Само преди дни стана ясно, че Mazda спира 2 ,0-литровия двигател в роустъра MX-5. Сега същото се случва и при други два модела на марката - Mazda 3 и CX-30, които получават нов базов мотор. Той обаче е по-голям - 2,5-литров.
Новият e-Skyactiv G140 има 4 цилиндъра, като работи с века хибридна система. Неговата мощност е 140 к.с., като заменя досегашните бензинови мотори, развиващи 122 и 150 к.с. Факт е, че 140 к.с. от 2,5-литров двигател не звучат особено впечатляващо, но японците хвалят въртящия момент от 238 Нм. Това е с 25 Нм повече от досега.
Според производителя, новият агрегат „осигурява значително повече въртящ момент в долните и средните диапазони на скоростта, които са важни за ежедневното шофиране." Сега максималната стойност се достига при 3300 оборота в минута - със 700 по-рано от преди. Това има за цел да подобри управляемостта, ускорението и реалната консумация.
Системата за деактивиране на цилиндрите, която спира горенето в първи и четвърти цилиндър при ниски натоварвания на двигателя чрез променлив контрол на отварянето на всмукателните клапани, също помага да се намали разхода. Мощността се предава или чрез шестстепенна механична скоростна кутия, или чрез шестстепенна автоматична скоростна кутия.
За моделната година 2025 Mazda 3 и CX-30 ще получат още няколко подобрения. Инфотейнмънтът вече може да се управлява гласово чрез Alexa като стандарт, а има и функции на Alexa като музикални приложения, информация за времето, новини, пазаруване в Amazon или управление на „умни“ домашни устройства. Стандартна е и новата хибридна навигация с онлайн актуализации на картата и информация за трафика в реално време.
Новият e-Skyactiv G 140 се предлага и за двата стила на каросерията на Mazda 3 и за Mazda CX-30. Цените на „тройката“ започват от 28 140 евро в оборудване Prime Line, докато хечбекът е с 500 евро по-скъп. CX-30 с новото задвижване струва поне 28 940 евро.