fallback

Новото BMW M5 е най-мощното и най-тежкото в историята

Спортният седан получи хибридна система със 727 конски сили и тежи 2,4 тона

Малко превозни средства предизвикват толкова голямо вълнение сред феновете на автомобилите като BMW M5. Неговото ново поколение беше представено само преди няколко часа, както това е най-мощният супер седан в историята на марката. В същото време това е и най-тежкото M5 за всички времена благодарение на стандартното си хибридно задвижване.

Новото M5 разчита на същия агрегат като SUV-модела XM. Това е комбинация от 4,4-литров битурбо V8, който развива 585 к.с. и електромотор със 197 к.с. Съвкупната мощност е 727 к.с. и 1000 Нм. Батерията на седана обаче е по-малка - 14,8 кВт/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,4 секунди, а максималната скорост е 250 км/ч, но с добавяне на M Driver's Package тя скача до 305 км/ч.

Обратната страна на тази скорост е тихата, изцяло електрическа работа, която идва с plug-in хибридната задвижваща система. В електрически режим BMW предвижда 40 км, като при натискане на газта или при ръчно да превключване на трансмисията M Steptronic, автоматично се активира двигателят с вътрешно горене, за да може шофьорът да използва пълната мощност на системата.

Освен, че е най-мощното M5 в историята, то е и най-тежкото, което се дължи на задвижващата система. Тя добавя 500 кг към теглото на автомобила, което е близо 2,4 тона. Мощността се предава към четирите колела чрез 8-степенна автоматична скоростна кутия. Има спортен режим 4WD, при който задвижването на четирите колела е ориентирано към задно предаване. Има и добре познатия режим 2WD, който прави възможно чисто задно задвижване и дрифтове, когато ESP е деактивиран.

Спортният модел разполага с 3 стандартни режима на задвижване. При Comfort бензинът и електричеството работят, за да осигурят възможно най-гладкото и ефективно пътуване. ДВГ се изключва по-често и настройките на окачването/трансмисията се поддържат в стандартни конфигурации. Режимите Sport и Sport Plus оживяват нещата (като поддържат двигателя работещ през цялото време), но предлаганите като опция настройки Dynamic и Dynamic Plus са необходими за пълното изживяване на M5. Тези режими оптимизират задвижването за пълна мощност и увеличават охладителната система.

Именно при Dynamic системата за задвижване на всички колела xDrive е ориентирана към задно предаване. Възможно е изключване на контрола на стабилността, което дава на шофьора „още по-нефилтрирано изживяване" (според BMW). Има електронно контролиран блокаж на диференциала на задната част, който може да изпраща мощност наляво или надясно, ако е необходимо, като работи като система за контрол на стабилността.

Всичко това е част от индивидуалната настройка на задвижването на M5, което получава по-твърди пружини от тези на стандартното 5-Series. Задният мост с пет звена е специфичен за модела и използва подсилени рамена, проектирани за по-високо g натоварване. Предният мост с двойни носачи е по-твърд и използва специфични за M5 главини.

Има допълнително укрепване на подпорите и на пода, както и стойки за различни компоненти на шасито, които са по-здрави. Естествено, адаптивното M окачване на BMW е стандартно, включващо електронно контролирани амортисьори, които водачите могат да настройват.

Новото M5 предлага и огромни възможности за фина настройка. В допълнение към гореспоменатите режими на задвижване, спортният модел позволява индивидуални настройки на окачването, спирачките, кормилното управление, трансмисията и системата за задвижване на четирите колела xDrive.

В салона ще намерите операционните системи на BMW 8.5 със специфични за М дисплеи за водача и пътниците на предната седалка. Heads-up дисплеят е стандартен, а за моментите, когато не ви се кара, можете да предавате поточно видео или да играете селекция от игри на AirConsole.

Визуално M5 е несъмнено със своите четири изпускателни накрайника отзад. Освен това е малко по-широк - 9 см отпред и 5,5 см отзад. От BMW посочват, че страните на M5 са преработени спрямо Серия 5, за да му се придаде по-агресивна позиция. Предната част е настръхнала с вентилационни отвори и контрастни ъгли, а фин спойлер на устните добавя малко характер към задната част. Има девет стандартни цвята, налични при пускането на пазара, но купувачите могат да се потопят в множество нюанси BMW Individual за нещо уникално.

Производството на новото BMW M5 стартират през юли в завода в Динголфинген, а пускането на пазара е планирано за ноември. Преди това - в средата на август, ще бъде представено и комбито - M5 Touring. Цените на седана започват от 144 000 евро, докато комбито е с 2000 евро по-скъпо.

Още снимки на новото BMW M5 - вижте в галерията:

fallback
  • #31
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Горкия Григор Димитров, като го гледах на клип с една висока кокошка много зле се чувстваше в Ламбото, и тя недоволстваше и се качи в на чичо Пешо седана отсреща,че има по-голям багажник да си кара картофи на село.
  • #30
    анонимен ( преди 3 месеца )
    За какво им беше този плъгин хибрид, а даа да преметната ЕСа че покриват еко нормите, 70кг *** в кола 100 нютон метра колко еко мен!
  • #29
    BMW M5, F80, LCI ( преди 3 месеца )
    ще си остане последното истинско М5!
  • #28
    Хмм... ( преди 3 месеца )
    Ако на някой БМВ-фен преди 5-10г. му кажеш, че някой ден М5 ще тежи близо 2.5тона (колкото пикап) щеше да те сметне за абсолютен кретеноид!
  • #27
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Колата прави 250 км/ч без да се напъва много.
  • #26
    Откровено ( преди 3 месеца )
    Фен съм на марката, обмислям да поръчам Г60, но ако трябва да бъда честен - (не)малко съм разочарован. Накартко - не е нормално за автомобил от този клас да няма възможност да се добавят като екстри: soft close, масаж на седалките, кожена облицовка на таблото, ambient air; вратите да са изработени от материалн наподобяващ евтина пластмаса. Ако поръчаш естествена кожа, седалките да са двуцветни, които много, ама много дразни. Обяснението от БМВ - било съобразено с политиката на компанията - ужас
  • #25
    отврат ( преди 3 месеца )
    С всяко следващо поколение тази кола става все по-грозна.Няма вече и следа от някогашната елегантност на БМВ.Сега всичко е подобно на онова НЕЩО наречено XM :(
  • #24
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Питай го как се чувства в тая клепоуха миура
  • #23
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Да той затова Григор Димитров кара Ламбо, понеже е 1,70. Що пък не взе един седан!
  • #22
    анонимен ( преди 3 месеца )
    няма място бе бастуне. таванът опира в главата и отзад няма място. как да ти обясня . тези ламборджинита и ферарита които сънуваш са правени за хора по 1.70 макс.
fallback
Последни