fallback

Производител на хиперколи се отказа от сензационен двигател

Koenigsegg спира своя 2,0-литров трицилиндров мотор Tiny Friendly

Шведският производител Koenigsegg е решил да се откаже от използването на 2,0-литровия, трицилиндров двигател Tiny Friendly Giant (TFG) с двойно туррбо, който поставяше на хиперколата си Gemera. Неговото място ще заеме V8 мотор с по-голяма мощност, разкри основателят и собственик на компанията Кристиан фон Кьонигсег в интервю за Top Gear.

Първоначално въведен като алтернатива за Gemera, трицилиндровият TFG предизвика сензация с огромната си производителност и иновативни технологии. По-късно обаче на клиентите беше предложен и вариант с V8, като почти всички избраха тази опция. В резултат на това компанията реши да се съсредоточи върху производството на по-големия мотор и да спрез TFG.

Шефът на Koenigsegg също така разкри подробности за разработвана от компанията технология Freevalve - система, която замества традиционното управление на клапаните с електро-пневматични задвижващи механизми. Това позволяна те да бъдат управлявани с по-голяма прецизност и ефективност.

Тази технология е разработена, за да подобри ефективността на двигателите с вътрешно горене и да увеличи експлоатационния им живот, тъй като традиционните задвижващи агрегати постепенно се премахват в полза на електрическите, уточни Фон Кьонигсег. И въпреки спирането на TGF, системата Freevalve може да намери място в други проекти на производителя на хиперколи, включително в електрифицирани автомобили.

fallback
  • #4
    До #2 ( преди 3 месеца )
    Колега, издържат 2 х 10 часа (или за колкото там състезания ги използват) на пълно натоварване. Имайте предвид, че двигателите в нашите автомобили биха дали фира още по-бързо при такова натоварване, но ние ги ползваме при ежедневно натоварване, което ги щади несравнимо повече. Това го казвам, за да сме точни, иначе със сигурност такава кофигурация на ДВГ няма как да е дълговечна, прав сте.
  • #3
    Чарлз ( преди 3 месеца )
    2 литра обем (малко), 3 небалансирани цилиндъра (жалко) и 2 турбини животче (кратко) - колко по-голям та*ак могат да си направят с клиентите? Нямам думи - и сипвай там милиони после за 3 цилиндрова пумийка
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    ...и живот. Ф1 са 1.6 прахосмукачки по 900кс. И е въпрос да издържи 2ч на пълно натоварване.
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    3 цилинъдра, 2 турбини и 300-400 коня на 2.0 двигате. Звучи, като кошмар за подръжка ...
fallback
Последни