fallback

Искате ли нов Mercedes 190? Цената ще ви зашемети

Легендарното поделение HWA ще пригоди 100 класики за съвременната епоха

Феновете на легендата от Щутгарт могат да бъдат доволни. На хоризонта се задава нов Mercedes 190 E 2.5 16 Evolution II. С впечатляващ спойлер, висок почти до покрива. И само в 100 бройки.  

           Това е рестомод, но не просто поредната ентусиазирана разработка на някоя гаражна фирмичка. Не, зад този проект седи HWA - легендарното поделение на Mercedes-AMG, което от десетилетия отговаря за разработката на състезателните автомобили на германския гигант. Именно HWA създаде навремето легендарни днес автомобили като Mercedes CLK AMG DTM и Mercedes CLK GTR, постигайки трайна доминация в германския шампионат за туристически автомобили.

Проектът, който HWA ще осъществи, всъщност не е производство от нулата. Инженерите на фирмата взимат кола от даден период, напълно я разглобяват и модернизират, запазвайки обаче класическата естетика. Работата на HWA винаги е с донор, т.е. оригинален Mercedes 190, който в случая се добавя към крайната цена. Започва обработка на каросерията, която включва усилвания според очакваното увеличение на мощността и впоследствие монтиране на защитна клетка.                 Двигателят е изцяло нов: 3-литров битурбо V6, който доставя 450 к.с. В сравнение с 235 к.с. , които предлагаше оригиналният Evolution II. Не се променя концепцията на трансмисията, която все още е ръчна, макар и вече с шест скорости. Нито разпределение на мощността, което отива 100% към задната ос.

Що се отнася до шасито, амортисьорите са регулируеми. Спирачките са карбоново-керамични , а джантите могат да бъдат 18 или 19 цола - с гуми, чиито размери не са разкрити, но  далеч надвишават тези на оригиналния модел. HWA Evo Restomod, както се нарича, е с ширина 1900 мм без огледалата, докато оригиналният модел беше 1720 мм .               Добавят се също съвременни LED светлини. Радиаторната решетка, между другото, вече е черна вместо сребриста и няма следа от емблемата на Mercedes. Всичко това е включено в комплект от само 1350 кг, защото част от компонентите му са от въглеродни влакна (не уточняват какви).                Само 100 единици от HWA Evo Restomod ще бъдат произведени. А цената не е за всеки бюджет: 714 000 евро без ДДС, като бъдещият собственик трябва да капарира 214 200 евро (отново без данъци) плюс автомобил донор при подписването на договора.    

fallback
  • #5
    Факт ( преди 5 месеца )
    Това е един друг клусетт на колела.Неизползваем и непрактичен кошник освен да го гледаш като ваза в гаража за друго не става на всеки 5к км е у сервиза
  • #4
    Инди Раганди ( преди 5 месеца )
    До 1: Как се прави судоку и кога се риве?
  • #3
    Chicho_Ficho ( преди 5 месеца )
    Оххххх, бонбон
  • #2
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Това е бъдещето на ДВГ. Всеки ще може да кара какъвто си иска автомобил, стига да може да си плати.
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Това, че е 5 пъти по-скъп от необходимото не е предимство, но е традиция за спортни/луксозни автомобили. После идват Китайците и тарикатите ривът и си правят судоку.
fallback
Последни