fallback

Автомобилните марки окончателно обявиха „смъртта на хрома“

Производителите искат да се отърват от емблематичния материал

Volkswagen, Jeep и три други автомобилни компании обявиха намерението си да се откажат от хрома, тъй като производството му е свързано с увреждане на здравето на работниците, които произвеждат металните облицовки, както и с проблеми с околната среда. Марките обявиха „смъртта на хрома“.

Шеставалентният хром, формата на елемента хром, използван при хромирането, е канцерогенен и токсичен замърсител на въздуха. В някои региони на планетата, например в Калифорния, където са концентрирани много индустрии, той заема едно от първите места в разпространението сред всички замърсители.

Хромираните части сами по себе си не са опасни, но когато се правят, изпаренията на шествалентен хром могат да бъдат изпуснати в атмосферата, засягайки работниците. Има разработени методи за минимизиране на въздействието на шествалентен хром върху хората.

Националната асоциация за обработка на повърхности, американска търговска група, каза пред CNN, че индустрията за галванопластика „е постигнала приблизително 99.9% намаление на емисиите на шествалентен хром в атмосферата от 1995 година насам.“ Но Калифорния сега се стреми да забрани напълно хромирането, се казва в доклада.

Концернът Stellantis, която притежава марки като Peugeot, Citroen, Opel, Jeep, Dodge, Ram и Chrysler, също обмисля тази възможност. Техният електрически SUV, Jeep Wagoneer S, вече изобщо не се предлага с хром, а по-късно това ще важи и за други бъдещи модели на концерна.

Хромът е заменен със специално затъмнено покритие, което контрастира с материалите, като същевременно служи и като дизайнерска функция. Освен това се обмислят варианти за декорация от бронз, сребро и графит.

Volkswagen Group също планира да намали използването на хром, каза автомобилният производител в изявление за CNN. Освен това марката Mini, която принадлежи на BMW Group, вече се отказа от този материал. Новата ѝ линия автомобили няма хром в екстериора или интериора.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Първо да бяхте казали че се е наложил процеса на хромиране- за да предпази от ръжда, нещо което днес е напълно излишно по причина че брони, решетки и почти всички елементи които се хромират са пластмасови.
  • #5
    Танко ( преди 5 месеца )
    Минито на втората снимка прилича на опулен h..!
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ще ги заменят с черна боя която се люпи и напуква ли ? Колко красиво и безвредно.
  • #3
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Вместо да хромират елементите могат просто да ги направят от полирана неръждаема стомана както бяха на доста от старите коли преди до 1990г.
  • #2
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Марките обявиха смъртта на хрома. Мухаха това е като смъртта на двг - а дано ама надали.
  • #1
    Семитски врътки ( преди 5 месеца )
    Просто хромирането е скъпо...затова ще го заменят с евтинджос,а цената ще я вдигнат за лешперите...
fallback
Последни