fallback

Новото BMW M5 е най-мощното и най-тежкото в историята

Спортният седан получи хибридна система със 727 конски сили и тежи 2,4 тона

Малко превозни средства предизвикват толкова голямо вълнение сред феновете на автомобилите като BMW M5. Неговото ново поколение беше представено само преди няколко часа, както това е най-мощният супер седан в историята на марката. В същото време това е и най-тежкото M5 за всички времена благодарение на стандартното си хибридно задвижване.

Новото M5 разчита на същия агрегат като SUV-модела XM. Това е комбинация от 4,4-литров битурбо V8, който развива 585 к.с. и електромотор със 197 к.с. Съвкупната мощност е 727 к.с. и 1000 Нм. Батерията на седана обаче е по-малка - 14,8 кВт/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,4 секунди, а максималната скорост е 250 км/ч, но с добавяне на M Driver's Package тя скача до 305 км/ч.

Обратната страна на тази скорост е тихата, изцяло електрическа работа, която идва с plug-in хибридната задвижваща система. В електрически режим BMW предвижда 40 км, като при натискане на газта или при ръчно да превключване на трансмисията M Steptronic, автоматично се активира двигателят с вътрешно горене, за да може шофьорът да използва пълната мощност на системата.

Освен, че е най-мощното M5 в историята, то е и най-тежкото, което се дължи на задвижващата система. Тя добавя 500 кг към теглото на автомобила, което е близо 2,4 тона. Мощността се предава към четирите колела чрез 8-степенна автоматична скоростна кутия. Има спортен режим 4WD, при който задвижването на четирите колела е ориентирано към задно предаване. Има и добре познатия режим 2WD, който прави възможно чисто задно задвижване и дрифтове, когато ESP е деактивиран.

Спортният модел разполага с 3 стандартни режима на задвижване. При Comfort бензинът и електричеството работят, за да осигурят възможно най-гладкото и ефективно пътуване. ДВГ се изключва по-често и настройките на окачването/трансмисията се поддържат в стандартни конфигурации. Режимите Sport и Sport Plus оживяват нещата (като поддържат двигателя работещ през цялото време), но предлаганите като опция настройки Dynamic и Dynamic Plus са необходими за пълното изживяване на M5. Тези режими оптимизират задвижването за пълна мощност и увеличават охладителната система.

Именно при Dynamic системата за задвижване на всички колела xDrive е ориентирана към задно предаване. Възможно е изключване на контрола на стабилността, което дава на шофьора „още по-нефилтрирано изживяване" (според BMW). Има електронно контролиран блокаж на диференциала на задната част, който може да изпраща мощност наляво или надясно, ако е необходимо, като работи като система за контрол на стабилността.

Всичко това е част от индивидуалната настройка на задвижването на M5, което получава по-твърди пружини от тези на стандартното 5-Series. Задният мост с пет звена е специфичен за модела и използва подсилени рамена, проектирани за по-високо g натоварване. Предният мост с двойни носачи е по-твърд и използва специфични за M5 главини.

Има допълнително укрепване на подпорите и на пода, както и стойки за различни компоненти на шасито, които са по-здрави. Естествено, адаптивното M окачване на BMW е стандартно, включващо електронно контролирани амортисьори, които водачите могат да настройват.

Новото M5 предлага и огромни възможности за фина настройка. В допълнение към гореспоменатите режими на задвижване, спортният модел позволява индивидуални настройки на окачването, спирачките, кормилното управление, трансмисията и системата за задвижване на четирите колела xDrive.

В салона ще намерите операционните системи на BMW 8.5 със специфични за М дисплеи за водача и пътниците на предната седалка. Heads-up дисплеят е стандартен, а за моментите, когато не ви се кара, можете да предавате поточно видео или да играете селекция от игри на AirConsole.

Визуално M5 е несъмнено със своите четири изпускателни накрайника отзад. Освен това е малко по-широк - 9 см отпред и 5,5 см отзад. От BMW посочват, че страните на M5 са преработени спрямо Серия 5, за да му се придаде по-агресивна позиция. Предната част е настръхнала с вентилационни отвори и контрастни ъгли, а фин спойлер на устните добавя малко характер към задната част. Има девет стандартни цвята, налични при пускането на пазара, но купувачите могат да се потопят в множество нюанси BMW Individual за нещо уникално.

Производството на новото BMW M5 стартират през юли в завода в Динголфинген, а пускането на пазара е планирано за ноември. Преди това - в средата на август, ще бъде представено и комбито - M5 Touring. Цените на седана започват от 144 000 евро, докато комбито е с 2000 евро по-скъпо.

Още снимки на новото BMW M5 - вижте в галерията:

fallback
  • #21
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ми то младите хора ако карат седани спортните купета и хечбеци кой ги кара? Лелките счетоводителки ли?
  • #20
    До 16 ( преди 4 месеца )
    Много се извинявам но баровец не е този който кара седан бмв,а този който кара истински спортен автомобил, може би някоя 1,80 ще откаже да се качи в спортното купе Ферари или Ламборджини за да се качи в скучния седан на чичото.
  • #19
    анонимен ( преди 4 месеца )
    ти знам че не можеш обаче на други им се отдава.
  • #18
    анонимен ( преди 4 месеца )
    С момичета по 1,80 не излизам и не съм излизал, но не бих предпочел скучен седан пред истинска спортна кола
  • #17
    До 12 ( преди 4 месеца )
    Е ти какво ускорение искаш когато колата тежи 3 тона? Нали трябва над е над 1000 коня.БМВ никога не са правели истински спортни коли,както се правят спортни коли- с дизайн на спортна кола тоест двуврато ниско и широко купе, което е достатъчно леко и мощно. Те се опитват да правят спортна кола от някакви обикновени седани и за това правят това.
  • #16
    анонимен ( преди 4 месеца )
    ми кво да карат млади хора тротинетки ли ? Ти качвал ли си две момичета по 1.80 с токчета в купе ? Или ще ги возиш на тротинетка ? Като не можеш да си баровец- не се и опитвай
  • #15
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Млади хора да карат седан? Хаха, ами няма по-чичковско купе от седана. Който иска нещо спортно не си взима кола като седана на вуйчо. Нищо американско няма при тоя дизайн, камо ли от спортното купе Мустанг или великия Камаро хаха,нищо общо и ти разбираш от автомобили колкото баба ми.
  • #14
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Обем на багажника при бмвенце 466 л., при Тойота Рав 4 520 л. Може да се учудиш,но Рав 4 и БМВ М5 са еднакво безшумни. Само че БМВенцето тежи като Волга от СССР
  • #13
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Очевидно това не е истински спортен автомобил а по-скоро мощен луксозен седан с вградени компютърни игри в централният компютър.То е ясно за какви хора е предназначен. Млади хора които всекидневно използват компютър по много часове които искат да имат нещо "по-така". Дизайнът е "про американски" има нещо от форд мустанг от камаро изсечени изрязани брутални линии. На драг или 400 метра сигурно двойно по-евтин автомобил с тунинг ще го размаже. Но не това е целта.
  • #12
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Пълна излагация за БМВ и теглото страшно зле и ускорението нищо особено на всичкото отгоре
fallback
Последни