fallback

Koenigsegg помоли 27 богаташи да не карат своите Jesko

Компанията ще разследва пожара със струващата 3,35 милиона евро хиперкола

Koenigsegg Jesko се хвали, че неговият V8 с мощност 1600 HP е двигателят с рекордни обороти – 31 700 на минута и доста повече на място. Освен това е един от най-скъпите хиперколи на планетата - като добавим и златни компоненти, надхвърля 3 милиона евро.    

Колата при пристигането в Гърция

Както вее писахме, гръцки милиардер преживя кошмар. Неговото ексклузивно Jesko избухна в пламъци на магистрала до Атина в Гърция и беше превърнато в овъглено шаси. Koenigsegg разследва какво може да се е случило и помоли останалите собственици на Jesko да не го карата временно.

Този Koenigsegg Jesko Nür Edition беше един от близо 70-те хиперавтомобила, участващи в автомобилно събитие, което събира бижута за милиони долари. Тази година домакин на шоуто, което продължава една седмица, е Гърция. Както знаем, страната е обхваната от нечовешка жега. Собственикът на тази брутална кола я изкара за последно на 15 юни, събота. Малко след като излезе от хотела и вече беше на магистралата - неговото Jesko се запали. Шофьорът и пътникът излязоха невредими, но Koenigsegg нямаше тази щастлива съдба. Между другото беше почти нов.

След инцидента инженер от шведската марка пътува до Гърция, за да вземе записващо устройство и да го занесе във фабриката. Koenigsegg вече анализира произхода на спонтанното запалване и тъй като е кола, която струва най-малко 2,5 милиона евро, всяка предпазна мярка е недостатъчна. Компанията помоли останалите 27-те останали собственици на Jesko да не шофират временно. Медии се добраха до писмото.    

„От голяма предпазливост молим всички собственици и шофьори на Jesko да спрат да шофират колите си, докато не имаме възможност да разберем по-добре ситуацията“, написа фирмата в мейл до клиентите. По-конкретно, този Koenigsegg Jesko се запали на магистрала Attiki Odos, докато минаваше през Атина. Самият град буквално и преносно гори, подобно на голяма част от Гърция, поради гореща вълна.

Със сигурност високите температури (въпреки че инцидентът е от рано сутринта) и карането с ниски скорости не са идеалният сценарий за неповторимия битурбо V8 двигател на Jesko. Както и да е, ще трябва да изчакаме Koenigsegg да изясни съмненията, тъй като нито една от останалите единици не е имала този проблем или дори признаци за него.    

Изгорелият Koenigsegg Jesko беше получен в началото на годината от вече много ядосания си собственик. Хиперколата измина малко над 300 километра до фаталната сутрин. Неговият модул, във версия Attack и с фамилното име Nür Edition, е направен от въглеродни влакна прюс няколко 24-каратови златни компонента. Цената му е 3,35 милиона евро. Сърцето на изгоряланта кола е 5,0-литров туин-турбо V8 мотор, който произвежда колосалните 1623 к.с. и 1500 Nm, когато се захранва с биогориво E85. С бензин остава на 1280 коня. Не е известно какво гориво е имало в резервоара по време на пожара.

Производството на Jesko е ограничено до 125 бройки и сглобяването започна преди три години. Тъй като се правят ръчно, досега са доставени само 28 коли, като изгорялата е една от последните.  

fallback
  • #8
    Начинаещ даскал ( преди 1 седмица )
    Става все по трудно да се четат статиите Ви. То бива неграмотност, но при вас... Може да не е задължително условие за започване на работа, но определено неграмотните ги взимате с предимство.
  • #7
    Тони ( преди 1 седмица )
    Направо се разплаках
  • #6
    Ахил ( преди 1 седмица )
    Нищо он че си купи друга па я че го преместя в другия крачол
  • #5
    Друг Гост ( преди 1 седмица )
    Според мен, при 31000 об/мин ще има жироскопичен ефект. Ако двигателя ти е надлъжен няма да ти позволява да се изкачваш или спускаш :-) Ако е напречен е по-лесно - няма да позволява странично накланяне :-)
  • #4
    Гост ( преди 1 седмица )
    Ето за какво става дума: писаха за това още преди години. Действително оборотите в движение могат да достигнат "само" 8500. В покой колата може да ускори до максимум 7800 rpm., но за рекордните около 200 милисекунди, което по някакъв абстрактен, изчислителен способ се превръща в 31700 rps. Недков усетил, че нещо не му е ясно и се е презастраховал, написвайки 31 700 rpm., от което мазалото става пълно! Нека сме снизходителни, все пак. Сигурно е млад, ще се научи!
  • #3
    Гост ( преди 1 седмица )
    До #2 Уплахът ти е основателен. Някога във Ф1 нямаше ограничения в оборотите и започна надпревара, която стигна до истерия още 90-те и първите 10 години 21 век. В някакъв момент се стигна до над 20 000 rpm. Не е чак толкова важно точно колко - няколко двигателя го постигнаха, мисля под 21 000. 31 700 е поредното безумство на АМ, която за съжаление не е достатъчно взискателна към качеството на собствените си материали. Мрази и блокира тези, които и обръщат внимание.
  • #2
    Друг Гост ( преди 1 седмица )
    Абе хора, не ме плашете - какви 31 700 на минута?!? В сайта им пише 8500 об/мин
  • #1
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Не мисля, че има някаква особена причина - купе изградено от въглеродни нишки е като да го направиш от хартия от гледна точка на възпламенимост.
fallback
Последни