Шведският производител Koenigsegg е решил да се откаже от използването на 2,0-литровия, трицилиндров двигател Tiny Friendly Giant (TFG) с двойно туррбо, който поставяше на хиперколата си Gemera. Неговото място ще заеме V8 мотор с по-голяма мощност, разкри основателят и собственик на компанията Кристиан фон Кьонигсег в интервю за Top Gear.
Първоначално въведен като алтернатива за Gemera, трицилиндровият TFG предизвика сензация с огромната си производителност и иновативни технологии. По-късно обаче на клиентите беше предложен и вариант с V8, като почти всички избраха тази опция. В резултат на това компанията реши да се съсредоточи върху производството на по-големия мотор и да спрез TFG.
Шефът на Koenigsegg също така разкри подробности за разработвана от компанията технология Freevalve - система, която замества традиционното управление на клапаните с електро-пневматични задвижващи механизми. Това позволяна те да бъдат управлявани с по-голяма прецизност и ефективност.
Тази технология е разработена, за да подобри ефективността на двигателите с вътрешно горене и да увеличи експлоатационния им живот, тъй като традиционните задвижващи агрегати постепенно се премахват в полза на електрическите, уточни Фон Кьонигсег. И въпреки спирането на TGF, системата Freevalve може да намери място в други проекти на производителя на хиперколи, включително в електрифицирани автомобили.