой е изостанал.
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Германците са толкова технически изостанали че няма накъде.
fallback
Последни