fallback

Защо Джеймс Бонд трябваше да кара този Mercedes?

Това е първата суперкола на реален плейбой, който загива при катастрофа с Ferrari

Джеймс Бонд е най-прочутият таен агент в света благодарение на романа на Йън Флеминг. Писателят черпи вдъхновение от югославския шпионин Душко Попов, който работи за британските тайни служби срешу Хитлер. Куриозното е, че двамата отсядат в една и съща стая в Португалия, разбира се, по различно време.    

Но образа на изтупан красавец, галантен любовник и почитател на хубавите автомобили Флеминг черпи от съвсем друга личност - Порфирио Рубироса. Той е доминиканец, роден през 1909 г. в семейство от висшата класа. Фен на полото, спорт за богатите, който той практикува до деня на смъртта си. Благодарение на успехите си в спорта той се запознава с диктатора Рафаел Трухильо, който харесва младия мъж и го кани в своята лична свита. Година по-късно Рубироса се жени за Флор де Оро, най-голямата дъщеря на Трухильо,.

После започва да работи като дипломат за доминиканския режим. Берлин, Виши (Франция), Буенос Айрес, Рим, Хавана и Брюксел са неговите дестинации, с многобройни престои в Ню Йорк, Вашингтон, Флорида и Калифорния между тях. Трухильо казва за него, че "Той е добър в работата си, защото жените го харесват и той е прекрасен лъжец ".    

Красавецът се жени пет пъти , винаги за дами с много дебели банкови сметки и при най-малко два развода получава пенсии от милиони долари, бижута, недвижими имоти и коли, които гарантират бурния му начин на живот. Междувременно успява да завържи романси с легендарни красавици като Мерилин Монро, Ава Гарднър, Рита Хейуърт, Ким Новак и Габор (за последната се твърди, че а голямата любов на живота му).

Рубироса е не само колекционер на коли, но и сам участва в няколко състезания. Той се пробва в Льо Ман през 1950 и 1954 г. , въпреки че в нито едно от тях не достига финалната линия. Плейбоят също така се състезава няколко пъти в Себринг . И дори се сдобива с необикновено Ferrari 500, за да стартира за Голямата награда на Бордо през 1955 г., но се разболява преди старта.

Колоритната личност умира в Париж през 1965 г. , когато неговото Ferrari 250 GT Cabriolet се блъска в дърво късно през нощта. Легендарният тип се връща от празнуване на победата във френската купа по поло.    

Една от колите, които харесва най-много, е Mercedes 300 SL Gullwing. Купува я през 1955 г. във Висбаден (Германия) и иска да му бъде изпратен в дома му в Париж. Смята се за първата суперкола в историята. Немският звяр е оборудвана с 3,0-литров шестцилиндров двигател с директно механично впръскване (също за първи път), който му доставя 243 к.с. имаксимална скорост от 245 км /ч!

Рубироса го поръчва в сребристо, но не метално, а матово. И точно с тази кола успява да впечатли Флеминг за образа на Джеймс Бонд . Всъщност, 007 никога не е карал този Mercedes 300 SL в романа. Но не шофира и Aston Martin, както ще се случи по-късно във филмите. В книгата Бонд се вози на Bentley. Основната причина е, че британската индустрия трябва да бъде рекламирана. Но фактът, че Флеминг и режисьорите са избрали английски модели от национална гордост, не означава, че могат да се мерят в онези години с блестящия модел на Mercedes, каран от Доминиканеца.    

Сега колата излиза на показ, но не защото сегашният му собственик (има пет след смъртта на Робироса) е решил да го продава. Просто иска да сподели историята на колата, купена от известния плейбой. Всъщност, неговият собственик, е основател на HK-Engineering. Това е германска компания, спечелила световна слава с качеството на реставрациите на Mercedes „Gullwing“. Така че можете да бъдете убедени -  колата е в отлично състояние. Каросерията му е пребоядисана в оригиналния  матово сив цвят, но боята на джантите, също хромът и седалките, на които Рубироса качва някои от най-красивите жени в света, остават оригиналните.    

fallback
  • #3
    Най-изтривания 2 ( преди 3 месеца )
    Всички панели по купето са алуминиеви, а коефициентът на съпротивление е само 0,25, за целта е използване аеродинамичен тунел. Това разбира се е спортния вариант, който на Нюрбургринг окупира първите четири позиции и печели общо четири победи в пет състезания през 1952г. За шосейния вариант колата получава по-цивилизована и по-тежка каросерия. Както се казва останалото е история.
  • #2
    Най-изтривания ( преди 3 месеца )
    До 1. Не точно 6 цилиндров редови е мотора. Взет е назаем от Mercedes-Benz W186, освен него са взети още окачването, трансмисия, а също така спирачната система и скоростната кутия. Двигателя развива само 115 к.с. като част от модернизацията той е преоборудван с три карбуратора, допълнителен разпределителен вал и преработен всмукателен колектор. Така мощността е увеличена до 175 к.с. Разработена е нова обемна тръбна рама, която тежи само 80 кг и така теглото на автомобила е само 1060 кг.
  • #1
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Двигателят, не е ли 8-цилиндров редови!?
fallback
Последни