fallback

Mazda 3 и CX-30 получиха нов 2,5-литров мотор

От гамата на двата модела отпада 2,0-литровият двигател

Само преди дни стана ясно, че Mazda спира 2 ,0-литровия двигател в роустъра MX-5. Сега същото се случва и при други два модела на марката - Mazda 3 и CX-30, които получават нов базов мотор. Той обаче е по-голям - 2,5-литров.

Новият e-Skyactiv G140 има 4 цилиндъра, като работи с века хибридна система. Неговата мощност е 140 к.с., като заменя досегашните бензинови мотори, развиващи 122 и 150 к.с. Факт е, че 140 к.с. от 2,5-литров двигател не звучат особено впечатляващо, но японците хвалят въртящия момент от 238 Нм. Това е с 25 Нм повече от досега.

Според производителя, новият агрегат „осигурява значително повече въртящ момент в долните и средните диапазони на скоростта, които са важни за ежедневното шофиране." Сега максималната стойност се достига при 3300 оборота в минута - със 700 по-рано от преди. Това има за цел да подобри управляемостта, ускорението и реалната консумация.

Системата за деактивиране на цилиндрите, която спира горенето в първи и четвърти цилиндър при ниски натоварвания на двигателя чрез променлив контрол на отварянето на всмукателните клапани, също помага да се намали разхода. Мощността се предава или чрез шестстепенна механична скоростна кутия, или чрез шестстепенна автоматична скоростна кутия.

За моделната година 2025 Mazda 3 и CX-30 ще получат още няколко подобрения. Инфотейнмънтът вече може да се управлява гласово чрез Alexa като стандарт, а има и функции на Alexa като музикални приложения, информация за времето, новини, пазаруване в Amazon или управление на „умни“ домашни устройства. Стандартна е и новата хибридна навигация с онлайн актуализации на картата и информация за трафика в реално време.

Новият e-Skyactiv G 140 се предлага и за двата стила на каросерията на Mazda 3 и за Mazda CX-30. Цените на „тройката“ започват от 28 140 евро в оборудване Prime Line, докато хечбекът е с 500 евро по-скъп. CX-30 с новото задвижване струва поне 28 940 евро.

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 5 месеца )
    От 2.5 140bhp се очаква и доста добър пробег. Абе добра работа на Мазда като цяло готини коли са и 3 и сува
  • #14
    До 10 ( преди 5 месеца )
    Да не се бъркаш с дизеловите двигатели на Мазда?За 2.5 бензин съм сигурен, че го водят един от най-здравите и надеждни. Какво да напиша в ютуб, че да ми излезне видео за счупен бвнзинов двигател на мазда.?Срещал съм само едно такова видео и там механика обясняваше, че е счупен двигателя от прегряване. Колата е била рент а кар и всеки я е карал душманската.
  • #13
    до 4 ( преди 5 месеца )
    Правят го основно за оптимизиране на производството и намаляне на разходите. 2.0 не се търсеше особено - хората взимаха или 1,6, или 2,5. Намерили са начин да произвеждат аналог на 2.0 на същата поточна линия като 2,5.
  • #12
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Япончетата откриха американска ДВГ технология от 60-те години - голям двигател, ниски обороти, ниска мощност и висок въртящ момент. Бравос на модерните и високотехнологични японци! Браво и за новия рекорд - досега използваха 20-годишни технологии, сега правят съществен скок с 80-годишни!
  • #11
    анонимен ( преди 5 месеца )
    може да му сложат едно електрическо турбо на входа както на субару и тойота за които има готови турбо китове болтон
  • #10
    Геле ( преди 5 месеца )
    Похвално, че не са се пуснали по даунсайзинга и турбинирането. Но и без турбини моторите са им доста трошливи. Има хиляди клипове в тубата на счупени мотори на 3-4г.А това с изключването на цилиндрите е голяма глупост. Който иска цилиндрите му да станат елипсовидни да си го оставя включено.
  • #9
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Най-вероятно с малка намеса ще можеш да го върнеш към нормалните му 180-190 коня. Да не кажа да удари 200. Според мен по-скоро опростяват гамата - махат въобще 2.0 двигателя и съответно спесятване на разходи.
  • #8
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Така, така, увеличават обема и намаляват мощността. Може да се каже че вървят натам, където са американците от десетки години с техните "маломощни" двигатели от по 5-6 литра, които обаче не се плашат от стотици хиляди мили пробег.
  • #7
    Пропов ( преди 5 месеца )
    За нормална кола останаха само Мазда със сравнително големи мотори без турбо. Просто няма какво друго да купиш. Аз кола над 1600 кг с мотор под 2000 кубика няма да купя никога. Разни напънати турбо моторчета не са ми по вкуса, особено па да дърпат СУВ - тежък висок, с големи гуми, аеродинамика на куб и прочее.
  • #6
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До #4 има само една причина според мен, която в днешно време е оставена от всички други производители на заден план - надеждност! Колкото по надут и турбиниран е, толкова по податлив е на проблеми един двигател
fallback
Последни