fallback

Заради данъците в съседна държава Mercedes E-Class получи 1,5-литров мотор

Дори с този двигател популярният бизнес седан струва абсурдните 137 000 долара

Покупката на нова кола в някои държави е почти невъзможно заради високите данъци. Сред тях е Турция, където някои марки за принудени да поставят малки двигатели на големи модели, за да може собствениците да платят по-малко. Такъв е случаят с новата E-Class на Mercedes, която на турския пазар се предлага с 1,5-литров двигател.

С този мотор цените на седана започват от еквивалента на 63 400 долара. Това обаче е преди данъците. В Турция има специален данък върху потреблението (ÖTV), който за нови за нови автомобили с двигател, по-малък от 1,6-литров работен обем, започва от 45% от стойността на колата. Данъчната ставка важи за всички коли с цена над 5000 долара и расте в зависимост от базовата цена на автомобила, достигайки 80% за превозни средства, които струват над 8500 долара. И тъй като повечето превозни средства попадат именно в тази последна категория, почти всички купувачи трябва да отделят допълнителни 80% от цената, която производителят иска.

Следователно, E-Class с слабия 1,5-литров двигател и включен данък ÖTV струва приблизително 114 000 долара. След това добавяте данък добавена стойност (ДДС) от 20% и сумата излиза на малко над 136 000 долара. С включени такси за регистрация, Mercedes-Benz E180 в крайна сметка струва приблизително 137 000 долара.

Това е абсурдна сума пари за E-Class, която има 168 к.с. и 250 Нм. Двигателят работи със стартер-генератор (мек хибрид), като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,9 секунди, а максималната скорост е 225 км/ч.

Както можете да си представите, Mercedes не е единственият автомобилен производител, който прибягва до по-малки двигатели. BMW 5-Series, продавана в Турция като 520i, всъщност няма 2,0-литров двигател като глобалния модел, а 1,6-литров мотор. Той умишлено е с по-малък обем от 1600 куб. см, но не се казва 516i, което изглежда по-логично.

Всичко това се отнася за двигатели, чийто обем не надвишава 1,6 литра. Въпреки това, ÖTV може да достигне до 220% от началната цена на автомобила, ако има двигател, по-голям от 2,0 литра. Добавяте ДДС върху това и след това просто се отказвате да купувате нова кола...

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Е, тва е голяма простотия, да си обречен цял живот да караш смотан *** само щото бил родно производство, а нормалните съвременни коли с нормални мотори да са недоостъпни! Нещо като при нас при соца-за народа само гадни руски ***, а западните и японските с огромни мита и само с долари и марки.
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тези по-зле от Китай,
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Не важи и за тяхната турска джипка, която всъщност е много внушителна!
  • #2
    Чочо ( преди 4 месеца )
    Вероятно това не важи за колите произведени в Турция
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тогава колко струва един турски Фиат? 100 000?
fallback
Последни