fallback

Колите в ЕС харчат 16-20% повече от обявеното

При PHEV заблудата стига над 300 процента, сочи доклад на Европейската комисия

Сигурно мнозина от вас са се съмнявали, че автомобилите им харчат повече от това, което производителите обявяват на книга. Дори при новия цикъл на WLTP , който  дойде през 2017 г. и  теоретично беше по-близо до реалните условия на шофиране. Е, вече е сигурно. И то потвърдено от Европейската комисия, която публикува резултати от своето проучване.     

То е проведено с помощта на данни от нови превозни средства (главно леки автомобили, но също и микробуси), регистрирани от 2021 г. в Европа. Цифрите са получени чрез задължителни бордови устройства за следене на разхода на гориво (OBFCM). Бяха анализирани данни от почти един милион превозни средства, въпреки че след филтриране на непредставителните (например тези, които са изминали по-малко от 500 км), числата за 617 194 автомобила и 6 667 микробуса бяха потвърдени. 

ЕК съсипва производителите, като посочва, че ”само малък брой са докладвали данни за значителна част от своите превозни средства, регистрирани през 2021 г.“, и изисква от тях за в бъдеще „”допълнителни усилия за подобряване на покритието на автомобилния парк“. Основният извод от анализа е много ясен - при реалните данни за употреба нашите автомобили консумират значително повече от цифрите, предоставени от производителите след лабораторен анализ. Оттам нататък различията варират в зависимост от вида на горивото или технологията за задвижване. 

Така при бензиновите автомобили реалните данни показват разход с 20,1% по-висок от одобрения, докато при дизеловите е малко по-нисък -16,7%. Тоест бензиновите автомобили биха харчили средно между 1 и 1,5 литра на 100 км повече от официалната цифри.

Други от основните заключения са за новите коли с plug-in хибридни двигатели . Имаше подозрение, че действителното използване на тази технология за задвижване няма да бъде възможно най-ефективното. И данните потвърждават опасенията. Комисията подчерта, че действителност те харчат до 318% повече от това, което е одобрено от производителите. Което, не забравяйте, се възползва максимално от електрическите възможности за установяване на средното потребление за 100 километра.

Според ЕК - бензиновите PHEV харчат средно 5,97 литра/100 км в сравнение с 1,76, рекламирани от производителите. Дизеловите PHEV (по-малко на пазара) не изразходват 1,41 литра, а 5,83 литра.  . Европейската организация подчертавъ като допълнително последствие, че реалната разлика в замърсяващите емисии между ДВГ и PHEV не е толкова голяма, колкото се предполагаше естествено. Ако средното за бензин и дизел е 180,3 грама CO2 , то за plug-in хибридите е 139,5 (а не 39,5, както може да се заключи от данните на производителите).    

fallback
  • #12
    До 10 ( преди 5 месеца )
    Виж как сам се ориентираш. При ел колите имаш избор, А при ДВГ нямаш. Колкото ти кажат, толкова плащаш като поп. Както и да ги караш, все харчат много. При електромобилите колкото по-бавно караш, толкова по-малко харчи и в града харчат по-малко отколкото на магистрала. Като искаш да пестиш просто караш по бавно, но дори когато караш с превишена скорост на магистралата и зареждаш на бързи зарядни, харчат по-малко от 20-годишен дизелов голф, който харчи 2 литра по-малко от съвременен хибрид.
  • #11
    гост ( преди 5 месеца )
    Каква новина, взех си хибрид, защото моделът който си избрах беше само с хибридно задвижване, единствената полза е че на градско и междуградско харчи горе долу еднакво, иначе да докато си на батерия имаш 0 консумация, обаче после докато я напълниш 15/20л на 100, тая глупост че се зареждат от е бутафория, никой не кара само по нанадолнището
  • #10
    анонимен ( преди 5 месеца )
    А в истинската, нашата реалност, а не твоята 2,5 тона 5 метров седан с мощност 1000 коня и задвижване на четирите колела, харчи 12 кWh/100км и отделя 20гр СО2 на 100 км при днешния микс ако зарежда от мрежата, а не от собствени фотоволтаици. Давай с поредната лъжа, защото ако си говорим за реални факти и те питам за практически примери, няма да има за какво да си говорим вече. Ще трябва да включиш на режим лични обиди и заяждания, за да има какво въобще да кажеш.
  • #9
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    Ами като ви е висок разхода просто не карайте коли. Има един мноооого стар шофьорски лаф - колата харчи колкото и сипем. Ако не искаш да харчи не караш. Нямам опит с ел.коли не знам как е там. Може би е по-евтино на теория ако зареждаш вечер в гаража, на бързите зарядни си е скъпо според мен.
  • #8
    До 1 ( преди 5 месеца )
    "От обявения разход (измерен при 40 км/ч), не падат под 20-25 квтч/100 при реални условия."Гостенино, вече не останаха опорни точки и прекаляваш с патологичните лъжи, на които вече никой не вярва. Ще бъда така добър да се направя на най-големия наивник и да повярвам, че абсолютно всички електромобили имат разходът на електрически пикап. Нали все говориш за екология. Дори при този разход, емисиите са под 40 гр CO2, а хибридите замърсяват 4 пъти повече в "реалността"
  • #7
    До 6 ( преди 5 месеца )
    Недей така колега! Тук мнозинството (никове, не хора) твърдят, че два хибрида спестяват повече емисии от един електромобил. А освен емисии спестяват и гориво, което оправдавало по-високата цена. Не вярваха на това което пише днес В статията, въпреки че има го повтарям от години. Вярват вярват вярват на производителите и никой не може да им разклати вярата. Нито фактите, нито реалността, нито практическите примери. Продължават да го ВЯРВАТ.
  • #6
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Хибридите са измама, хем по-скъпи, хем горят колкото двг,
  • #5
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Най ся аки хибирдите. Хем минавала 100 км на батерия, хем имал разход от 1.4 л на смесено, хем без батерията гори 7 на 100 извънградско ... АХАХХАХАХАХАХХАХАХАХ
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Много ясно, карам 3.5т камион и няма ден в който да не тръгвам претоварен между 500-1000кг. Един колега прави близки глоксове (10-15км) и редовно товари 2-3 тона при допустимо 870кг. Така че няма как да докара заводските стойности, ако ще и да го бута.
  • #3
    Leberknoedl ( преди 5 месеца )
    Европейската комисия решава по какъв метод да се определя разхода на автомобилите. Но когато данните по метода се различават от реалните, са им виновни проиводителите. Големи интелекти, ей!
fallback
Последни