fallback

Скенер с изкуствен интелект открива проблем в колата за секунди

Новата технология не само повишва ефективността, но и спестява време (ВИДЕО)

Изкуственият интелект (Al) вече е проникнал в автомобилите ни като част от информационно-развлекателния софтуер, но потенциалът му е много по-голям. Примера за това и системата, възприета от няколко дилърства в САЩ, като Findlay Cadillac в Лас Вегас, използващи AI за първоначални проверки на превозни средства. Тази технология демонстрира способността на изкуственият интелект да изпреварва и превъзхожда хората, без да отнема работни места.

Findlay Cadillac в Хендерсън е първият дилър в Лас Вегас, който инсталира автоматизирана система за проверка на превозни средства, разработена от компанията UVEye. Тази технология вече е внедрена в 300 представителства в САЩ, като значително повишава ефективността и намалява времето за чакане.

Процесът е много лесен и не отнема повече от минута. Клиентът минава през голям скенер, който прави множество снимки на автомобила от всички ъгли – включително долната част. След това изображенията преминават през AI софтуер, който забелязва всякакви дефекти по екстериора, гумите и видимите механични компоненти.

Около 30-45 секунди по-късно клиентът получава „пълен доклад за състоянието“ на своя автомобил. В зависимост от констатациите, механиците на дилъра могат да се справят с всички потенциални проблеми, като гарантират, че колата е безопасна за пътищата.

Процесът може да се опише като „сканиране с ядрено-магнитен резонанс за автомобили“. Според Еманюел Епино, генерален мениджър на Findlay Cadillac поддържаната от изкуствен интелект система е „доста точна, като тя често открива неща, които понякога механиците може дори да не успеят да намерят“.

Даниел Франдсен от UVEye каза, че тяхната автоматизирана система за проверка на превозни средства може бързо да открие дефекти като теч на масло, което обикновено изисква много повече време за повдигане на превозното средство и щателна проверка от техник. В случая с Findlay Cadillac използването на на AI не води до загуба на работни места в сервиза. Вместо това той създава допълнителна работа за механиците, занимавайки ги с ремонти, които иначе биха останали незабелязани.

Според генералния мениджър „единственият човек, който може да има болезнена срещата с изкуственият интелект, е клиентът“, заради потенциални разходи, ако системата посочи неизвестен преди това дефект. Все пак той отбеляза, че е по-добре потенциалните проблеми с колата да бъдат открити преждевременно, за да могат да бъдат лекувани, преди да причинят проблеми на пътя.

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Някоя компания е лепнала "Изкуствен Интелект", като част от разработката. Това значи, че ще искат поне 5-10 инежнера, с поне 200-300 000 евро годишни заплата, следвоателно, за 5 години, ще им трябват поне 10-20 млн. евро. Ех, че ще наемат трима души и двама ще са на половин стаж, това е друг върпос. Шефчето ще си купи яхтичка ;)
  • #9
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "Изкуственият интелект (Al) вече е проникнал в автомобилите ни като част от информационно-развлекателния софтуер" - Не и където още може да се бара ECU-то и бордовия ;)
  • #8
    До по долния ( преди 4 месеца )
    ***=пeдалите
  • #7
    До долния ( преди 4 месеца )
    Умниk - голфа спокойно поддържа 200. Ти с толкова ли въртиш ***?
  • #6
    До долния ( преди 4 месеца )
    Да и за сметка на това се движи с макс скорост на колоездач от Джирото
  • #5
    Ами ( преди 4 месеца )
    Той 25 г. Голф 3 няма нужда от тази технология, защото по него просто нищо не се разваля. Моя скоро навърши 30 г. и е в пълна изправност.
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Дори и теч на масло е трудно да се открие, преди време като отидох да сменял масло и откачиха пластмасовата *** под картера и плуваше в масло. За да е стабилна цялата е на кутиики и маслото ги беше напълнило.
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Това е за хора, които не обръщат внимание на локвата масло под колата. Удобно, ако не искаш да вдигаш всяка кола на лифта, но е само за улеснение на сервиза.
  • #2
    ... ( преди 4 месеца )
    Интересно ми е как ще интерпретира AI Балканските елементи - свински опашки и тел - като дефекти или като тунинг?
  • #1
    Глупости без край... ( преди 4 месеца )
    Представям си я тази технология изправена срещу 25 г. Голф 3 с пернишка регистрация и всички "екстри" произтичащи от това!Няма да успее даже да се изключи, а направо ще даде фира, окончателно и безвъзвратно!
fallback
Последни