fallback

Китайски конкурент на Dacia Spring потегли от Полша

Разходите за Leapmotor T03 са два пъти по-евтини от Италия, цената му е под 20 000 евро

Първите бройки Leapmotor T03, китайският конкурент на  Dacia Spring, вече излязоха от завода в Тихи (Полша). Очаква се през септември да залеят близо 200 шоурума в Европа на цена под 20 000 евро. Припомняме, в същия завод се правят Alfa Romeo Junior и Fiat 600.

 

Leapmotor T03 е много компактна малка кола с 5 врати, захранвана с батерии, със семпъл интериор, но добро пространство като за размера. Той е дълъг 3,62 метра , широк 1,65 метра и висок 1,60 метра, с междуосие от 2,4 метра. Става за 4 души и има 210-литров багажник.

Различни версии на електрическия компактен модел се предлагат в Китай, като най-мощната се отличава с 41,3 kWh батерия, която осигурява 109 к.с. мощност и 403 километра пробег (в китайския цикъл на одобрение).     

ЗАЩО ПОЛША? 

Европейското производство е поверено на италианско-френско-китайското партньорство, в което Stellantis има 51% дял и му позволява изключителните права за изграждане, износ и продажба на продукти на Leapmotor извън Китай. Това е абсолютно първо по рода си сътрудничество за западен производител на автомобили. Създадената компания, наречена Leapmotor International, е част от по-широко сътрудничество между двете групи, като Stellantis купи 21% от Leapmotor след сделка на стойност 1,5 милиарда евро.

Всяка кола, напускаща полския завод, ще има производствени разходи между 400 и 500 евро, в сравнение с приблизително 1000 евро цена за кола, произведена в Италия. Смяна се, че това доближава разходите до тези в Китай, само дето там моделът върви за около 6000 евро.

ПРОИЗВОДСТВОТО СЕ РАЗШИРЯВА

След това вторият модел на Leapmotor, A12 SUV, трябва да пристигне в Тихи през първото тримесечие на 2025 г. Първоначално „баткото“  щеше да се произвежда в Китай и след това да се внася в Европа. Но компанията гони по-високи цени и предвид новите мита за ЕС (21 процента отгоре за марката) ще преразгледа първоначалните си планове.  

fallback
  • #11
    //// ( преди 5 месеца )
    Явно математиката ми куца. Цена в Китай 6000 евро. Мито плюс ДДС са 70% което прави още 4000 евро. Става 10000 кневро. Сложи доставка, търговска мрежа....15000 к да стане. Как отива на 22+ не мога си обясня....
  • #10
    Никой ( преди 5 месеца )
    Ще обложат китайските автомобили с 48% мито
  • #9
    До 8 ( преди 5 месеца )
    Твърдя, че струва колкото Дачия Спринг, че дори и повече, която не е точно европейска, но се продава като такава. Твърдя също, че и Дачията и това нещо, наречено Т03, не са и точно автомобили по разбиранията на европейците. Но, явно ти е зор да изпадаш в дребнометия и формализъм
  • #8
    До 4 ( преди 5 месеца )
    А не е ли така? Да не твърдиш, че този автомобил е по-скъп от европейските?
  • #7
    До 5 ( преди 5 месеца )
    Твоя електромобил не струваше ли два-три пъти повече от китаецът? Само батерията му не струваше ли повече отколкото струва целия китайски електромобил? Ти какво очакваш? Без пари да ги раздават китайците?
  • #6
    РЕАЛИСТ ( преди 5 месеца )
    Е как така тази кола в Китай струва под 10000 долара а в Европа 20000 евро.Ейййй че сте алчни.
  • #5
    РУК ( преди 5 месеца )
    И как беше? Ще посторят заводи в Европа и ще превземат пазара с евтини коли .... На това недоразумение за 20К евра ако на някой му се струва евтина кола, да отиде да целува портрета на другаря Маркс, както правят повечето китайски туристи!
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    А електрофилите как се заканваха каква сеч и мазало ще е "като дойдат китайците" и как ще има евтини електрички за всички от сърце. Тате пак ще каже, че ще им купи електричка, ама някой друг път, ха-ха.
  • #3
    анонимен ( преди 5 месеца )
    20х евра и то без ДДС, нали?
  • #2
    донки хот ( преди 5 месеца )
    да 20К евра, смешно ...
fallback
Последни