fallback

Проучване: Съкращаване на живота на автомобила няма да спаси планетата

Предложението е една кола да може да се използва само 15 години

Съкращаването на живота на пътническите превозни средства има ограничен ефект върху намаляването на емисиите на парникови газове и може да доведе до увеличаване на разходите и потреблението на материали. Това става ясно от ново проучване, публикувано в списание Environmental Research: Infrastructure and Sustainability. То показа, че леките автомобили са виновни за 17% от годишните емисии на парникови газове, но въвеждането на 15-годишен експлоатационен живот за тях няма да доведе до значително намаляване на екологичните щети.

За да се ускори широкото приемане на електрически превозни средства, мнозина се застъпват за ограничения на броя години, през които може да се използва един автомобил. Новото проучване обаче установи, че ограничаването на експлоатационния живот може само да увеличи отрицателните въздействия върху околната среда на електрическите превозни средства, включително потреблението на материали и повишената токсичност, свързана с производството на батерии.

В допълнение, разходите за ускоряване на приемането на електрически превозни средства се оценяват като много високи и често надхвърлят текущите оценки за социалното въздействие на въглеродните емисии.

Според проучването ограничаването на живота е ефективно, само ако се прилага заедно с допълнителни мерки, като намаляване на интензивността на емисиите при производството на електроенергия, оптимизиране на разхода на гориво за превозни средства и минимизиране на вредните емисии при производството, което ще повиши ефективността на емисиите на парникови газове и в същото време намаляват разходите за борба с тях.

„Ограничаването на живота може да бъде мощен инструмент за подобряване на приемането на нови автомобилни технологии, особено когато става въпрос за намаляване на емисиите на парникови газове, но може също така да увеличи разходите“, казва Хедър Маклийн, професор във Факултета по приложни науки и инженерство в университета в Торонто.

Инженерите от Масачузетския технологичен институт са създали ефективен метод за превръщане на въглероден диоксид във въглероден оксид, използвайки свързан с ДНК каталитичен процес, който може значително да намали емисиите на парникови газове. Този пробив открива нов път за производство на ценни химикали от CO2 с потенциал за широко мащабни промишлени приложения.

fallback
  • #7
    До 6 ( преди 5 месеца )
    Само като му чета коментарите е поредното перпетуум mobile на някой който се изкарва мъченик, защото цялата енергийна мафия е срещу него. Вероятно нещо подобно на онова прахче дето се сипва в резервоара с малко вода и си караш вместо бензин. Или като го слушам достатъчно мощен фотоволтаик на покрива на автомобила, който е директно да задвижва автомобила без помощта на батерия и даже вероятно може да замести някой атомен реактор, ако го включиш към мрежата докато е паркиран.
  • #6
    Лудория до РУК ( преди 5 месеца )
    Я напиша по какво да потърся информация из интернет за това, което пишеш в 4-ти комента. Стана ми любопитно и искам да прочета.
  • #5
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Брей, как пък все към ограничения и забрани ги влече всички радетели за свобода, бееее?
  • #4
    РУК ( преди 5 месеца )
    Нищо,че ако се остави конглокенцията да развива технологията,а не политическите и лобистки капризи,нещата много по бързо ще тръгнат в наистина екологична посока. Електрозомбитата едвали са си направили труда да се запознаят какъв е ефекта върху температурата на планетата от масовото "засаждане" по сгради и земя на настоящите соларни панели.Едва ли знаят,че е възможна соларна технология която да елиминира на 90% нуждата от батерия през деня при EVтата,без да има такова отразяване на слънце
  • #3
    РУК ( преди 5 месеца )
    До 1 - засаждането на дървета е добра идея в борбата с CO2, но пък не носи кинти на определени кръгове!Виж, насислственото електрифициране на колите и забраната и ограничаване на живота на колите с ДВГ,носи кинти!Както тук си признават някои електрозомбита като се поизнервят и нямат аргументи - "никой не си купува електричка заради екология"
  • #2
    Гост ( преди 5 месеца )
    Защо налагат 15 г като ограничение?Един електрокар толкова може да изкара.
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    А в тяхната титанична борба с CO2 и глобалното затопляне, дали са пробвали... да засаждат повече дървета?!?
fallback
Последни